Didžiausias šalyje prekybos tinklas „Maxima“ skaičiuoja, kad savitarnos kasomis besinaudojančių pirkėjų sparčiai daugėja – vien per rugsėjį už prekes bent kartą savarankiškai atsiskaitė arti 70 proc. visų prekybos tinklo pirkėjų. Stebint vis populiarėjančią savarankiško apsipirkimo galimybę ir siekiant užtikrinti dar patogesnę pirkėjų patirtį, visame prekybos tinkle pradėtos diegti naujos kartos savitarnos kasos – pažangesnes kasas pirmieji gali išbandyti ir įvertinti sostinės Avižieniuose esančios „Maximos“ klientai.
Reklama
Prekybos tinkle „Maxima“ šiuo metu iš viso veikia 1 100 savitarnos kasų, kurios sudaro apie pusę visame tinkle esančių kasų. Prekybos tinklas skaičiuoja, kad kas antras pirkėjas, atėjęs į tinklo parduotuvę su savitarnos kasomis, renkasi atsiskaitymą būtent savitarnoje.
„Stebime, kad vis daugiau pirkėjų taupo laiką ir vertina galimybę už prekes atsiskaityti savarankiškai, tad jų patogumui ne tik toliau plėsime savitarnos kasų skaičių parduotuvėse, bet ir pradėjome jas keisti naujomis – dar pažangesnėmis, greitesnėmis ir patogesnėmis pirkėjams. Įsitikinome, kad mūsų pirkėjai yra imlūs naujovėms ir jas greit įsisavina, tad tikime, kad ir naujos kartos savitarnos kasos, kurias palaipsniui įdiegsime visame tinkle, taip pat netruks būti įvertintos“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.
Didesnis ekranas patogesniam apsipirkimui
Vienas iš pokyčių, kurį jau gali pajusti naująsias savitarnos kasas išbandę sostinės Avižienių „Maximos“ pirkėjai, – atsinaujinęs ekranas. Tikimasi, jog kur kas didesnis ekranas leis aiškiau ir dar lengviau atlikti prekių paiešką, o atnaujintas prekių nuskaitymo ir apmokėjimo procesas užtikrins dar greitesnį atsiskaitymą, sutrumpins eiles.
Savitarnos kasos bus labiau pritaikytos ir didesniam krepšeliui: parenkami savitarnos kasų dydžiai, priėjimo erdvė prie kasų, tobulinamas prekių katalogas, mokomi konsultantai ir vis daugiau galimybių suteikiama patogiam savarankiškam apsipirkimui. Tikimasi, kad savitarnos kasų atnaujinimas atlieps kintančius klientų poreikius, o pokyčiai paskatins jomis naudotis dar daugiau pirkėjų.
Mažiau konsultantų iškvietimų
Dėl pažangesnės programinės įrangos savitarnos kasų darbas turėtų būti dar sklandesnis, jų priežiūra daug paprastesnė. Tikimasi, kad nauji savitarnos kasų sprendimai ne tik palengvins ir pagreitins apsipirkimą, bet kartu supaprastins ir parduotuvės darbuotojų darbą.
„Inovatyvių sprendimų dėka norime užtikrinti kuo tikslesnį svėrimo ir pakavimo zonų veikimą – dėl sumažėjusių sveriamų produktų svorio neatitikimų reikės tik simbolinio parduotuvės darbuotojų įsitraukimo, pirkėjai dar daugiau veiksmų galės atlikti savarankiškai be trikdžių“, – teigia „Maxima LT“ IT aptarnavimo departamento direktorius Tomas Bazys.
Taip pat naujosios kasos naudos ir šiuolaikiškesnius įrenginius atsiskaitymui grynaisiais.
„Vienas grynųjų pinigų įrenginys aptarnaus dvi kasas, jis veiks greičiau ir patikimiau“, – priduria T. Bazys.
Nauja savitarna palaipsniui bus įrengta visose parduotuvėse
Kartu su vykstančiais prekybos tinklo parduotuvių formatų atnaujinimo darbais, 2024 metais savitarnos kasas planuojama atnaujinti 25 tinklo parduotuvėse.
Dar šiais metais naujos kartos savitarnos kasas „Maxima“ tinklo parduotuvėse galės išbandyti Šiaulių ir Panevėžio gyventojai. Taip pat šios itin patogios savitarnos kasos lauks naujoje parduotuvėje Anykščiuose, kuri duris atvers gruodį.
Naujos kartos savitarnos kasų sprendimas yra diegiamas visuose „Maxima grupės“ prekybos tinkluose Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje. Tai atlieka prekybos verslo technologijų bendrovė „StrongPoint“.
„Savitarnos kasas kuriame orientuodamiesi į maksimalų patogumą – tiek pirkėjams, tiek parduotuvės darbuotojams. Kuo netruks įsitikinti ir „Maxima“ pirkėjai parduotuvėse, kur diegiame naująjį, tarptautinį dizaino apdovanojimą pelniusį savitarnos sprendimą“, – „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims teigia Rimantas Mažulis.