Sekite naujienas

Auto

Elektromobilius vilniečiai galės įkrauti ir nuo apšvietimo stulpų: sprendimas gyvenantiems daugiabučiuose

Paskelbta

-

Idėja krauti elektromobilius nuo elektros stulpų virto realybe – Vilniuje pradeda veikti pirmosios 9 tokio įkrovimo stotelės. Iki 2023-iųjų pabaigos Vilniaus miesto savivaldybė iš viso įdiegs apie 100 šio tipo stotelių – tai kiekis, kuriuo norima paskatinti elektromobilių skaičiaus augimą sostinėje. Savivaldybės planuose iki 2030 metų tokių stotelių skaičių padidinti bent iki 2000, o jei pavyks gauti ir Europos Sąjungos paramą – antra tiek.

Reklama

„Pusė visų Lietuvoje naudojamų elektromobilių važinėja po Vilnių, jų skaičius neabejotinai augs ir toliau, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius. – Bet tam, kad elektra varomas automobilis būtų patrauklus pasirinkimas ne tik gyvenantiems individualiuose namuose ar turintiems įkrovimo vietą darbovietėje, miestui reikia plėsti dalijimuisi patogų jų tinklą. Laimės ne tik elektromobilių naudotojai, bet ir visi vilniečiai, kurie kvėpuos švaresniu oru.“ Ar 2025-ieji taps elektromobilių metais?

Meras pabrėžia, kad į apšvietimo stulpus integruotos stotelės atitinka ir naująjį gatvių standartą, pagal kurį perteklinių gatvės elementų turi būti vengiama, tad jau esami turi būti ir daugiafunkciai.

Šiuo metu ant apšvietimo stulpų jau įrengtos 9 elektromobilių įkrovos stotelės skirtinguose rajonuose: Architektų g. 60A, Rugių g. 37, Girulių g. 5, K. Ulvydo g. 7, S. Žukausko g. 41, Santariškių g. 31, Smolensko g. 39, S. Elektros įkrovos stotelės netrukus stovės be darbo

Konarskio g. 20, Rinktinės g. 9. Stotelių vietos parinktos atsižvelgus į gyventojų prašymus, masinį poreikį, technines galimybes.

Stotelių įrengimui pasirinkti tie apšvietimo stulpai, prie kurių galima lengvai pasistatyti elektromobilį. Daugiausia įkrovos stotelių bus daugiabučių kvartaluose ir kitose viešose vietose. Kad būtų lengvai atpažįstamos ir neužstatomos ne elektra varomais automobiliais, įkrovos stotelės pažymėtos atitinkamais kelio ženklais.

„Miestas tęsia apšvietimo modernizaciją, o sutaupyti energijos resursai leidžia siūlyti įkrovos paslaugą miestiečiams, – teigia „Vilniaus apšvietimo“ direktorius Andrius Deimantas. – Sprendimas nereikalauja ir brangių papildomų įrengimo darbų – išnaudojama jau turima infrastruktūra.“ 2 iš 5 lietuvių prioritetą teikia būstui už centro, tačiau vilniečiai ir gaunantys aukštas pajamas – gyvenimui miesto širdyje

Pagal Vilniaus savivaldybės įkrovimo stotelių plėtros planą, iki 2030 m. pirmiausia didžiausias dėmesys bus skiriamas tankiai apgyvendintoms miesto teritorijoms. Pirmuoju plano etapu bus siekiama, kad įkrovos stotelė gyventojams būtų ne toliau kaip už 500 metrų, o antruoju etapu šį atstumą ketinama sutrumpinti iki 300 metrų.

Reklama

Įmonės „Vilniaus apšvietimas“ stotelės yra trijų tipų: greitojo, vidutinio ir įprasto įkrovimo. Ant apšvietimo stulpų įrengiamos stotelės yra įprasto įkrovimo. Greito įkrovimo stotelėse savo transporto priemones gyventojai galės pasikrauti nemokamai, o kitose – pagal dieninius ir naktinius elektros kainos tarifus. „Eleport“ vienodina kainas elektromobilių įkrovos tinkle Lietuvoje ir atidaro naujus elektromobilių įkrovimo taškus

Interaktyvus žemėlapis su įkrovimo stotelėmis skelbiamas „Vilniaus apšvietimo“ interneto svetainėje www.vilniausapsvietimas.lt Žemėlapyje galima matyti stotelių sąrašą, įkrovimo kainas, kokią mobiliąją programėlę naudoti bei kitą informaciją apie stotelę. Nuskenavus ant įkrovos stotelės esantį QR kodą ir atsisiuntus mobiliąją programėlę, galima pradėti įkrovos sesiją ir valdyti stotelę – pradėti ir užbaigti įkrovą bei lengvai atsiskaityti už paslaugą.

Stotelės, įrengtos ant apšvietimo atramų, veiks tik tamsiuoju paros metu, kai atramose yra elektros įtampa. Žiemą atitinkamai laikas įkrovimui bus ilgesnis, vasarą – trumpesnis. Stotelės bus pažymėtos specialiais kelio ženklais, rodančiais ir parkavimo vietą, ir papildomą rezervavimą elektromobilių įkrovimo paskirčiai nuo 23 iki 7 val. Ne elektromobiliai bei nesikraunantys elektromobiliai negalės tose vietose stovėti ar parkuotis laiku, kuris numatytas įkrovimui. Kitu paros metu vietos yra įprasto (bendro) parkavimo paskirties.

Kad stotelės būtų naudojamos pagal šį modelį, kontroliuos savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. Milijonas „elektrinių“ kilometrų

Įkrovos stotelių įrengimas ant apšvietimo stulpų finansuojamas UAB „Vilniaus apšvietimo“, Vilniaus miesto savivaldybės bei ES lėšomis, o tinklo plėtrai vykdomi viešųjų pirkimų konkursai.

Reklama

Naujienos

Verslas5 val prieš

Kauno oro uosto terminalo erdvės atidarytos keleiviams: išaugęs plotas, atnaujintos technologijos ir geresnė keleivių patirtis

Lietuvos oro uostai (LTOU) penktadienį iškilmingo renginio metu paskelbė apie Kauno oro uosto keleivių terminalo atidarymą. Nuo lapkričio 21 dienos,...

Verslas13 val prieš

Investicijų bendrovės „Tewox“ Lenkijos prekybos parkų portfeliui suteiktas 78 mln. eurų finansavimas

Deutsche Pfandbriefbank  (pbb) suteikė 78 mln. eurų investicinį finansavimą bendrovei AB „Tewox“, valdomai „Lords LB Asset Management“. Finansavimas skirtas šešių...

Auto17 val prieš

Automobilių pirkimas internetu – ne ateitis, o dabartis: kaip keičiasi lietuvių įpročiai?

Naudotų automobilių pardavėjai skaičiuoja, kad šiuo metu maždaug kas dešimtas naudotas automobilis Lietuvoje parduodamas internetu – visą pirkimo procesą pirkėjai...

Verslas1 d. prieš

Nuo pandemijos iki šiandien: kaip kurjeriai tapo viena svarbiausių šiuolaikinio gyvenimo dalių

Be kurjerio profesijos šiandien sustotų ne tik elektroninė prekyba, bet ir didelė dalis šiuolaikinio žmogaus kasdienio gyvenimo – nuo internetinių...

Verslas2 d. prieš

„Paysera“ klientų apsaugos strategija pasiteisino: leidimas įsigyti UAB „Finansinės paslaugos Contis“ užbaigia 165 tūkst. klientų kortelių gelbėjimo operaciją

Lietuvos bankas priėmė sprendimą neprieštarauti, kad „Paysera LT“, UAB įsigytų 100 proc. bendrovės „Finansinės paslaugos „Contis“ akcijų. Šis sprendimas žymi...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |