Verslas

Aviacijos karjeros galimybės: profesijos, vedančios ne tik į pilotų kabiną

Paskelbta

-

Kalbėdami apie padanges, dažniausiai romantizuojame lėktuvų pilotų ar skrydžių palydovų profesijas, tačiau už aviacijos durų slypi kur kas daugiau darbų, galinčių tapti pirmuoju žingsniu, siekiant karjeros aukštumų šioje srityje.

Reklama

Netikėtos sėkmės istorijos

Retas kuris susimąsto, kad tapti sėkmingu aviacijos specialistu galima ne tik įsidarbinus aviakompanijos biure, bet ir pradėjus dirbti antžeminio aptarnavimo įmonėje, kur specifinis išsilavinimas ar tam tikra patirtis nėra būtina. „Svarbiausia yra žmogaus noras pažinti aviacijos pasaulį, tobulėti ir dirbti darbus su aistra“, – sako Gabrielė Gilė, HR verslo partnerė antžeminio orlaivių aptarnavimo įmonėje BGS.

„Mažai kas žino, kad pradėjus dirbti tokiose pozicijose, kaip krovinių ir bagažo tvarkytojas, keleivių aptarnavimo ar rampos agentas, galimi sėkmingi karjeros šuoliai. Turime ne vieną įsimintiną sėkmės istoriją. Pavyzdžiui, vienas darbuotojų savo profesinį kelią pradėjo kaip keleivių aptarnavimo agentas, vėliau tapo auditoriumi ir dėl atkaklaus darbo bei noro tobulėti šiandien sėkmingai dirba Australijoje, „Avia Solutions Group“ priklausančioje aviakompanijoje. Kitas darbuotojas, pradėjęs dirbti rampos agentu, savo uoliu darbu ir užsidegimu užaugo iki įmonės generalinio direktoriaus“, – pasakoja specialistė.

Aviacijos sektorius kasmet sparčiai plečiasi, didėja oro transporto apimtys, o kartu auga ir įvairių aviacijos specialistų paklausa. Antžeminio aptarnavimo profesijų poreikį lemia didėjantys keleivių, krovinių srautai ir intensyviai besivystančios technologijos.

Svarbios asmeninės savybės

Skirtingoms antžeminio aptarnavimo srities profesijoms reikalingi ir skirtingi asmeninių savybių poreikiai, pavyzdžiui, emocinis atsparumas ir tarpasmeniniai įgūdžiai svarbūs darbuotojams, tiesiogiai bendraujantiems su keleiviais. „Keleivių elgesys gali būti labai įvairus, tačiau darbuotojai turėtų užtikrinti ne tik sklandų aptarnavimą, bet ir išlaikyti ramų bei profesionalų bendravimą net ir sudėtingomis aplinkybėmis. Empatija, kantrybė ir gebėjimas spręsti sudėtingas situacijas dirbant su keleiviais yra labai svarbu“, – pastebi G. Gilė.

Profesijų skirstymas į vyriškas ir moteriškas – tik mitas

Nors kai kurie antžeminio aptarnavimo darbai tradiciškai gali būti siejami su vyriška veikla, juos dirba ir moterys. Aviacija dažnai klaidingai laikoma vyriška sritimi, tačiau tai yra tik mitas. „Mūsų įmonėje dirba daug talentingų moterų, kurios savo profesionalumu ir kompetencija įrodo, kad aviacijos sektorius yra atviras visiems. Turime rampos agentes, kurios puikiai įsiliejo į komandą ir prisidėjo prie sėkmingo orlaivių aptarnavimo proceso. Tai dar kartą įrodo, kad darbų skirstymas į vyriškus ar moteriškus yra atgyvena. Neabejoju, jog ateityje matysime dar daugiau moterų, užimančių svarbias pozicijas ir prisidedančių prie šio sektoriaus lyderystės“, – sako G. Gilė.

Patirtis aviacijoje nėra būtinybė

Tuos, kuriuos patirties stygius aviacijoje gąsdina, personalo valdymo specialistė nuramina, plačiau paaiškindama mokymų procesą: „Dauguma mūsų naujų kolegų darbus pradeda be ankstesnės patirties antžeminio aptarnavimo srityje. Esame pasiruošę suteikti visą reikiamą informaciją ir žinias, padedančias sėkmingai įsitvirtinti šiame darbe. Mūsų mokymų skyrius nuo pirmos dienos rūpinasi naujokais, užtikrindamas, kad jie būtų tinkamai pasiruošę visoms darbo užduotims. Specialūs mokymai rengiami keleivių aptarnavimo agentams, krovinių ir bagažo bei orlaivių vidaus tvarkytojams, rampos agentams, perono, degalų tiekimo vairuotojams ir operatoriams. Mokymai apima ne tik teorines žinias, bet ir praktines veiklas, kuriose dalyviai stebi orlaivių aptarnavimą ir mokosi realioje darbo aplinkoje. Stengiamės ugdyti talentus, ne tik aktyviai bendradarbiaujame su mokymų įstaigomis, bet ir dalyvaujame parodose bei kitose iniciatyvose. Aviacija yra įvairi ir įtraukianti sritis, kiekviena profesija čia gali pastūmėti sėkmingos karjeros link.“

Populiariausia

Exit mobile version