Sekite naujienas

Knygos

Knygos apie karjerą: būtinos perskaityti karjeros knygos, kurias verta apsvarstyti 2025 m.

L

Paskelbta

-

Karjeros knygos išlieka patikimais šaltiniais, skatinančiais asmeninio ir profesinio tobulėjimo augimą. Juk darbuotojų kvalifikacijos kėlimas ir sąmoningas požiūris į karjerą dar niekada nebuvo toks svarbus kaip šiandien, kai daugelis baltųjų apykaklių darbuotojų susiduria su vis konkurencingesne ir sparčiai kintančia darbo rinka.

Reklama

Dirbtinis intelektas jau pradėjo keisti tam tikras profesijas („Fortune 500“ personalo vadovų apklausa parodė, kad 72 % prognozuoja, jog per trejus metus DI pakeis roles jų organizacijose). Atleidimai tęsiasi, o darbo rinka išlieka kaip niekad vėsi.

Be šių išorinių veiksnių, yra daugybė kitų priežasčių tobulėti. Be naudos įmonės pelnui, bendrovės pastebi, kad ugdydamos talentus viduje, darbuotojai jaučiasi laimingesni ir labiau įsitraukę mokydamiesi naujų įgūdžių. Ypatingai svarbūs tampa žmogiškieji įgūdžiai, t. y. minkštieji įgūdžiai.

Taigi, pateikiame keletą pagrindinių karjeros knygų, kurias verta perskaityti 2025 m., kad galėtumėte prisitaikyti prie pokyčių, valdyti savo karjerą ir toliau augti bei klestėti šiais metais ir vėliau.

1. Nepamirštamas buvimas: Būk matomas, įgyk įtakos ir šoktelk karjeroje – Lorraine K. Lee

Būti puikiu savo darbe nepakanka. Šiandienos konkurencingoje darbo aplinkoje ambicingi profesionalai turi išmokti, kaip ir kur pasirodyti, kad išsiskirtų ir būtų pastebėti. Lorraine K. Lee tai patyrė pati. Būdama drovi, nepastebėta intravertė, tapusi geidžiama pranešėja, ji atrado, kad sėkmė ateina ne dirbant sunkiau, o sąmoningai kuriant savo profesinį įvaizdį. Per savo darbą kaip „LinkedIn“ įkūrėja ir bendradarbiaudama su „Fortune 500“ įmonėmis, ji padėjo milijonams profesionalų sukurti sąmoningą, galingą buvimą, kuris iš nematomų paverčia juos nepamirštamais. Remdamasi moksliniais principais, asmeniniais pasakojimais ir įžvalgomis iš interviu su daugybe pramonės lyderių, įskaitant bestselerių autorių Danielį Pinką ir „Radikalaus atvirumo“ autorę Kim Scott, knyga „Nepamirštamas buvimas“ pristato praktines sistemas, padedančias kurti įtaką ir būti matomam kaip lyderiui, kad galėtumėte nedelsiant padidinti savo poveikį. Išmoksite užtikrintai bendrauti, kurti strateginius santykius ir efektyviai atstovauti sau bei savo komandai.

2. Laukinė drąsa: Siek to, ko nori, ir gauk tai – Jenny Wood

„Laukinė drąsa“ apibūdinama kaip „maištas prieš įprastą karjeros išmintį“. Jenny Wood, buvusi „Google“ vadovė ir pirmaujanti karjeros trenerė, kuri Niujorko metro vijosi patrauklų nepažįstamąjį (kurį vėliau vedė), turi didelę patirtį su drąsa. Knygoje „Laukinė drąsa“ Wood motyvuoja jus įveikti baimę, drąsiai ir be atsiprašymų siekti norimos karjeros ir gyvenimo. O kas, jei bruožai, reikalingi norint išsiveržti į priekį, yra visiškai priešingi tam, kas jums buvo sakoma? „Laukinė drąsa“ moko, kaip maksimaliai išnaudoti devynis pagrindinius bruožus, iš kurių keletas yra:

  • Keistas: Būk autentiškas, kaip sako Jenny, „Laimėk kaip tu, arba pralaimėk kaip kas?“
  • Savanaudis: Pasinaudok savigyna ir būk savo čempionu.
  • Begėdis: Atsikratyk apsišaukėlio sindromo ir lengvai reklamuok save.
  • Manipuliuojantis: Kurk ilgalaikius santykius per empatiją.
  • Neapgalvotas: Priimk apskaičiuotas rizikas ir sutelk dėmesį į veiksmą.

Wood paima šiuos pastebimus bruožus ir paverčia jų neigiamas konotacijas teigiamomis, mokydama, kaip kiekvieną iš jų kūrybiškai maksimaliai išnaudoti ir pasiekti sėkmę. Šios strategijos gali būti labai naudingos, nesvarbu, ar naudosite jas padaryti puikų pirmąjį įspūdį naujam vadovui, gauti paaukštinimą ar pasinaudoti vienkartine galimybe.

Reklama

3. Valdymas aukštyn: Kaip gauti tai, ko reikia iš vadovaujančių asmenų – Melody Wilding

Knygoje „Valdymas aukštyn: Kaip gauti tai, ko reikia iš vadovaujančių asmenų“ (2025 m. kovas) žmogaus elgesio profesorė ir apdovanojimus pelniusi vadovų trenerė Melody Wilding atskleidžia dešimt esminių pokalbių, kuriuos profesionalai turi įvaldyti, kad įgytų daugiau laisvės, autoriteto ir pasitikėjimo darbe. Remdamasi savo psichologijos žiniomis ir ilgamete patirtimi treniruodama aukščiausio lygio specialistus „Google“, „Amazon“ ir kitose „Fortune 500“ įmonėse, ji pateikia moksliniais tyrimais pagrįstas strategijas, kaip iššifruoti vadovo elgesį, grakščiai naršyti darbo politikoje ir paversti sudėtingus santykius strateginėmis partnerystėmis. Sužinosite, ką tiksliai sakyti, kad gautumėte pritarimą savo idėjoms, atsispirtumėte nerealistiškiems reikalavimams ir gautumėte reikalingus išteklius bei pripažinimą, išlaikydami stiprius santykius. Nesvarbu, ar susiduriate su mikrovadovu, naršote reorganizacijoje, ar bandote būti pastebėtas aukštesnės vadovybės, šis praktinis vadovas parodo, kaip nustoti per daug galvoti ir pradėti daryti įtaką, kad išsiveržtumėte į priekį.

4. Pilietinė vienybė: Radikalus kelias transformuoti mūsų diskursą, gyvenimus ir pasaulį – Shola Richards

Savo apdovanojimus pelniusioje knygoje „Pilietinė vienybė“ Shola Richards pasitelkia savo žinias ir patirtį, kad iš naujo įsivaizduotų pilietinį elgesį. Jis siūlo praktinę strategiją, kaip transformuoti mūsų supratimą, gyvenimus ir pasaulį. Richards’o mantra „Mus apibrėžia tai, kaip elgiamės vieni su kitais“ yra galingas šūkis mūsų susiskaldymo laikais. Deja, šiais laikais mūsų elgesys vieni su kitais toli gražu nėra idealus. Nesvarbu, ar tai būtų politiškai susiskaldžiusios šeimos, toksiškos darbo kultūros, ar fanatizmas ir netolerancija mūsų bendruomenėse, mūsų visuomenė, atrodo, kolektyviškai pamiršo, kaip pagarbiai sugyventi. Ši knyga siekia pakeisti šią tendenciją, iškeldama modernų pilietinio elgesio variantą į pirmą planą. Tai nėra knyga apie kitą skruostą atsukimą, susidūrus su žalingu elgesiu. Richards’as parašė „Pilietinę vienybę“, kad pateiktų asmeninį ir praktinį vadovą, kaip įveikti sudėtingiausius socialinius iššūkius. Jei visuomenės nesugebėjimas nesutarti be nepagarbos jus nuvylė ir esate pasiruošę prisijungti prie judėjimo, skirto atkurti mūsų sugedusį diskursą, ieškokite toliau.

5. Žmogaus centre esanti rinkodara: Kaip užmegzti ryšį su auditorija DI amžiuje – Ashley Faus

Ši knyga pabrėžia būtinybę prekės ženklams užmegzti prasmingesnius asmeninius ryšius su savo klientais. Tradiciniai autoritetai – žurnalistai, federalinės vyriausybės pareigūnai ar verslo lyderiai – pastaraisiais dešimtmečiais tapo mažiau patikimi visuomenei. Žmonių pasitikėjimas kitais dažnai priklauso nuo to, kaip gerai jie gali su jais susitapatinti. Didėjant tokių įrankių kaip DI, platinimo kanalų ir klientų kontaktų stebėjimo naudojimui pajamoms didinti, žmonėms sunku pasitikėti kitais. Paprastai tariant, tai sukūrė poreikį prekės ženklams teikti pirmenybę paveikesniems klientų ryšiams. Be to, tai išryškino poreikį prekės ženklams sukurti malonesnę ir sklandesnę klientų kelionę. Knygoje pateikiamos trys pagrindinės sistemos, skirtos kurti pasitikėjimą, žmogaus centre esančią kelionę ir verslo poveikį:

  • Pirmiausia, iš naujo įsivaizduokite piltuvą kaip žaidimų aikštelę, kad nubraižytumėte auditorijos kelionę.
  • Antra, naudokite socialinės medijos spektrą, kad įsitrauktumėte į pokalbius ir skatintumėte bendruomenę.
  • Trečia, pasitelkite keturis minties lyderystės ramsčius, kad rastumėte ir ugdytumėte minties lyderius savo organizacijoje ir bendradarbiautumėte su kitais kūrėjų tipais rinkodaros mišinyje.
    Ši knyga siūlo praktinių patarimų, jei esate vidutinio ar aukštesnio lygio rinkodaros specialistas, siekiantis sukurti paveikesnes rinkodaros programas. Rasite realių pavyzdžių, padedančių iš tikrųjų sutelkti dėmesį į tai, kas svarbu: žmones už ekrano! Perkant šią knygą (naudojant aukščiau pateiktą nuorodą), vartotojai gali naudoti nuolaidos kodą KOGANPAGE20, kad gautų 20 % nuolaidą atsiskaitymo metu.

6. Atvirkštinė paieška: Kaip paversti darbo paiešką darbo pirkimu – Madeline Mann

Knygoje „Atvirkštinė paieška“ karjeros ekspertė Madeline Mann pristato revoliucinį požiūrį į darbo paiešką: darbo pirkimą. Užuot nenuilstamai siuntę paraiškas ar dalyvaudami bevaisiuose pokalbiuose, darbo pirkimas suteikia jums kontrolę. Dėl to ši strategija padeda pritraukti darbdavius, kurie varžytųsi dėl jūsų įdarbinimo. Remdamasi savo patirtimi kaip personalo atrankos specialistė ir žmogiškųjų išteklių vadovė bei įžvalgomis, padėjusiomis milijonams žmonių, Mann atskleidžia strategijas, kaip apversti tradicinę darbo paiešką aukštyn kojomis. Sužinosite, kaip pritraukti tinkamas galimybes, sėkmingai išlaikyti pokalbius ir pasiekti ilgalaikę karjeros sėkmę. „Atvirkštinė paieška“ pateikia praktinius žingsnius ir realius pavyzdžius, mokančius skaitytojus pakeisti savo mąstyseną. Ši knyga padeda skaitytojams iš įstrigimo jausmo pereiti prie pasitikinčių kandidatų, renkančių tinkamą variantą. Apibendrinant, darbo pirkimas nėra tik darbo paieška – tai karjeros kūrimas pagal jūsų taisykles. Vadybos knygos

7. Mes visi keistuoliai – Nancy Luong

Nancy Luong bestseleris „Mes visi keistuoliai“ yra galutinis vadovas, kaip be atsiprašymų priimti kiekvieną savo dalį! Ji naudoja asmenines istorijas ir lengvus žingsnius, kad parodytų skaitytojams, kaip ugdyti pasitikėjimą ir įveikti apsišaukėlio sindromą. Svarbiausia, ji moko skaitytojus didžiuotis tuo, kas jie yra – su visais keistumais. Ši knyga įgalina jus išsilaisvinti iš visuomenės normų ir sukurti gyvenimą, kuris gerbia jūsų tikrąją individualybę. Dėl to tai gali lemti daugiau laisvės, džiaugsmo ir sėkmės. Knyga skatina užimti vietą, šviesti ryškiai ir švęsti unikalius bruožus, kurie jus išskiria. Taigi, daugiau nebeblėskite savo šviesos. Nancy skatina priimti savo vidinį „keistuolį“ ir patirti naują ramybės, pilnatvės ir pasitikėjimo jausmą. Perskaitę šią knygą, jausitės įkvėpti, įgalinti ir pasiruošę įgyvendinti savo svajones, tiesiog tvirtai laikydamiesi to, kas esate! Trumpai tariant, ši žaidimą keičianti knyga kviečia atrakinti jūsų potencialą gyventi geriausią gyvenimą! Partizaninis marketingas

8. Valdyk savo naują darbą – Shveta Miglani

„Valdyk savo naują darbą“ (2025 m. birželis) autorė Shveta Miglani yra nepakeičiamas vadovas visiems, pradedantiems naują karjeros kelionę. Miglani meistriškai sujungia praktinius patarimus su realaus gyvenimo pavyzdžiais, suteikdama skaitytojams planą, kaip efektyviai naršyti naujose rolėse. Knyga apima platų temų spektrą – nuo įmonės kultūros supratimo ir stiprių santykių su kolegomis kūrimo iki pasiekiamų tikslų nustatymo ir pagrindinių įgūdžių demonstravimo. Šis išsamus požiūris padeda skaitytojams pasiruošti įveikti naujo darbo iššūkius su pasitikėjimu ir ramybe. Be praktinių patarimų, „Valdyk savo naują darbą“ siūlo įžvalgų apie asmeninį augimą ir tobulėjimą. Miglani pabrėžia savimonės ir nuolatinio mokymosi svarbą, skatindama skaitytojus valdyti savo karjeros trajektorijas. Jos įtraukiantis rašymo stilius ir ekspertų patarimai daro šią knygą būtiną profesionalams bet kuriame karjeros etape. Miglani suteikia skaitytojams išteklių, kad jie išliktų priekyje ir pasiektų ilgalaikę sėkmę naujose rolėse. Investavimas knyga

9. Didelė Azijos energija – John Wang

„Didelė Azijos energija“ atskleidžia dažnai nepastebėtas Azijos amerikiečių stiprybes pasaulyje, kuriame dažnai švenčiami Vakarų individualizmo ir garsaus savireklamavimo idealai. John Wang naudoja humorą ir išradingas įžvalgas, kad įveiktų tokius stereotipus kaip „modelio mažuma“. Jis taip pat griauna barjerus, tokius kaip „bambuko lubos“ – terminas, apibūdinantis, kaip kai kurie žmonės Azijos amerikiečius laiko darbščiais, bet ne lyderystės medžiaga. Wang’as knygą suskirstė į tris pagrindines kategorijas: vidinį augimą, užtikrintą bendravimą ir bendruomenės kūrimą. Jos veikia kaip vadovas, padedantis ugdyti pasitikėjimą, įvaldyti bendravimą ir žengti į autentišką lyderystę. Wang’as dalijasi asmeninėmis istorijomis ir artimais išgyvenimais, pavyzdžiui, augimu tradicinėje Azijos šeimoje (taip, įskaitant ilgas popietes Kumon centre). Naudodamas savo humorą ir patirtį kaip pranešėjas, treneris ir „Didelės Azijos energijos“ tinklalaidės vedėjas, jis pateikia praktines strategijas skaitytojams. Šios strategijos padeda skaitytojams klestėti karjeroje, santykiuose ir asmeniniame gyvenime. Juokinga, nuoširdi ir praktinė „Didelė Azijos energija“ kviečia jus valdyti savo balsą ir nutraukti savęs sabotavimo modelius. Svarbiausia, ši knyga kviečia pažinti savo visą potencialą ir siekti jo pripažinimo. „Google“ stiprina partnerystę su Lietuvos žiniasklaida

10. Velnias rašo el. laiškus vidurnaktį: Ko geri lyderiai gali išmokti iš blogų vadovų – Mita Mallick

Ši knyga yra būtinas vadovas, kaip „ne“ tapti tuo blogu vadovu. Su galingu pasakojimu ir praktiniais patarimais Mita dalijasi, kad blogi vadovai nėra gimę, o sukuriami. Todėl ji siūlo perspektyvą, kodėl blogi vadovai yra jų aplinkybių produktas. Ji dalijasi linksmomis ir širdį veriančiomis istorijomis apie blogus vadovus, kuriuos ji ištvėrė ir išgyveno. Taip pat ji skatina mus vengti blogo vadovo elgesio spąstų. Pavyzdžiui, tokie prasti lyderystės elgesiai kaip niekada neturėjimas laiko savo komandai (išskyrus vidurnaktį), mikrovadovavimas, visiškas neįsitraukimas, apkalbos, talentų kaupimas, nuopelnų vagystė ir kt. Ji primena, kad geras lyderis daro skirtumą, pripažindamas ir vertindamas savo organizacijos indėlį. Taigi, atminkite, kad velnias rašo el. laiškus vidurnaktį. Užtikrinkime, kad velnias netaptų jumis. Knygos apie treidinimą (Knygos apie Forex)

Reklama

Skaitykite

Naujienos

Verslas21 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas23 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas1 d. prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams1 d. prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |