Pasaulis

Kinijoje pradėta Rusijos ir Kinijos orlaivio CR929 gamyba

Paskelbta

-

Pekinas, Kinijoje pradėtas gaminti pirmasis Rusijos ir Kinijos ilgojo nuotolio plataus korpuso lėktuvo CR929 egzempliorius, ketvirtadienį pranešė laikraštis „Jiefang Jibao”.

Reklama

Leidinyje rašoma, kad jau baigti visi Rusijos ir Kinijos plataus korpuso ilgojo nuotolio lėktuvo parengiamieji darbai ir pradėta pirmojo CR929 gamyba.

Anksčiau Kinijos civilinių orlaivių korporacijos (COMAC) vyriausiasis pažangiųjų tyrimų inžinierius Yang Zhigangas sakė, kad pirmasis orlaivis bus pradėtas surinkinėti šiais metais. Pasak jo, pirmojo orlaivio surinkimo pradžia reiškia, kad baigti visi projektavimo darbai ir šalys susitarė dėl pagrindinių būsimo orlaivio parametrų, įskaitant fiuzeliažo formą, matmenis ir pagrindines konstrukcines medžiagas, taip pat nusprendė dėl tiekėjų.

Kaip anksčiau pranešė korporacijos „Irkut” vadovas Ravilas Chakimovas, Rusijos ir Kinijos lėktuvai CR929 gali būti pradėti tiekti 2028-2029 m.

Rusija ir Kinija ketina įgyvendinti planus sukurti CR929 iki 2025-2027 m. Šalys planuoja sukurti 250-300 keleivių talpinantį lainerį, kuris konkuruos su pirmaujančių pasaulio orlaivių gamintojų – Europos „Airbus” ir JAV „Boeing” – orlaiviais ir užims didelę rinkos dalį ne tik Rusijoje ir Kinijoje, bet ir kitose šalyse. Šiuo metu apskaičiuota, kad programa kainuos 13-20 mlrd. dolerių.

Projekto finansavimas iš Rusijos pusės siekia apie 600 mlrd. rublių, t. y. daugiau nei visos kitos orlaivių programos kartu sudėjus. Apskaičiuota, kad Kinijos rinkoje per ateinančius 20 metų bus apie 1200 plataus korpuso orlaivių, o Rusijos rinkoje – nuo 50 iki 120. Pagal CR929 programą per 20 metų planuojama pagaminti iš viso apie 800 lainerių.

Komentuokite

Populiariausia

Exit mobile version