Tesla pagaliau patenkino daugelio elektromobilių pirkėjų poreikį, pristatydama atnaujintų Model Y ir Model 3 pradinių lygių versijas. Kaip ir tikėtasi, Tesla neišleido visiškai naujo automobilio, o vietoj to pasiūlė supaprastintas esamų modelių konfigūracijas, kurios sumažina įėjimo kainą ir palengvina daugiau pirkėjų žingsnį į Tesla savininkystę.
Reklama
Tai seniai laukta. Kaip žmogus, praleidęs daug laiko prie abiejų automobilių vairo, matau tai kaip žingsnį, galintį reikšmingai padidinti Tesla savininkų skaičių. Nors elektromobiliai buvo patrauklūs, kaina liko kliūtimi.
Idėja paprasta: padaryti tą patį dizainą ir vairavimo patirtį prieinamą daugiau žmonių, atsisakant priedų, kurių dauguma savininkų retai naudoja. Mano nuomone, tai protingas žingsnis.
Tai vyksta tuo metu, kai elektromobilių pirkėjai ieškos pigesnių variantų. Remiantis birželio mėnesio Kelley Blue Book duomenimis, vidutinė naujo automobilio sandorio kaina JAV siekia 48 644 USD. Tai 2 % mažiau nei rinkos viršūnė 2023 m. gruodžio mėn., bet vis tiek apie 13 % daugiau nei 2021 m. birželį.
Kiek kainuoja pigesni Tesla automobiliai ir ką jie turi?
Model Y Standard Rear-Wheel Drive prasideda nuo 39 990 USD ir siūlo EPA įvertintą 321 mylios nuvažiuojamą atstumą, 0–60 mph įsibėgėjimą per 6,8 sekundės ir didžiausią įkrovimo greitį 225 kW. Jį varo 69 kWh baterija, išvystanti apie 300 arklio galių. Ši versija naudoja vienu baterijos moduliu mažiau nei aukštesni lygiai ir yra 5 % efektyvesnė už Model Y RWD.
Viduje – atviro tipo centrinė konsolė, panaši į Cybertruck, tekstilinės durys ir prietaisų skydelio apdaila. 10 krypčių vairuotojo ir 4 krypčių keleivio sėdynių valdymas dabar atliekamas per jutiklinį ekraną be fizinių mygtukų.
Tesla įdiegė 7 garsiakalbių garso sistemą, automatines tolimąsias šviesas ir dviejų atspalvių tekstilines bei veganiškos odos sėdynes, tačiau dauguma salono reguliavimų yra rankiniai – sėdynės, vairas ir veidrodžiai. Priekinės sėdynės šildomos, galinės – ne.
Galinis keleivių ekranas pašalintas, bet automobilis vis dar turi mobilųjį įkroviklį. Stiklinis stogas dabar viduje uždengtas audinio apdaila geresnei izoliacijai, veidrodžiai sulankstomi rankiniu būdu. Taip pat nėra HEPA filtro – tik dalelių ir kvapų filtras.
Model Y Standard važiuoja ant 18 colių ratlankių (19 colių – kaip papildoma opcija), siūlo 75 kubinių pėdų bagažo erdvės. Tempimo galia – 3500 svarų, saviškes svoris – 4061 svaras. Palaiko Tesla Supercharging tinklą ir gali pridėti iki 160 mylių per ~15 minučių. Galimos trys spalvos: stealth gray, pearl multicoat white ir diamond black.
Tuo tarpu Model 3 Standard Rear-Wheel Drive prasideda nuo 36 990 USD ir dalijasi daugeliu tų pačių techninės ir programinės įrangos savybių. Ta pati 69 kWh baterija, 321 mylios EPA nuvažiuojamas atstumas ir 0–60 mph per 5,8 sekundės dėl 286 arklio galių.
Tesla pridėjo priekinę buferio kamerą su plovikliu kaip Model Y, naudoja veganišką odą ir tekstilines sėdynes, sėdynių reguliavimą per jutiklinį ekraną vietoj fizinių jungiklių. Yra rankiniu būdu sulankstomos antros eilės sėdynės, rankiniu būdu reguliuojamas vairas ir veidrodžiai, nėra galinių šildomų sėdynių ar ventiliacijos.
Išlaikomas panoraminis stiklinis stogas, bet su akustinėmis priekinėmis durų stiklais ir grūdintu galiniu stiklu. Galinis ekranas pašalintas, centrinėje konsolėje – atidengti puodelių laikikliai. Taip pat 7 garsiakalbių garso sistema ir tas pats 15,4 colio jutiklinis ekranas, dominuojantis salone. Xiaomi taikosi į „Tesla Model Y“ su naujuoju „YU7“ elektriniu visureigiu
Įkrovimo greitis identiškas – iki 225 kW, Tesla teigia, kad per 15 minučių galima pridėti iki 170 mylių. Svoris – 3759 svarai, bagažo erdvė – 24 kubinės pėdos. Šis lygis siūlo tas pačias tris dažų spalvas kaip ir brangesnės versijos.
Abu automobiliai turi rankines antros eilės oro ventiliacijos angas, atsisako LED juostų ir naudoja tik kojų erdvės bei durų kišenių aplinkos apšvietimą, komplektuojami su standartinėmis LED priekinėmis šviesomis su automatinėmis adaptyviomis tolimosiomis šviesomis (be matricos LED). Įdomu, kad juose nėra Autosteer, nors standartinis yra eismo sąmoningas pastovaus greičio palaikymas. Elektromobilių baterijos
Full Self-Driving – pasirenkamas už 8000 USD arba 99 USD/mėn. prenumerata. Tesla siūlo tuos pačius keturis lygius kiekvienam modeliui: Standard, Premium RWD, Premium AWD ir Performance.
Manau, šis naujas požiūris Tesla yra labai prasmingas. Vietoj siekio prabangaus segmento, dėmesys grąžinamas prie to, kas iš pradžių padarė prekės ženklą populiarų: ilgo nuvažiuojamo atstumo, greito įkrovimo, prieinami elektromobiliai, kurie vis dar jaučiasi pažangūs. Atsisakydama priedų, bendrovė sukūrė variantą, galintį patraukti pirmą kartą EV perkančius, kurie kitu atveju rinktųsi pigesnius konkurentus.
Mano patirtimi, didžiausia Tesla stiprybė visada buvo programinė įranga ir vairavimo dinamika – ir tai čia išlieka. Kiekvienam, svarstančiam pereiti prie elektromobilio, šios naujos Model 3 ir Model Y versijos gali būti įtikinamiausia priežastis. Įvyko 10-asis jubiliejinis „Mini Model Look“ konkursas
Model Y Standard kaina prasideda nuo 39 990 USD, Model 3 Standard – 36 990 USD. Globalios kainos dar nepaskelbtos, bet tikėtina, kad jos bus žemesnės už esamą Long Range modelį.