Elektroninės parduotuvės šiandien – neatsiejama žmonių gyvenimo dalis. Atlikti tyrimai rodo, kas kas antras lietuvis bent 1 kartą per mėnesį apsiperka internetu, todėl jau beveik nebėra verslo, kuris neturėtų elektroninės parduotuvės. Apie tai, ką svarbu žinoti kuriant ir vystant el. prekybą, pasidalino „Caesar7” įmonės projektų vadovas Erikas Dubinskas.
Reklama
El. parduotuvių šablonai – ne visiems
Rinkoje šiandien yra daugybė įvairių platformų, siūlančių el. parduotuvių šablonus, kuriuos pakanka įsigyti ir ant jų susikurti savo elektroninę parduotuvę. Nors daugumai tai atrodo greitas ir pigus variantas, kaip teigia įmonės „Caesar7” projektų vadovas E. Dubinskas, šablonai – anaiptol ne visiems: „Kiekvienas verslas ir jo specifika yra kitokia, todėl tikrai nereikia tikėtis, kad įsigytas šablonas suteiks visas būtent jūsų srities verslui reikalingas funkcijas ir patogumus. Per savo darbo praktiką matome, kad klientai, kurie įsigyja šablonus, vėliau vis tiek kreipiasi dėl individualizuotų el. prekybos sprendimų, nes kitu atveju, el. parduotuvė ne visada atitinka jų ir vartotojų poreikius.”
Kuomet klientai renkasi individualizuotą el. parduotuvės kūrimą, gauna ne tik garantiją, priežiūrą ir apmokymus, bet ir visiškai unikalią, personalizuotą sistemą, kuri kurta remiantis dizainerių, strategų, marketingo specialistų komanda.
Integracijos – reikalingos, nepriklausomai nuo verslo dydžio
Kalbant apie el. parduotuvės funkcionalumą ir valdymą, „Caesar7” projektų vadovas atkreipia dėmesį ir į tai, kad nemaža dalis ypač smulkiųjų verslų, bijo el. parduotuvės integracijos sistemų ir daug darbų vis tiek atlieka rankiniu būdu.
„Šiandien el. parduotuvės gali apimti viską – apskaitos ir verslo valdymo sistemas, pristatymą, analitinius įrankius, išorinius katalogus, kasų sistemas, Anti-DDOS apsaugas ir visas kitas, kiekvienam verslui darbą lengvinančias integracijas. Kiekvienas el. prekybos projektas yra unikalus, todėl mūsų komanda integracijas pritaiko individualiai pagal poreikį ir verslo specifiką.”
Anot projektų vadovo Eriko Dubinsko, integracijos – neatsiejama el. prekybos dalis, kurios kartais verslai vis dar baiminasi, tačiau ilgainiui džiaugiasi, galėdami savo darbo procesus automatizuoti.
Skūpus moka du kartus
Siekiant tikslingai veikiančios ir vartotojui patrauklios el. parduotuvės, ne ką mažiau svarbu pasirinkti ir profesionalią komandą, kuri gebėtų įgyvendinti įvairius norimus sprendimus. Interneto forumuose vis nuskamba istorijos apie nesėkmingus el. parduotuvės kūrimo atvejus, kuomet verslai, norėję sutaupyt, galiausiai vis tiek renkasi profesionalų komandą.
„Caesar7” projektų vadovas Erikas Dubinskas teigia, kad „tokių atvejų išties būna nemažai. Taip, kartais ir studentai gali sukurti puikias el. parduotuves, tačiau jeigu verslas nori kokybiško ir individualizuoto projekto, geriausia iškart kreiptis į ilgametę patirtį turinčią įmonę, kuri dirbtų su išorės partneriais – dizaineriais, marketingo specialistais, pardavėjais, gebėtų atlikti įvairias API integracijas. Tai padeda užtikrinti visapusišką ir kliento poreikius atliepiantį rezultatą.”