Nuo spalio 9 dienos Bendrojoje mokėjimo eurais erdvėje (SEPA) pradeda veikti svarbus mokėtojo saugumui užtikrinti skirtas įrankis – mokėjimo gavėjo tikrinimo paslauga (Verification of Payee (VoP)). Šis automatinis Lietuvos banko mokėjimų platformos „CENTROlink“ klientams skirtas įrankis mokėjimo inicijavimo procese patikrins gavėjo ir jo tarptautinio banko sąskaitos numerio IBAN atitikimą bei informuos mokėtoją apie patikrinimo rezultatus. Pastarasis turės priimti sprendimą, remdamasis pateikta informacija. Tokiu būdu vartotojus siekiama apsaugoti nuo pastaruoju metu populiarėjančio sukčiavimo būdo, kuomet pinigus prašoma pervesti vienam fiziniam ar juridiniam asmeniui, tačiau nurodoma kito asmens sąskaitos numeris.
Reklama
VoP nuo spalio 9 dienos tampa privalomas „CENTROlink“ dalyviams bankams, kredito unijoms ir kitoms mokėjimo įstaigoms. Mokėjimą atliekantis vartotojas prieš patvirtindamas operaciją gaus tikrinimo rezultatus, kurie gali būti keleriopi: duomenys visiškai atitinka, duomenys atitinka iš dalies, duomenys neatitinka, nurodytos sąskaitos nėra VoP registre, patikrinimas neįmanomas dėl techninių priežasčių. Duomenys iš dalies gali neatitikti sukeitus ar supainiojus gavėjo vardo, pavardės ar pavadinimo raides, esant kitų smulkių neatitikimų.
Lietuvos mokėjimų inicijavimo rinkos lyderės „NEO Finance“ , valdančios prekės ženklus „Neopay“, „Paskolų klubas“ ir „FinoMark“, specialistai nusprendė padidinti tikrinimo paslaugos efektyvumą įdiegiant informacijos spalvų kodus.
„Atliekant daug besikartojančių veiksmų, vartotojo dėmesys natūraliai silpsta ir procesas tampa automatiniu – pasirodė komanda skydelyje, paspaudžiau. Siekdami išlaikyti klientų budrumą, nusprendėme VoP įrankyje pritaikyti šviesoforo principą. Jei duomenys visiškai sutaps, skydelyje atsiras informacija žaliai, jei fiksuotas dalinis neatitikimas, informacija bus pateikiama geltona spalva ir, atitinkamai, raudona spalva bus informuojama apie visišką neatitikimą ar nepavykusį patikrinimą. Spalvinis kodavimas turėtų veikti kaip papildoma paskata patikrinti informaciją prieš patvirtinant mokėjimą“, – sakė fintech įmonės „NEO Finance“ vadovas Juozas Kaminskas. Pervedimai eurais taps saugesni
Jis taip pat perspėjo, kad galutinis sprendimo priėmėjas ir toliau lieka sąskaitos savininkas, kuriam tikrinimo paslauga nedraus atlikti pavedimo, net jei gavėjo duomenys nesutampa. Lietuvos paštas primena
„Drausti ar stabdyti mokėjimo negalime, tai lėšų savininko sprendimas. Kita vertus, esu tikras, kad gavėjo tikrinimo paslauga gana efektyviai saugos nuo sukčių, kurie mėgina naudotis paprasčiausiu vartotojų neapdairumu. Tokiais atvejais kelios sekundės ir papildoma informacija gali padėti racionaliai įvertinti situaciją ir išvengti neapgalvoto žingsnio“, – pažymėjo J.Kaminskas. „Google“ stiprina partnerystę su Lietuvos žiniasklaida
Pasak jo, VoP įrankio veikimas neturės juntamos įtakos mokėjimo operacijos greičiui, informacija apie gavėjo tikrinimo rezultatus mokėjimo komandos skydelyje atsiras per kelias akimirkas. NEO Finance“ ekspertai rekomenduoja būtinai atkreipti dėmesį į informacijos pateikimo spalvą, perskaityti pranešimą ir tik tuomet priimti sprendimą aktyvuoti mokėjimą arba nutraukti procesą. Darbuotojų saugos ir sveikatos žinių tikrinimo paslauga tampa nuotolinė