Paskelbta
10 mėnesių prieš-
By
Raminta V.Šiuolaikiniame konkurencingame verslo pasaulyje tinkamo darbuotojo paieška tampa vis svarbesniu procesu, galinčiu lemti įmonės sėkmę ar nesėkmę. Darbuotojų paieška apima daugelį veiksmų, pradedant nuo darbo skelbimų kūrimo iki kandidatų atrankos ir baigiant galvų medžiokle. Straipsnyje aptarsime personalo paieškos bei atrankos ypatumus ir padėsime suprasti, kaip užtikrinti, kad atrinktas darbuotojas geriausiai atitiktų įmonės poreikius.
Personalo paieška – tai procesas, kurio metu įmonė ieško kandidatų užimti laisvas darbo vietas. Tai ne tik CV peržiūra ir pokalbių vedimas, bet ir strateginis planavimas, kad būtų rastas darbuotojas, kuris ne tik turėtų reikiamas kompetencijas, bet ir puikiai pritaptų prie organizacijos kultūros. Sėkmingai atlikta personalo paieška padeda įmonėms išlaikyti aukštą našumą, mažina darbuotojų kaitą bei didina įmonės konkurencingumą rinkoje.
Personalo atranka yra vienas svarbiausių darbuotojų paieškos etapų, kurio metu atrenkami geriausiai reikalavimus atitinkantys kandidatai. Procesas dažniausiai susideda iš kelių etapų:
Yra keletas pagrindinių metodų, naudojamų personalo paieškai. Šiuolaikinėje darbo rinkoje, kur darbuotojų konkurencija gali būti didelė, įmonės dažnai naudoja kelis iš jų:
„Galvų medžioklė” yra specializuota darbuotojų paieškos forma, kai ieškoma labai aukštos kvalifikacijos specialistų arba vadovaujančio personalo. Tai dažniausiai atliekama per specializuotas agentūras, kurios turi platų ryšių tinklą ir gali tiesiogiai kreiptis į reikalingus specialistus, net jei jie šiuo metu ir neieško darbo. Ši strategija ypatingai veiksminga, kai įmonei reikia rasti itin specifinių įgūdžių darbuotojus, o tradiciniai paieškos metodai nepasiteisina.
Norint, kad darbuotojų atranka būtų sėkminga, būtina ne tik sutelkti dėmesį į techninius įgūdžius, bet ir į asmenybės ypatybes. Darbuotojas turi gebėti prisitaikyti prie įmonės kultūros, bendradarbiauti su komanda ir atitikti įmonės vertybes. Tam gali būti naudojamos tokios priemonės kaip psichologiniai testai, komandos simuliacijos ar ilgesnis bandomasis laikotarpis.
Pastaraisiais metais analitikos įrankių rinka smarkiai pasikeitė. Po to, kai „Google“ pakeitė „Universal Analytics“ į sudėtingesnį „Google Analytics 4“ (GA4),...
Kodėl svetainės greitis svarbus SEO ir verslui? Šiuolaikiniame pasaulyje, kai dauguma mūsų ieško informacijos ir vartoja turinį per išmaniuosius telefonus,...
Svetainės srautas – apibrėžimas Terminas „svetainės srautas“ reiškia lankytojų skaičių, apsilankantį svetainėje, ir jų atliekamą veiklą per šį apsilankymą. Jis...
Kodėl tamsusis režimas neišnyksta ir kas skatina jo populiarumą Pradėkime nuo to, kodėl tamsusis režimas yra daugiau nei tik laikina...
Lietuvos gyventojai savo vaikui ar kitam mokyklą baigiančiam giminaičiui rekomenduotų pasirinkti informacinių technologijų (65 proc.), medicinos (41 proc.) arba inžinerijos...
Įsibėgėjusi vasara daugeliui dirbančių tėvų Lietuvoje – tikras galvosūkis: kaip pasirūpinti vaikais, kai mokyklos atostogauja, o darželiai užveria duris? Specialistai...
Šių metų sausio-gegužės mėnesiais dyzelino pardavimai Lietuvoje sumažėjo beveik penktadaliu – tai beveik triskart daugiau, nei buvo prognozavusi Finansų ministerija....
Atostogų sezonu vis daugiau vairuotojų leidžiasi į kelią, o automobilius dažnai palieka neįprastose vietose. Naujasis „If“ tyrimas parodė, kad dauguma...
Hibridinis darbo modelis smarkiai pakeitė tai, kaip dirbame moderniuose biuruose. Dėl juose kintančių darbuotojų srautų dingsta poreikis turėti nuolatines sėdimas...
Henry G. Uriko, „Figure Baltic Advisory“ žmonių analizės, vertinimo ir vadovų ugdymo specialistas. Vasara jau čia, o kartu su ja...