Paskelbta
5 metai prieš-
Didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „Lietuvos geležinkeliai” tris kartus didina pajėgumus utilizuoti panaudotus senus pabėgius ir tokiu būdu dar aktyviau prisidės gerinant aplinką šalia geležinkelio.
„Ieškome pažangiausių būdų kaip greitinti šalies geležinkelių tinklą, tačiau lygiagrečiai taip pat atsakingai siekiame, kad aplinka šalia geležinkelio būtų kuo švaresnė, saugesnė ir patogi gyventi. Todėl šiemet daugiau nei dvigubai sumažinsime nuo 43 iki 20 senų pabėgių sandėliavimo vietų skaičių šalyje, ir tokiu būdu matomai prisidėsime prie mus supančios geresnės aplinkos kūrimo”, – sako Karolis Sankovski, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra” generalinis direktorius.
2017 m. patikrinimo metu „Lietuvos geležinkeliai” ir aplinkosaugininkai nustatė keturis netinkamo pabėgių sandėliavimo atvejus šalyje, kuomet pabėgiai buvo užkasti po žemėmis: trys atvejai nustatyti Panerių stotyje, vienas – Švenčionėlių stotyje. Seni pabėgiai šiose vietose buvo likę nuo sovietmečio, kai geležinkelių infrastruktūrą valdė Pabaltijo geležinkeliai. Tais pačiais 2017 m. „Lietuvos geležinkeliai” nedelsdami Paneriuose iškasė ir perdavė atliekų tvarkytojams utilizuoti beveik 118 t medinių pabėgių atliekų, o 2018 m. buvo atkasta ir perduota utilizuoti papildomai 145 t atliekų. 2019 m. Švenčionėliuose buvo rasta ir iškasta apie 40 t senų pabėgių, kurie šiais metais taip pat buvo perduoti atliekų tvarkytojui.
Geležinkelio kelių priežiūros darbų metu kiekvienais metais yra pakeičiama apie 10 – 15 tūkst. vnt. (800 – 1200 t) medinių pabėgių, kurie yra perduodami atliekų tvarkytojui. Planuojama, kad kasmet sutvarkant apie 2000 – 2400 t sukauptų bei kelių priežiūros darbų metu iš kelio išimtų medinių pabėgių visas kiekis bus sutvarkytas iki 2030 metų.
Per pastaruosius keletą metų „Lietuvos geležinkeliams” derybų metu pavyko sumažinti utilizuojamų pabėgių kainą daugiau nei 3 kartus – nuo 430 Eur už toną 2014 m. iki 128 Eur už toną 2019 m.
Siekdami kuo mažesnės aplinkos taršos ir greitesnio senų pabėgių utilizavimo proceso, „Lietuvos geležinkeliai” nuo 2017 m. bendradarbiauja su šalies mokslininkais. Bandymų bei eksperimentų būdu yra ieškoma naujų priemonių, kaip dar efektyviau būtų galima spręsti pavojingų atliekų tvarkymo klausimus.
Vilniuje su „Gurtam“ partneryste startavo Transporto inovacijų forumas
Įvertintas VVĮ strateginių veiklos planų įgyvendinimas: apie 40 proc. VVĮ vis dar stokoja ambicijos, nustatant siektinas rodiklių reikšmes
Transporto sektorius 2024-aisiais: pozityvumo turėtų būti daugiau
„Leonhard Weiss Lietuva“ ir „LTG Infra“ pasirašė 5 mln. eurų vertės geležinkelio priežiūros sutartis
Lietuva pristatė trumpiausio transporto koridoriaus tarp Ukrainos ir Baltijos uostų plėtros iniciatyvą
„Lietuvos geležinkeliai“ parduoda poilsio bazę Ignalinoje
Dar vieni rekordiniai metai – „Lietuvos geležinkeliai“ pernai uždirbo daugiau nei 57 mln. eurų
Naujas krovinių srautas: pusę milijono tonų kukurūzų iš Ukrainos į Klaipėdą veš geležinkeliu
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ tausodama aplinką šiemet naudos vien žaliąją energiją
Nuo 2025 m. gegužės 1 d. visi verslai, kurie savo veikloje privalo naudoti kasos aparatus, turi teikti kvitų duomenis į...
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...