Paskelbta
1 metai prieš-
Per pastaruosius keletą metų mūsų požiūris į sporto gerbėjus radikaliai pasikeitė. Jie tapo tokie neatpažįstami, jog nebeprimena gerbėjų, kuriuos pažinojome anksčiau. Dabar jie nebeapsiriboja vien stadionais ar sporto barais, stebėdami varžybas. Jie nebėra tie fanatiški aistruoliai, ypač aistringų sporto šakų sekėjai, kuriems rūpėdavo neapgalvoti sporto statymai gyvai ar internetu, ir kurie karštai kivirčydavosi su draugais bei giminaičiais dėl to, kuri komanda yra geresnė.
Šiandienos sporto statymai internetu gerbėjai nėra tie patys, kurie anksčiau vadovaudavosi vien intuicija ir asmeniniais įspūdžiais, besilažindami Lietuvos lažybų bendrovėse. Modernūs sporto mėgėjai priima sprendimus remdamiesi išsamia ir sisteminga analize. Be to, jie nebeapriboja savo dėmesio ir lažybų įgūdžių tik viena mėgstama sporto šaka. Šiuolaikiniai gerbėjai yra naujo tipo – jie transformuojasi į „rytojaus“ sporto aistruolius, kurie yra visiškai skirtingi nuo mūsų anksčiau pažįstamų gerbėjų. Tokią kardinalią kaitą lėmė internetas, socialinės medijos ir šiuolaikinės kartos įtaka, kurios visos kartu nulėmė naujosios sporto gerbėjų kartos atsiradimą.
Internetas radikaliai transformavo mūsų supratimą apie sporto renginių stebėjimą ir dalyvavimą. Dabar žiūrovams nebereikia būti fiziniuose rungtynių vietose, kad jaustųsi pilnaverte įvykio dalimi. Internetas leidžia sporto renginiams pasiekti didesnes auditorijas, todėl didėja gerbėjų skaičius. Be to, sirgaliai gali stebėti varžybas gyvai iš bet kurio pasaulio kampelio. Tačiau interneto vaidmuo ties tuom nesibaigia. Gerbėjai vis aktyviau įsitraukia į viską, kas susiję su jų mėgstama sporto šaka. Jie turi galimybę sužinoti apie tai kas vyksta už aikštelės ribų, turi daugiau galimybių dalyvauti sporto renginiuose lažybų būdu, naudodamiesi Lietuvos lažybų svetainėmis, internetiniais kazino ar lažybų tarpininkais (statymailt), ir atidžiai seka tiesiogines savo mėgstamų sportininkų ar komandų kasdienybės transliacijas. Be to, jie turi galimybę sekti savo mėgstamų sportininkų ir komandų kasdienybę per tiesiogines transliacijas ir taip artimiau pažinti savo mėgiamą sporto šaką.
Gerbėjai tapo daugiau nei tik stebėtojais – jie aktyviai reiškia savo nuomones apie žaidimus, komandas ir žaidėjus, kartais netgi veikdami paties žaidimo eigą. Socialinės medijos taip pat prisidėjo prie naujos gerbėjų kartos atsiradimo. Dabar žmonės gali tiesiogiai bendrauti su sporto renginių organizatoriais, atletais, oficialiomis atstovybėmis, komandų vadovais ir treneriais, kas anksčiau buvo sunkiai pasiekiama ar net neįmanoma. Tai suteikia galimybę įsitraukti į sporto pasaulį daug artimiau ir asmeniškiau.
Z karta (angl. Gen Z) yra visiškai unikali ir tai daro įtaką dabartiniams sporto gerbėjams. Z kartos gerbėjai yra aktyvesni, jie ne tik seka sportą, bet ir nori jausti tam tikrą emocinį ryšį su sportininkais bei jaustis komandos dalimi. Pavyzdžiui, jie reiškia savo palaikymą komandai, įsigydami jų atributiką, sekdami žaidėjus socialinėse medijose, domėdamiesi jų asmeniniu gyvenimu ir veikla už aikštelės ribų ar netgi kopijuodami jų elgesį bei stilių.
Tai visiškai kitokia karta, sukurianti naujo tipo sporto gerbėjus – tuos, kurie myli ne tik geriausius žaidėjus, bet ir tuos, su kuriais jie jaučia emocinį ryšį. Gerbėjus, kuriems nepatinka pasyvus varžybų stebėjimas ar dalyvavimas, o kurie ieško daugiau būdų įsijausti į sporto pasaulį – nesvarbu, ar internetu, ar gyvai. Gerbėjus, kuriems svarbūs ne tik sportininkai, bet ir socialiai aktyvūs asmenys.
Taigi, galime daryti išvadą, kad „rytojaus“ sporto aistruoliai yra ne tik sporto sekėjai, bet ir jo formuotojai. Jie yra daugiau informuoti ir labiau įsitraukę nei bet kada anksčiau. Jų įtaka sporto industrijai ir kultūrai yra milžiniška, ir jie turi galimybę ne tik dalyvauti sporto pasaulyje, bet ir daryti jį atviresniu ir patrauklesniu vis platesnei žmonių auditorijai. „Rytojaus“ sporto gerbėjai – tai naujos kartos žmonės, kurie ne tik myli sportą, bet ir aktyviai dalyvauja jo kūrime.
Smulkusis ir vidutinis verslas (SVV) Lietuvoje sudaro 99,8 % visų įmonių, jame dirba beveik 72 % visų šalies darbuotojų ir...
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...