Ieškote naujo dviračio? Kartais žargonas gali būti šiek tiek bauginantis. Geros naujienos yra tai, kad jums nereikia visko išmanyti apie dviračius, kad nuspręstumėte, kuris dviratis yra geriausias jūsų nuotykiams. Suskirstėmeį dalykus, į kuriuos reikia atsižvelgti renkantis dviratį.
Reklama
Dviračio pirkimo procesas gali būti suskirstytas į tris pagrindinius veiksmus:
Kokio tipo dviratį turėtumėte įsigyti? Tinkamas dviratis priklausys nuo to, kur ir kaip planuojate važiuoti. Pradėkite klausdami savęs, kur planuojate važiuoti: gatvėmis, dviračių takais, neasfaltuotais keliais ir takais ar tam tikru tų vietų deriniu? Jūsų pasirinkimai apima tinkamą pasirinkimą. Toliau pateikiame dviračių kategorijų santrauką, kad padėtume jums susiaurinti pasirinkimą.
Kiek norite išleisti dviračiui? Tam tikros kategorijos ir kainų intervalų dviračiai paprastai turi panašių tipų komponentus. Tačiau tikitės mokėti daugiau už didesnio našumo komponentus ar rėmo medžiagas, tokias kaip anglis.
Kaip jums turi tikti dviratis? Dviračiai yra įvairių dydžių, todėl pradėkite nuo tinkamo rėmo dydžio pagal savo ūgį. Skaitykite daugiau apie dviračių tvirtinimo pagrindus. Dviračių parduotuvės gali padėti sureguliuoti tinkamumo problemas, kurios kyla po to.
Kokio tipo dviratį turėčiau įsigyti?
Pradėkite klausdami savęs, kur planuojate važiuoti: gatvėmis, dviračių takais, neasfaltuotais keliais ir takais ar tam tikru tų vietų deriniu? Žemiau yra paprasta diagrama su pagrindinėmis dviračių kategorijų parinktimis, atsižvelgiant į paviršių (-ius), kuriam (-iems) kiekvienas skirtas:
Važiavimo paviršiai
Dviračių tipai
Asfaltuoti keliai ir dviračių takai
Plento dviračiai, hibridiniai dviračiai ir elektriniai dviračiai
Grindinys (nuo nesugadinto iki duobėto) ir natūralūs paviršiai
Hibridiniai dviračiai ir elektriniai dviračiai
Važiavimas visu keliu (nuo asfalto iki užmiesčio)
Žvyro ir turistiniai dviračiai
Nešvarūs keliai ir takai
Kalnų dviračiai ir elektriniai dviračiai
Žinoma, beveik bet koks dviratis gali susitvarkyti su šaligatviu, o daugeliu dviračių galima važiuoti keliais paviršiais. Susiaurinkite savo pasirinkimą atsižvelgdami į tai, kur tikitės atlikti didžiąją važiavimo dalį. Taip pat galite peržiūrėti mūsų išsamesnį dviračių kategorijų aprašymą.
Elektrinis dviratis
Daugelyje dviračių tipų dabar yra elektrinių dviračių, todėl skirkite kelias minutes ir nuspręskite, ar el. dviratis jums tinkamas. Paprastai e-dviratis su pedalo pagalbiniu varikliu labai išplės jūsų važiavimo galimybes. Nors šie dviračiai pasižymi didesne kaina, jie leidžia įvažiuoti į kalnus su mažiau pastangų, taip pat važiuoti toliau ir greičiau.
Plento dviračiai
Plento dviračiai tinka treniruotėms, važinėjimui į darbą ir atgal, važinėjimui renginiuose, turistams ir lenktynėms. Dauguma jų turi nuleidžiamą vairą (susilenkia žemyn ir link dviračio galo), todėl vairuotojas yra aerodinaminėje padėtyje. Prie šios pasilenkusios į priekį jojimo pozos gali prireikti šiek tiek priprasti.
Plento dviračiai skirstomi į šias kategorijas, įskaitant kelis elektrinių dviračių modelius:
Ištvermingi dviračiai: „Ilgalaikis komfortas“ gali būti tinkamesnis pavadinimas, nes šie plento dviračiai turi atpalaiduotą geometriją, kuri padeda jums patogiau važiuoti ilgiau. Šiek tiek platesnės padangos suteikia ištvermės dviračiams sukibimą su įvairiais paviršiais, o padangomis galima važiuoti esant mažesniam slėgiui, kad važiavimas būtų atlaidesnis.
Dviračiai žvyruotiems keliams: kadangi dviratininkai visada stumdavo voką, kur jie gali važiuoti, kelių paviršių dviračiai buvo populiarūs jau daugelį metų. Hibridiniai dviračiai (aptarta toliau) yra viena iš galimybių. Vis dėlto žvyro dviračiai yra idealus pasirinkimas, jei norite važiuoti šiek tiek greičiau ir toliau. Kilę iš ciklokroso (dabar elitinių visureigių lenktyninių dviračių klasė), žvyro dviračiai turi nuleidžiamą vairą, užtikrinantį aerodinaminį efektyvumą, taip pat platesnes padangas, užtikrinančias atlaidų važiavimą ir sukibimą su reljefu nuo asfalto iki žvyro ir purvo.
Kelioniniai dviračiai: Turistiniai dviračiai skiriasi nuo tradicinių plento dviračių tuo, kad yra sukonstruoti važiuoti didelius atstumus su pakrauta įranga. Jie turi tvirtus rėmus, atlaikančius sunkias apkrovas, ir turi tvirtinimo taškus, kuriuose galite pridėti stelažus, sparnus, vandens butelius, siurblius, žibintus ir kt. Ilga ratų bazė (atstumas tarp ratų stebulių) padeda jas lengviau valdyti, kai turite didelį krovinį.
Veiklos dviračiai: šie lengvi ir aerodinaminiai dviračiai skirti greitai važiuoti lygiais keliais ir įkrauti į kalnus grupinių pasivažinėjimų su draugais metu arba važinėti organizuotose lenktynėse.
Kalnų dviračiai
Sukurti su smūgius sugeriančiomis funkcijomis ir tvirta konstrukcija, kalnų dviračiai gali įveikti nešvarumus ir uolas, šaknis, nelygumus ir provėžas, dėl kurių jie yra tokie linksmi. Kalnų dviračiai turi žemesnę pavarą nei plento dviračiai, todėl galite važiuoti statesniu reljefu.
Du dažnai vartojami terminai yra „pilna pakaba“, reiškianti, kad dviratis turi ir priekinę, ir galinę pakabą, ir „hardtail“, reiškiantis, kad dviratis turi tik pakabos šakę. Pakabos modeliai paprastai yra brangesni, tačiau jie siūlo geresnį sukibimą ir patogesnį važiavimą. Jie taip pat gali įveikti įvairesnį reljefą.
Kalnų dviračiai yra šių stilių, įskaitant kelis elektrinių dviračių modelius:
Visureigiai dviračiai: lengvi ir jautrūs, šio stiliaus kalnų dviračiai atsirado lenktynių pasaulyje, todėl užtikrina važiavimo greitį ir laipiojimo meistriškumą. Tai geras pasirinkimas, jei norite važiuoti bekele treniruodamiesi arba jei norite gudresnio dviračio mažiau techniniams vietiniams takams.
Takų dviračiai: tai stilius, kurį įgis dauguma naujų kalnų dviratininkų. Jei jūsų tikslas yra pasivažinėti socialiniais takais su draugais pradedantiesiems pritaikytais takais ir purvinais keliais, tada tai yra jūsų dviratis. Šios kategorijos dviračiai vienodai pabrėžia pramogas ir efektyvumą.
Visų kalnų dviračiai: šie dviračiai yra geras pasirinkimas važiuojant techniškesniu reljefu. Visų kalnų dviračiai puikiai tinka: džiaugiasi stačiais ir tekančiais nusileidimais, taip pat yra pajėgūs alpinistai. Jų geometrija subalansuoja tiek įkalnės, tiek stabilumo nuokalnėje poreikį, todėl visų kalnų dviračiai gali susidoroti su įvairiomis techninėmis savybėmis.
Storų padangų dviračiai: atpažįstami dėl didelių padangų, šie dviračiai pasižymi dideliu sukibimu, leidžiančiu važiuoti smėliu ar sniegu. Itin plačios padangos taip pat yra atlaidžios bet kokiam nelygiam reljefui.
Hibridiniai/fitneso dviračiai
Jei norite kažko, kas gerai veiktų gatvėje, bet taip pat atlaikytų neasfaltuotą reljefą, tai yra jūsų dviratis. Taip pat galite pamatyti hibridinius dviračius, vadinamus „treniruoklių dviračiais“, nes jų patogumas ir universalumas patinka motociklininkams, kuriuos pirmiausia motyvuoja važiavimo pranašumai. Hibridiniai dviračiai paprastai turi stačiau važiavimo padėtį nei jų kolegos plento dviračiai. Dauguma turi didelio skersmens plento ratus greičiui, suporuoti su platesnėmis padangomis, užtikrinančiomis sukibimą bekelėje.
Klausimas, ar dviratis labiau tinka važinėjimui gatvėmis, yra pakabos nebuvimas. Hibridiniai dviračiai su priekine pakaba yra geras pasirinkimas, jei planuojate daugiau laiko praleisti bekelėje – mainais už lengvesnį važiavimą reikia šiek tiek daugiau svorio ir šiek tiek mažesnio greičio.
Specialūs dviračiai
Taip pat galite pasirinkti dviratį, kuris netinka vienai iš kitų plačių pirmiau nurodytų kategorijų:
Kreiseriniai dviračiai: „Cuiser“ dviračiai yra skirti ramiam pasivažinėjimui aplink jūsų apylinkes ar atostogų namus. Cruiser dviračiai pasižymi platesnėmis padangomis, užtikrinančiomis sukibimą ir amortizaciją, patogią sėdynę ir ramią sėdėjimo padėtį. Jie yra įdomūs trumpiems pasivažinėjimams lygiu, asfaltuotu paviršiumi.
Krovininiai dviračiai: tvirtos konstrukcijos, todėl galite gabenti daug įrangos ir atlaikyti tonų svorį, krovininiai dviračiai puikiai tinka tvarkyti reikalus ir vežti vaikus. Nei greiti, nei vikrūs – tai itin naudingi dviračiai.
Sulankstomi dviračiai: šiuos dviračius galima sulankstyti ir sudėti į nešiojimo krepšį, todėl jie yra patogūs keliaujantiems į darbą ir atgal, turintiems ribotą vietą namuose ar biure. Lengvi, tvirti ir greitai sulankstomi, jie taip pat yra geras pasirinkimas, jei norite keliauti su savo dviračiu.
Veiksniai ir kaina
Jums nereikia analizuoti kiekvieno dviračio techninio komponento, tačiau tam tikros funkcijos ir aukščiausios kokybės komponentai gali padidinti kainą. Ieškodami dviračio pagal savo biudžetą, atminkite šiuos veiksnius, kurie gali kainuoti daugiau:
Pilna pakaba, kieta pakaba arba be pakabos: dviračiai su pilna pakaba (priekiniai ir galiniai amortizatoriai) paprastai kainuoja daugiau, tačiau taip pat siūlo sklandesnį važiavimą ir galimybę važiuoti pačiais atšiauriausiais takais. Hardtails (tik priekinė pakaba) vis tiek sugeria nelygumus, bet tai darykite už šiek tiek mažiau.
Anglis prieš aliuminį: lengvi anglies rėmai pasižymi aukščiausios kokybės našumu ir važiavimo kokybe – jie taip pat reiškia kainos šuolį. Priešingai, aliuminio rėmo dviračius galima rasti bet kokia kaina.
Važiavimas elektra: elektriniai dviračiai praplečia važiavimo horizontą visiems motociklininkams.
Komponentų kokybė: dviračio komponentai – iš esmės visos pagrindinės sistemos, išskyrus rėmą ir ratus – paprastai yra pakopinės grupės dalis. Kai pasirinksite didesnę kainą dviračių kategorijoje, atitinkama komponentų grupė bus pritaikyta reaguoti ir padidins bendrą jūsų dviračio kainą.
Krumpliaratis
Dviračiai skiriasi pavarų skaičiumi, pavarų diapazonu (žemesnė pavara palengvina pedalus) ir galimus pavarų skaičius. Paprastai dauguma tam tikros dviračių kategorijos modelių turi panašią pavarą. Tai reiškia, kad apie tai nereikia galvoti, nebent to tikrai norite.
Rato dydis
Ratų dydis yra dar viena dviračio ypatybė, kurią daugiausia nulemia jūsų pasirinkta dviračio kategorija, išskyrus vieną didelę išimtį: dauguma kalnų dviračių yra su 29 colių arba 27,5 colių ratais. Kainos požiūriu skirtumas nėra reikšmingas. Taigi jūsų pasirinkimas daugiausia priklauso nuo veiklos niuansų. 27,5 prieš 29er: kuris kalnų dviratis man tinka?
Stabdžių tipas
Ankstesniais metais ratlankių stabdžiai buvo norma, o diskiniai – išimtis. Tačiau diskiniai stabdžiai visada pasižymėjo puikia stabdymo galia visomis sąlygomis ir dabar jie dominuoja rinkoje, nes bėgant metams diskinių stabdžių technologijos kaina sumažėjo.
Ratlankių stabdžiai, kurie veikia prispaudžiant stabdžių trinkeles prie ratų ratlankių šonų, vis dar yra ekonomiškas pasirinkimas. Jie leidžia lengvai patikrinti stabdžių trinkelių susidėvėjimą ir pakeisti susidėvėjusias trinkeles.
Diskiniai stabdžiai su stabdžių kaladėlėmis, kurios laikosi prie stabdžių rotoriaus, pritvirtinto prie rato stebulės, yra dviejų versijų:
Hidrauliniai diskiniai stabdžiai užtikrina progresyvesnį ir stipresnį stabdymą su mažesnėmis pirštų pastangomis, be to, jie patys susireguliuoja stabdžių trinkelių susidėvėjimui. Mechaninius diskinius stabdžius reikia reguliuoti rankiniu būdu, nes trinkelės susidėvi.
Kuo skiriasi ratlankių stabdžiai ir diskiniai stabdžiai?
Dviračio dydis ir tinkamumas
Tinkamo rėmo dydžio nustatymas yra pirmasis žingsnis. Laimei, dauguma dviračių gamintojų turi dydžių lenteles, kuriose nurodomas jūsų rėmo dydis pagal jūsų ūgį. Svarbiausius dviračio tinkamumo, stovėjimo aukščio (atstumo tarp kūno ir viršutinio vamzdžio, kai važiuojate ant dviračio) ir pasiekiamumo (atstumo nuo sėdynės iki vairo) aspektus galima tiksliai sureguliuoti atlikus nedidelius pakeitimus.
Norėdami sužinoti daugiau apie tai, kaip pritaikyti dviratį, taip pat kaip atlikti reguliavimą namuose, skaitykite Dviračio tvirtinimo pagrindai ir Kalnų dviračio tvirtinimo pagrindai. Be tinkamo rėmo dydžio, taip pat turėsite nerimauti dėl niuansų, pavyzdžiui, sėdynės aukščio.
Visos specializuotos dviračių parduotuvės taip pat pakoreguos jūsų dviračio tinkamumą bandomojo važiavimo metu arba po to, kai nusipirksite dviratį. Pasakykite jiems apie bet kokį diskomfortą ir jie mielai išspręs jūsų tinkamumo problemas. Tačiau atminkite, kad turite duoti savo kūnui kelias savaites, kad priprastų prie naujojo važiavimo. Tai šiek tiek panašu į tai, kad sulaužytumėte naujus sunkius žygio batus.