Paskelbta
1 metai prieš-
By
Raminta V.Šiuolaikiniame konkurencingame verslo pasaulyje tinkamo darbuotojo paieška tampa vis svarbesniu procesu, galinčiu lemti įmonės sėkmę ar nesėkmę. Darbuotojų paieška apima daugelį veiksmų, pradedant nuo darbo skelbimų kūrimo iki kandidatų atrankos ir baigiant galvų medžiokle. Straipsnyje aptarsime personalo paieškos bei atrankos ypatumus ir padėsime suprasti, kaip užtikrinti, kad atrinktas darbuotojas geriausiai atitiktų įmonės poreikius.
Personalo paieška – tai procesas, kurio metu įmonė ieško kandidatų užimti laisvas darbo vietas. Tai ne tik CV peržiūra ir pokalbių vedimas, bet ir strateginis planavimas, kad būtų rastas darbuotojas, kuris ne tik turėtų reikiamas kompetencijas, bet ir puikiai pritaptų prie organizacijos kultūros. Sėkmingai atlikta personalo paieška padeda įmonėms išlaikyti aukštą našumą, mažina darbuotojų kaitą bei didina įmonės konkurencingumą rinkoje.
Personalo atranka yra vienas svarbiausių darbuotojų paieškos etapų, kurio metu atrenkami geriausiai reikalavimus atitinkantys kandidatai. Procesas dažniausiai susideda iš kelių etapų:
Yra keletas pagrindinių metodų, naudojamų personalo paieškai. Šiuolaikinėje darbo rinkoje, kur darbuotojų konkurencija gali būti didelė, įmonės dažnai naudoja kelis iš jų:
„Galvų medžioklė” yra specializuota darbuotojų paieškos forma, kai ieškoma labai aukštos kvalifikacijos specialistų arba vadovaujančio personalo. Tai dažniausiai atliekama per specializuotas agentūras, kurios turi platų ryšių tinklą ir gali tiesiogiai kreiptis į reikalingus specialistus, net jei jie šiuo metu ir neieško darbo. Ši strategija ypatingai veiksminga, kai įmonei reikia rasti itin specifinių įgūdžių darbuotojus, o tradiciniai paieškos metodai nepasiteisina.
Norint, kad darbuotojų atranka būtų sėkminga, būtina ne tik sutelkti dėmesį į techninius įgūdžius, bet ir į asmenybės ypatybes. Darbuotojas turi gebėti prisitaikyti prie įmonės kultūros, bendradarbiauti su komanda ir atitikti įmonės vertybes. Tam gali būti naudojamos tokios priemonės kaip psichologiniai testai, komandos simuliacijos ar ilgesnis bandomasis laikotarpis.
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...