Įmonės, norinčios sustiprinti savo eksporto komandas, kviečiamos dalyvauti Inovacijų agentūros įgyvendinamoje programoje „Sparnai“ ir 4 mėnesių stažuotei priimti motyvuotą Kauno technologijos universiteto studentą. Praėjusiais metais atliktas investicijų grąžos skaičiavimas rodo, jog programoje dalyvavusios įmonės ne tik susigrąžino savo investicijas, bet ir potencialiai uždirbo gerokai daugiau: kiekvienas į programą investuotas euras potencialiai sugeneravo net 15,72 euro pajamų.
Pasak Simonos Buziliauskienės, Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovės, studentai pasirengę reikšmingai prisidėti prie įmonės eksporto plėtros.„Rezultatai kalba patys už save – studentai per paskutiniąją 18 savaičių trukusią stažuotę 12-oje įmonių sugeneravo 1,8 mln. eurų vertės potencialių kontraktų, užmezgė ryšius su 701 potencialiu partneriu ir sudarė realių sutarčių už 402 tūkst. eurų. Tai aiškiai parodo, kad jauni specialistai kuria apčiuopiamą vertę prisidėdami prie įmonės eksporto plėtros“, – sako S. Buziliauskienė.
Studentai aktyviai dirba su užsienio rinkomis – analizuoja konkurentus, rengia įėjimo strategijas, padeda įmonėms pasiruošti tarptautinėms parodoms, kuria marketingo kampanijas ir prisideda prie pardavimų proceso – nuo šaltų skambučių iki realių verslo sandorių. Pasitelkdami pažangius AI sprendimus ir skaitmeninius įrankius, jie automatizuoja duomenų analizę, efektyviai naudoja kontaktų duomenų bazes, generuoja personalizuotą pardavimų ir rinkodaros turinį bei optimizuoja procesus. „Sparnų” dalyviai dirba su verslo analitikos platformomis, CRM sistemomis ir AI įrankiais, leidžiančiais identifikuoti potencialius klientus, prognozuoti rinkos tendencijas bei maksimaliai išnaudoti duomenų įžvalgas verslo plėtrai. Vienas euras per dieną: slaptas kelias į didelius pokyčius
S. Buziliauskienė pabrėžia, kad skirtingai nei įprastų praktikų metu, šios programos dalyviai turi galimybę visą savo laiką ir dėmesį skirti darbui įmonėse, nes tuo metu neturi jokių akademinių įsipareigojimų.
Inovatyvius įkrovimo sprendimus elektromobiliams kurianti įmonė „ElintaCharge“ programoje dalyvauja antrą kartą, nes įsitikino, kad pirmoji stažuotė naudinga buvo tiek įmonei, tiek ir studentui – jis greitai mokėsi, tobulėjo ir galiausiai tapo stipria eksporto komandos dalimi. Prieš dvejus metus prie komandos prisijungęs Matas Nekrašas, tuometinis „Sparnų” dalyvis, puikiai atitiko įmonės lūkesčius – tiek jis pats, tiek ir įmonė matė aiškią abipusę naudą, todėl pasibaigus programai Matui buvo pasiūlytas nuolatinis darbas. Šiuo metu jis sėkmingai dirba su Vokietijos, Austrijos bei Šveicarijos rinkomis ir savo patirtimi padeda naujajam „Sparnų” dalyviui Mantui lengviau perprasti įmonės bei produktų specifiką.
Aivaras Knieža, „ElintaCharge” pardavimų direktorius pasakoja, kad jų tikslas išugdyti specialistą, jau per 4 mėnesių stažuotę gebantį sėkmingai vykdyti pardavimus. „Su mentoriaus bei kolegų įsitraukimu padedame stažuotojui išsamiai susipažinti su įmonės istorija, produktais, rinkų specifika, toliau apmokomekontaktų paieškos bei susitikimų organizavimo, o mūsų bendras tikslas –realūs verslo kontraktai. Šiuo metu stažuotę atliekantis programos dalyvis Mantas pasižymi puikiais analitiniais įgūdžiais, tai stipriai pasitarnauja ruošiantis darbui su skirtingų šalių klientais”, – pasakoja A. Knieža. Euro ir JAV dolerio kurso paritetas: euras – pasmerktas kurį laiką būti pigesnis, bet yra ir teigiamų naujienų
Jo teigimu, rinkoje trūksta stiprių eksporto vadybininkų, su tuo susiduria daugelis įmonių, ypač eksportuojančių produktus su savo prekės ženklu. „Sparnai” padeda užpildyti šią spragą: atrinkti motyvuoti programos dalyviai greitai mokosi, atlieka dvi stažuotes skirtingose įmonėse, sukaupę įvairios patirties ir praktiško darbo su skirtingomis rinkomis bei produktais, galiausiai tampa vertingais specialistais.