Dėmesio koncentracijos krizė: kaip TikTok įtakoja internetinių kazino žaidimų dizainą
Socialiniais tinklais nuolatos naudojasi milijardai žmonių. Jų turinys gali būti malonus ir įtraukiantis, bet ilgainiui sukelia tam tikrų pasekmių. Vienas jų – trumpų video sąlygota dėmesio sutelkimo stoka. Teigiama, kad pakinta žmogaus dopaminu paremtos smegenų sistemos. Tai pakeičia daug aspektų – bendravimą su aplinkiniais, produktyvumą, laisvalaikio pomėgius ar žaidimų pasirinkimus azartinių pramogų platformose, tokiose kaip nvcasino.
Reklama
Dėmesio trukmė gyvūnuose
Filmuose apie gamtą kiekvienam yra tekę matyti kantriai grobio laukiantį krokodilą ar ilgai žuvis stebinčias nejudrias gerves. Vis tik dauguma gyvūnų nepasižymi dideliais gebėjimais ilgiau sutelkti dėmesį. Net žmonėms artimos šimpanzės viduryje maisto paieškų neretai pradeda žaisti. Manoma, kad tai nulemia aplinka, kurioje reikia nuolatos vertinti ar netoliese netyko plėšrūnai. Kiti gyvosios gamtos atstovai garsėjantys trumpa maksimalios koncentracijos trukme:
Vaisinės muselės – teigiama, kad jų dėmesio sutelkimas netrunka ilgiau nei 3-4 sekundes.
Auksinės žuvytės – biologai teigia, kad tai lemia gyvenimas akvariumuose. Juose maža veiklos ir dėmesį prikaustančių elementų.
Voverės – jos nuolat ieško maisto, jį slepia ir pamiršta slėptuves.
Kolibriai – 70 sparnų mostų per minutę sąlygoja dideles energijos sąnaudas. O vienos gėlės nektaro užtenka neilgam. Tad tenka nuolat ieškoti maisto ir nėra laiko į nieką susitelkti.
Jaunimo kartų ypatybės
Psichologai išskiria kelias naujas kartas, bei nurodo jiems būdingas ypatybės. Išsamesnė informacija pateikta žemiau esančioje lentelėje. Be abejo, vis šie ypatumai turi didelę įtaką tiek visai azartinių žaidimų industrijai, tiek naujų produktų kūrimui.
Karta arba subgrupė
Pagrindinės ypatybės
Kazino industrijos elementai
Tūkstantmečio karta („millenials“, Y karta)
Mėgsta skaidrumą, aiškius prizus. Rizika patinka jei derinama su teigiama patirtimi.
Lojalumo programos, greitai vykstantys gyvi žaidimai
Z karta
Vadovaujasi emocijomis, vyrauja socialinis bendravimas ir dalinimasis
Žaidimai, leidžiantys bendrauti su kitais vartotojais. Suasmeninti prizai ir pasiekimai
TikTok paveikti žaidėjai
Trumpa dėmesio trukmė ir didelis naujovių ieškojimas, būtini greiti rezultatai
Sugrupuoti sukimai, atnaujintos lošimo automatų versijos
Lojalumo programos elementai
Naujosios kartos geba greitai vertinti esamus privalumus. Tad neverta tikėtis, kad juos sužavės milijonai lojalumo taškų suteikiantys kelių eurų vertės nemokamus sukimus. Būtent todėl daugelis lojalumo programų pasitelkia įvairius statusus su skambiais pavadinimais. Jei orientuojamasi į tūkstantmečio kartą, tai naudojami su kompiuteriniais žaidimais susiję terminai.
O jei į dar jaunesnius žaidėjus, tai egzotiški ir su prabanga asocijuojami pavadinimai. Kai kurios programos turi daug papildomų lygių, neturinčių tiesioginių privalumų ir atliekančių tarpinio mato funkciją. Jie siekia, kad TikTok karta nepamirštu lojalumo programos ir jaustų nuolatinį progresą.
Spartesnės žaidimų versijos
Net klasikiniai kazino žaidimai pateikiami pagreitintomis versijomis ir pavadinimuose įvardinami kaip „turbo“ arba „ lightning“. Tai itin tinka dabartinėms kartoms ir kartu padidina per laiko vienetą įvykstančių statymų sumas. Kartu siekiama daugiau veiksmo – tad populiarūs ruletės variantai su dviem kamuoliukais, vienu metu pateikiamos kelios pokerio ar blackjack rankos.
Taip pat kuriami ir modernūs į greitą spartą ir daug veiksmo ekrane orientuoti žaidimai. Daug dėmesio sulaukia momentinės loterijos ir įvairios greitos simuliacijos – 11 metrų baudinių mušimai, mini golfas, policijos gaudynės. Šiai kategorijai priskiriami ir griūties arba žlugimo tipo žaidimai (angl. „crash“). Juose laimėjimus atspindi nuolat kylanti linija, kuri gali bet kuriuo metu smigti žemyn. Tokiu būdu itin greitas veiksmas yra suderinamas su nuolatiniu pasirinkimu – pasitenkinti esamu prizu ar rizikuoti siekiant dar didesnio. Tokia nuolatinė stimuliacija itin tinka TikTok platformos gerbėjams.
Sugrupuoti sukimai ar aktyvavimai
Šis metodas labiau būdingas fiziniams lošimo automatams, bet vis dažniau vartojamas ir kibernetinėje erdvėje. Už vienkartinę, kiek didesnę įmoką suteikiama 10 ar 20 paeiliui vykstančių automato aktyvavimų. Žaidėjas už visą rinkinį moka mažiau nei už atskiras įmokas. 20 sukimų beveik garantuoja vieną ar kelis nedidelius prizus.
Tad taip siekiama sukurti teigiamą atmosferą, nuolatinių laimėjimų iliuziją ir išlaikyti žaidėją prie jo pasirinkto žaidimo. Tai itin tinka dėmesio stokojantiems žaidėjams, nes po kelių nesėkmingų sukimų jie keistų žaidimą ar ieškotų kitų pramogų internete.
Reklama
Nuomonės formuotojų įtaka
Naujausios kartos yra itin imlios įvairioms socialiniuose tinkluose plintančioms tendencijoms. Tad kazino neretai pasitelkia nuomonės formuotojus, kurie Youtube ar Twitch platformose aptaria įvairias strategijas, bei demonstruoja naujausius žaidimus. Šiuolaikinio jaunimo tarpe itin populiaru tikėti, kad jei matė kažką kitą laimint internetiniuose video filmukuose, tai seksis ir jiems. Panašią funkciją atlieka ir internetinių kazino skelbiami didžiausi laimėjimai per paskutinę dieną ar savaitę.
Minimalūs atnaujinimai
Bet kokio azartinio žaidimo sukūrimas reikalauja daug pastangų ir finansinių resursų, o jauniesiems žaidėjams jis greitai atsibosta ir tampa nebeįdomus. Tokia situacija neretai sprendžiama sukuriant azartinės pramogos atnaujinimą. Tai darant svarbiausi elementai dažnai būna skambus pavadinimas ir keli grafiniai patobulinimai. Tuo tarpu pats žaidimo veikimas ir vidinės mechanikos kinta tik labai nežymiai. Taip irgi siekiama išnaudoti dabartinių kartų naujovių poreikį ir trumpai trunkančią atmintį. Esant minimaliems išoriniams pokyčiams, jie negeba vertinti, kad užsiima iš esmės ta pačia, neva pabodusia veikla.
Ateities prognozės
Visame pasaulyje itin populiarėja pramogos internetu, nes jos yra lengvai pasiekiamos ir neretai nemokamos. Jos pasižymi neilga trukme ne vien dėl auditorijos polinkių, bet ir dėl finansinių sumetimų. Jei tikimasi nemokamo turinio, tai jis turbūt ir bus kelių minučių trukmės. Tad ir ateityje nereikėtų tikėtis, kad esamos tendencijos pasikeis. Ir toliau vyraus skambūs pavadinimai, sugrupuoti sukimai ir mažai pakitusios naujos lošimų automatų versijos.