Kelionių technologijų (angl. traveltech) bendrovė ,,Flix“, Lietuvoje veiklą vykdanti su prekiniu ženklu „FlixBus“, praneša apie naujas kryptis į užsienio šalis, kuriomis netrukus iš Lietuvos bus galima keliauti autobusais. Įmonės atstovų teigimu, plečiant autobusų tarptautinių maršrutų tinklą, siekiama užtikrinti šalies gyventojams galimybę keliauti už prieinamą kainą ir tvariau. Naujos autobusų maršrutų kryptys iš Lietuvos yra ir dalis strategijos, kuria siekiama didinti tvarių kelionių prieinamumą.
Reklama
Nuo birželio pabaigos „Flixbus“ autobusai iš Vilniaus važiuos tiesiogiai į Paryžių (Prancūzija). Vasarą „FlixBus“ taip pat atidarys linijas į Miuncheną (Vokietija), Budapeštą (Vengrija), Narvą (Estija), Daugpilį (Latvija) bei Peremislį (Lenkija). Iš pastarojo keleiviai galės persėsti į kitą autobusą ir tęsti kelionę į Ukrainą.
Iki šiol tiesioginiai „FlixBus“ reisai iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Druskininkų ir Marijampolės buvo vykdomi į Varšuvą, Balstogę, Krokuvą, Vroclavą, Gdanską (Lenkija), Rygą (Latvija), Helsinkį (Suomija) ir kt.
„Keleivių, išvykstančių iš Vilniaus ir kitų Lietuvos miestų, skaičius nuolat auga, o artėjant vasarai ir žmonėms ruošiantis atostogoms, norime jiems suteikti galimybę dar patogiau, be persėdimų, nuvykti į gražiausius Europos miestus. Juolab kad skrydžių iš Lietuvos į tam tikrus Europos miestus arba nėra, arba jie brangūs“, – sako „FlixBus“ verslo plėtros vadovė Lenkijai, Ukrainai ir Baltijos šalims Kamila Zalevska.
Ji priduria, kad naujaisiais „FlixBus“ maršrutais bus galima vykti iš 6 Lietuvos miestų, o autobusai kursuos net 272 kartus per savaitę.
„Autobusų maršrutas į Paryžių bus pirmasis tiesioginis „FlixBus“ maršrutas iš Lietuvos į Prancūziją. Tikime, kad tai bus puiki kelionės galimybė ir alternatyva keliautojams, norintiems keliauti tvariau arba bijantiems skristi lėktuvu,“ – sako „FlixBus“ verslo vadovė.
Sieks visiško CO2 neutralumo Europoje
Anot Michalo Lemano, „FlixBus“ vadovo Lenkijai, Ukrainai ir Baltijos šalims, naujos kryptys iš Lietuvos – vienas iš bendrovės tvarumo strategijos žingsnių. Tvarumas apskritai yra viena esminių „Flix“ prekės ženklo, kuriam priklauso tiek „FlixBus“, tiek „FlixTrain“, vertybių. Bendrovė šiemet pristatė jau antrąją savanorišką tvarumo ataskaitą (ESG).
„Tvarumas yra visos bendrovės veiklos „variklis“ – „Flix“ praėjusiais metais pavyko išvengti 1,1 mln. tonų išmetamo anglies dioksido (CO2). Be to, suskaičiavome, kad 2023 metais vežėme daugiau nei 81 mln. keleivių. Tai reiškia, kad kone penktadalis Europos gyventojų prisidėjo prie tvaresnių ir aplinkai draugiškesnių kelionių“, – sako jis.
M. Lemanas pabrėžia, kad įmonės CO2 išmetimo mažinimo ilgalaikis strateginis tikslas – transporto priemonių parko transformavimas.
„Iki 2040 metų norime pasiekti visišką CO2 neutralumą savo veikloje Europoje. Siekdami jį įgyvendinti, šiuo metu bendradarbiaujame su autobusų gamintojais bei vietiniais partneriais diegiant naujas technologijas. Tuo pačiu iki 2025 metų ketiname pasiekti, kad iki 50 mūsų įmonės autobusų, važinėjančių Europoje, būtų naudojamos suskystintos gamtinės dujos ir biologinės suskystintosios gamtinės dujos (bio-SGD)“, – tikina įmonės vadovas Lenkijai, Ukrainai ir Baltijos šalims.
Biologinės SGD gaunamos iš atsinaujinančių šaltinių ir gaminamos iš organinių medžiagų, pavyzdžiui, žemės ūkio biodujų gamyklose. Tokiu kuru varomi autobusai išskiria mažiau CO2, tad yra tvaresni, draugiškesni aplinkai. Pirmieji tokio tipo autobusai jau yra naudojami Vokietijoje, artimiausiu metu jie turėtų pasiekti ir kitas Europos šalis.
„Į vieno tokio autobuso baką telpa apie 730 litrų tokių dujų. Jomis varomas autobusas pilnu baku gali nuvažiuoti daugiau nei 1000 kilometrų, o tai prilygsta dyzelinu varomo autobuso nuvažiuojamam atstumui. Ekspertų skaičiavimais, kelionės metu biodujomis varomas autobusas išmes 80 proc. mažiau CO2 palyginti su dyzelinu varomu autobusu. Tai yra dar vienas didelis žingsnis siekiant visiško CO2 neutralumo“, – skaičiuoja M. Lemanas.
Jis priduria, kad viešasis transportas yra svarbiausias veiksnys siekiant, kad kelionės būtų tvaresnės.
„Daugelis nustemba sužinoję, kad kelionė autobusu net 80 proc. mažiau teršia aplinką nei kelionė automobiliu. Mes žengsime toliau ir dar labiau mažinsime išmetamųjų teršalų kiekį. Siekiame, kad iki 2040 m. keleiviai galėtų keliauti autobusais, kurie neišmeta teršalų. Tokie sprendimai yra neišvengiami vertinant jau patiriamus klimato kaitos padarinius“, – reziumuoja pašnekovas.