Verslas

Pavasaris žadina ne tik gamtą, bet ir pinigines: kovo 8-ąją pirkėjai šluoja el. parduotuves

Paskelbta

-

Pavasario pradžia atneša ne tik šiltesnius orus, bet ir aktyvesnius pirkėjus, kurie šį laikotarpį išnaudoja tiek dovanoms, tiek savęs lepinimui. El. prekybos Lietuvoje duomenys atskleidžia, kad kovo mėnesį vartotojų aktyvumas ženkliai išauga, o kai kurie sektoriai netgi fiksuoja rekordinį pardavimų šuolį, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.

Reklama

„Matome aiškią tendenciją, kad kovo pradžia tampa ne tik šventinių pirkinių laikotarpiu, bet ir savotišku naujo sezono startu. Žmonės ieško būdų atsinaujinti, skiria daugiau dėmesio savo savijautai, o tai ypač atsispindi sveikatos, sporto, grožio ir laisvalaikio prekių pardavimuose,“ – teigia rinkodaros ekspertas, „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai Evaldas Mockus.

E. Mockus pastebi, jog viena aktyviausių – pirmoji kovo savaitė. 2024 m. kovo 7 d. bendra užsakymų suma pasiekė 182 tūkst. Eur: tai rodo didžiausią prekybinį aktyvumą per visą mėnesį. Išsiųstų reklamos pranešimų kiekis tą dieną taip pat buvo didelis – daugiau nei 508 tūkst. Nors kovo 8-ąją atliktų prekių užsakymų skaičius buvo kone dvigubai didesnis nei dieną anksčiau, užsakymų suma buvo mažesnė – kiek daugiau nei 100 tūkst. Eur. Tai rodo, kad kovo 7 d. pirkėjai linkę užsakyti brangesnes prekes.

Įdomu tai, kad vartotojų įsitraukimas į reklamines kampanijas buvo didžiausias kovo 3 d., kai paspaudimų konversijų rodiklis siekė 14,3 proc. Tačiau realus pardavimų augimas labiausiai suaktyvėjo nuo kovo 5 d., kai bendra užsakymų suma viršijo 34 tūkst. Eur ir išliko auganti iki pat šventės.

„Tai leidžia daryti išvadą, kad Tarptautinė moterų solidarumo diena yra svarbus pardavimų katalizatorius, tačiau ne vienintelis. Šis laikotarpis sutampa su natūraliu sezono lūžiu, kai žmonės pradeda ruoštis sugrįžtančiai šilumai, daugiau dėmesio skiria sveikatai, grožiui ir gyvenimo būdo pokyčiams“, – sako rinkodaros ekspertas.

Kovo 8-oji ir pavasaris – derinys, kurį verta išnaudoti

Nors Tarptautinė moterų solidarumo diena išlieka vienu didžiausių komercinių įvykių pavasario pradžioje, svarbu nepamiršti platesnio konteksto. E. Mockus pabrėžia, kad verslai, kurie sugebės apjungti šiuos du aspektus – šventinį pirkimo impulsą ir sezoninius pokyčius, ne tik padidins pardavimus, bet ir sukurs stipresnį emocinį ryšį su klientais.

„Analizuojant pastarųjų metų tendencijas pastebime, kad pirkimo aktyvumas dažnai prasideda dar iki kovo 8 d. Pavyzdžiui, pernai aukščiausias reklaminių paspaudimų rodiklis buvo užfiksuotas kovo 3 d. (14,3 proc.), tačiau užsakymų pikas pasiektas būtent per šią šventę. Tai rodo, kad pirkėjų sprendimų priėmimo procesas nėra susijęs tik su vienos dienos emociniu pirkimu – jie aktyviai domisi pasiūlymais iš anksto ir renkasi juos pagal asmeninius poreikius“, – teigia „Omnisend“ atstovas.

Anot jo, kovo 8 d. pardavimų dinamika atskleidžia, jog norint maksimaliai išnaudoti šios šventės potencialą, verslams svarbu neapsiriboti vienos dienos kampanijomis.

„Daugiapakopė komunikacija pasiteisina labiausiai – geriausių rezultatų pasiekia tie verslai, kurie vartotojus įtraukia palaipsniui. Tai galima padaryti keliais etapais: pirmasis rinkodaros pranešimas siunčiamas likus savaitei ar dviem iki šventės, kitas – likus kelioms dienoms, o galutinis raginimas veikti – per pačią Tarptautinę moterų solidarumo dieną. Be to, vis didesnį efektyvumą demonstruoja SMS ir iššokantys pranešimai, kurių konversijos rodikliai rodo reikšmingą vartotojų įsitraukimą“, – sako pašnekovas.

Galimybė sustiprinti prekės ženklą

Be pardavimų skatinimo, Tarptautinė moterų solidarumo diena suteikia prekės ženklams progą stiprinti savo socialinį atsakingumą ir kurti gilesnį emocinį ryšį su klientais. Pasak rinkodaros eksperto, šiuo laikotarpiu verslai, dalindamiesi įkvepiančiomis istorijomis, gali priminti savo auditorijai apie moterų indėlį visuomenėje, taip pat atkreipti dėmesį į egzistuojančias problemas, pavyzdžiui, smurtą artimoje aplinkoje.

„Vis daugiau prekės ženklų ryžtasi prisidėti prie socialinės atsakomybės iniciatyvų: skiria dalį pajamų moterų paramos organizacijoms arba taiko „vienas už vieną“ modelį, kai kiekvienas pirkimas prisideda prie konkrečios priežasties ar fondo, pavyzdžiui, remiant švietimo programas, lyčių lygybės iniciatyvas ar moterų verslumo skatinimą. Tokios kampanijos taip pat padeda sukurti stipresnį prekės ženklo įvaizdį, parodydamos, kad verslas veikia atsakingai, vertina savo klientų vertybes ir siekia ilgalaikio, pozityvaus poveikio visuomenei, o ne vien tik aukštų finansinių rezultatų“, – teigia „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai E. Mockus.

„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.

Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).

Komentuokite

Populiariausia

Exit mobile version