Ar kada susimąstėte, kur jūsų konkurentai perka reklamas, kokį tekstą jie nuolat kartoja ir kokias auditorijos grupes jie taikosi? 2025 m. konkurentų reklamos duomenų sekimas nėra skirtas tik įmonėms su neribotais biudžetais – tai dabar būtinas žingsnis kiekvienam sumaniam rinkodaros specialistui.
Reklama
Žinojimas, kaip kiti leidžia pinigus reklamoms, aiškiai parodo, kur galite patobulinti savo strategiją. Pastebėsite laimėjusias idėjas, kurias galite pritaikyti, išvengsite brangių spėlionių ir rasite neišnaudotas nišas, kurios laukia dėmesio. Geriausia dalis? Daugybė nemokamų įrankių leidžia jums (draugiškai ir legaliai) žvilgtelėti į kampanijas, vykdomas „Google“, „Facebook“, „TikTok“ ir kitur.
Žemiau pateiksime dešimt tokių nemokamų pagalbininkų, kad galėtumėte išstudijuoti konkurentus ir patobulinti savo planus.
Kodėl verta šnipinėti konkurentų reklamas?
Leistis į reklamos biudžeto planavimą nežinant, ką išbando konkurentai, yra tarsi skristi aklai. Štai pagrindinės priežastys pažvelgti per tvorą:
Pamatykite, kas veikia jūsų sektoriuje – tiksliai pastebėsite, kokie vaizdai, antraštės ir pasiūlymai traukia akis ir pinigus, todėl galėsite kurti reklamas su mažiau spėlionių.
Sumažinkite švaistomus pinigus – kai jau žinote, kad formulė veikia, galite ją patobulinti, užuot finansavę visiškai naujus bandymus.
Išvengti įprastų klaidų lengva, kai remiatės duomenimis.
Raskite rinkos galimybes – konkurentų reklamos dažnai atskleidžia auditorijas ar platformas, kurias jie praleidžia. Ši spraga yra jūsų šansas kalbėti su naujais, entuziastingais klientais.
Patobulinkite reklamos tekstą ir kūrybinius elementus – sėkmingų lyderių reklamų studijavimas įkvepia stipresnėms antraštėms, aiškesniems raginimams veikti (CTA) ir ryškesniems vaizdams.
Nustatykite veiklos etalonus – žinojimas apie pramonės vidurkius padeda nustatyti ambicingus, bet realistiškus tikslus.
10 geriausių nemokamų įrankių konkurentų reklamoms šnipinėti
Meta Ads Library (Facebook ir Instagram)
„Meta Ads Library“ leidžia naršyti visas aktyvias „Facebook“, „Instagram“, „Messenger“ ir „Meta Audience Network“ reklamas. Šis nemokamas įrankis rodo realiu laiku konkurentų žinutes platformoje, kurią naudoja dauguma prekės ženklų.
Funkcijos:
Ieškokite pagal prekės ženklą ar raktinį žodį
Filtruokite pagal šalį, platformą ir reklamos tipą
Peržiūrėkite aktyvias reklamas su kūrybiniais elementais ir datomis
Privalumai:
Visiškai nemokama, nereikia paskyros
Realaus laiko duomenys apie visas veikiančias reklamas
Lengva filtruoti pagal šalį ir platformą
Trūkumai:
Nėra istorinių duomenų ar veiklos metrikų
Ribotas įžvalgų apie taikymą, išskyrus vietovę
Google Ads Transparency Center
„Google Ads Transparency Center“ – tai 2024 m. pristatyta funkcija, leidžianti bet kam žvilgtelėti į visas „Google“ paslaugose veikiančias reklamas – nuo „Search“ ir „YouTube“ iki „Gmail“ ir „Display Network“. Su paprasta vizualia prietaisų skydelio sąsaja galite greitai pastebėti konkurentų naudojamus vaizdus, vaizdo įrašus ar tekstą ir sekti jų reklamos pėdsaką kiekvienoje „Google“ svetainėje.
Funkcijos:
Raskite reklamas pagal prekės ženklą ar reklamuotojo pavadinimą
Peržiūrėkite reklamas „Search“, „Display“ ir „YouTube“
Matykite reklamos formatus, išdėstymus ir laiką
Privalumai:
Apima „Search“, „YouTube“, „Display“ ir „Gmail“ reklamas
Rodo kūrybinius formatus ir reklamos laiką
Visiškai nemokama ir prieinama
Trūkumai:
Nepateikia biudžeto ar veiklos duomenų
Trūksta įžvalgų apie konkrečius raktinius žodžius
SEMrush (nemokama versija)
„SEMrush“ išlieka pagrindiniu įrankiu paieškos rinkodaros specialistams, ir net nemokamoje versijoje jis atskleidžia naudingų duomenų. Galite pamatyti dalį konkurentų mokamų raktinių žodžių, žvilgtelėti į jų vykdomas reklamas ir pastebėti, į kokius nukreipimo puslapius nukreipiami lankytojai.
Funkcijos:
Pastebėkite konkurentų mokamus raktinius žodžius
Žvilgtelėkite į jų reklamas ir nukreipimo puslapius
Sekite raktinių žodžių tendencijas ir CPC užuominas
Privalumai:
Net nemokamas planas dalijasi naudingais PPC raktinių žodžių duomenimis
Galite matyti jų reklamos tekstą ir nukreipimo puslapius
Patogu tiek SEO, tiek PPC tyrimams
Trūkumai:
Nemokamas planas riboja bendrą duomenų kiekį
Be atnaujinimo gaunate tik kelias ataskaitas per dieną
SpyFu (nemokama peržiūra)
„SpyFu“ nemokama peržiūra siūlo daug duomenų: galite gilintis į „Google Ads“ raktinius žodžius ir kopijuoti konkurentų mokamos paieškos planus. Ši peržiūra naudinga mažoms įmonėms, norinčioms pamatyti, kokie paieškos terminai ir reklamos stiliai pritraukia klientus konkurentams.
Funkcijos:
Naršykite PPC raktinių žodžių istoriją per metus
Gaukite apytikslius išlaidų ir grupių įvertinimus
Patikrinkite, kada reklamos pirmą kartą pasirodė ir kaip keitėsi versijos
Privalumai:
Gilios raktinių žodžių istorijos momentinės nuotraukos
Greiti išlaidų įvertinimai
Raktiniai žodžiai sugrupuoti į logiškas grupes
Trūkumai:
Peržiūra ribota – duomenų rinkinys mažas
Dizainas kai kuriems gali atrodyti pasenęs
SimilarWeb
„SimilarWeb“ pateikia plačią momentinę nuotrauką, rodančią visus kelius, kuriais lankytojai pasiekia svetainę, įskaitant reklamas. Jis neatskleidžia pačių banerių, bet nurodo kanalus ir platformas, kuriomis prekės ženklai labiausiai remiasi.
Funkcijos:
Suskirstykite srautą pagal šaltinį
Pastebėkite mokamus nukreipimus ir pagrindinius tinklus
Palyginkite rinkodaros veiksmus
Privalumai:
Platus žvilgsnis į srauto šaltinius
Apima mokamus nukreipimus ir reklamos silos
Puikiai tinka kanalų atradimui
Trūkumai:
Nemokamas planas siūlo labai ribotus duomenis
Pačios reklamos lieka paslėptos
Adbeat (nemokamas bandymas)
„Adbeat“ gilinasi į vaizdines reklamas. Ribotos trukmės nemokamas bandymas leidžia peržiūrėti banerių pavyzdžius, pastebėti leidėjų tinklus ir sekti reklamuotojų veiksmus internete. Jo prietaisų skydelis tinka SaaS, D2C ir B2C įmonėms.
Funkcijos:
Matykite banerines reklamas iš dešimčių platformų
Sekite išlaidas, išdėstymus ir srauto šaltinius
Naršykite konkurentų vaizdines kampanijas idėjoms
Privalumai:
Puikiai tinka analizuoti kūrybinius variantus
Apima platų geografinį ir leidėjų šaltinių spektrą
Analizuokite trukmę, tekstą, garsą ir raginimą veikti
Privalumai:
Realaus laiko statistika apie populiarius „TikTok“ įrašus
Idealiai tinka Z kartos įžvalgoms
Išryškina laimėtojų formatus ir tendencijas
Trūkumai:
Trūksta išlaidų ir taikymo statistikos
Duomenys apsiriboja tik „TikTok“
Moat by Oracle (reklamos paieška)
„Moat“ turi ieškomą vaizdinių ir vaizdo reklamų saugyklą iš pagrindinių leidėjų. Jis puikiai tinka, kai reikia vizualiai palyginti darbus ir pastebėti dizaino pokyčius įvairiose srityse.
Funkcijos:
Naršykite vaizdinių ir vaizdo reklamų pavyzdžius
Susiaurinkite paieškas pagal prekės ženklą, dydį ir tipą
Nustatykite platformų vykdymą ir leidėjų šeimininkus
Privalumai:
Greita vaizdinių ir vaizdo darbų peržiūra
Tvirtas įrankis vizualiniams palyginimams
Greiti filtrai pagal formatą, dydį ar prekės ženklą
Trūkumai:
Nėra įžvalgų apie reklamų efektyvumą
Nemokama paskyra siūlo tik pagrindines funkcijas
LinkedIn Ads Library (rankinis metodas)
„LinkedIn“ neturi specialios reklamos bibliotekos, tačiau vis tiek galite žvilgtelėti į konkurentų kampanijas. Tiesiog apsilankykite konkurento įmonės puslapyje ir spustelėkite skirtuką „Reklamos“, esantį po įrašais.
Funkcijos:
Rankiniu būdu raskite remiamus „LinkedIn“ atnaujinimus
Analizuokite vaizdus, tekstą ir antraštes
Ypatingai naudinga B2B tyrimams
Privalumai:
Nereikia papildomos programinės įrangos, tik naršymas
Turtinga B2B pavyzdžių bazė
Momentinė prieiga prie dabartinio remiamo turinio
Trūkumai:
Darbo reikalaujantis spustelėjimų procesas
Nėra veiklos metrikų ar greitų filtrų
YouTube Ads Library (prieinama per Transparency Center)
Per „Google Ads Transparency Center“ galite peržiūrėti visas „YouTube“ veikiančias reklamas. Įrankis rodo bet kurio reklamuotojo remiamus vaizdo įrašus, todėl galite išstudijuoti jų toną, išvaizdą ir išdėstymą.
Funkcijos:
Ieškokite vaizdo reklamų pagal prekės ženklą ar reklamuotojo pavadinimą
Naršykite formatus, tokius kaip praleidžiami, sraute ar trumpi
Peržiūrėkite vaizdus, trukmę ir pagrindinę žinutę
Privalumai:
Lengvai raskite bet kurio prekės ženklo vaizdo inventorių
Apima trukmę, tekstą ir grafikos detales
Puikus šaltinis sekti kūrybines tendencijas
Trūkumai:
Nėra viešų peržiūrų ar įsitraukimo statistikos
Trūksta įžvalgų apie reklamų pasiekiamas auditorijas
Nors dauguma reklamos šnipinėjimo įrankių rodo paviršutiniškus duomenis (reklamas, raktinius žodžius, vaizdus), „StoryChief“ eina giliau – padeda rasti turinio spragas jūsų nišoje, išryškindamas raktinius žodžius, kuriuos konkurentai naudoja, o jūs ne. Tai reiškia, kad ne tik stebite jų reklamas – jūs jas pranokstate. Technologijos prieinamos visiems
Su „StoryChief“ galite:
Analizuoti, kokias turinio temas dominuoja jūsų konkurentai
Atrasti trūkstamus raktinius žodžius jūsų SEO strategijoje
Greitai bendradarbiauti su komanda, kad užpildytumėte šias spragas
Profesionalūs patarimai, kaip efektyviai naudoti šiuos įrankius
Tiesiog stebėti reklamas nepakanka. Norėdami išspausti visas įžvalgas, laikykitės šių žingsnių:
Sekite reklamas laikui bėgant – kas savaitę ar mėnesį peržiūrėkite konkurentų srautus. Pastebėkite sezoniškus šuolius, sustojimus ar nuolatines reklamas, kurios pritraukia įspūdžius visus metus.
Palyginkite skirtingus kanalus – peržiūrėkite tą patį prekės ženklą „Google“, „Meta“, „TikTok“ ir „LinkedIn“. Užsirašykite balso, spalvų, tempo ir pasiūlymų pokyčius.
Analizuokite vaizdus ir tekstus – atkreipkite dėmesį į spalvų paletę, šriftų pasirinkimą, pagrindinius vaizdus. Ar jie parduoda skausmo mažinimą, ar naudą? Ar raginimas veikti yra tiesioginis ir skubus?
Dokumentuokite lentelėje – arba dar geriau, naudokite platformą, tokią kaip „StoryChief“, kuri automatiškai suderina turinio kūrimą su SEO spragomis. Taip sutaupysite laiko, užtikrindami, kad jūsų turinio strategija visada būtų vienu žingsniu priekyje.
Naudokite įžvalgas testavimui – išlaikykite pagrindinį pojūtį, bet perrašykite kiekvieną žodį savo prekės ženklo tonu. Jei puikūs atsiliepimai skatina paspaudimus, sukurkite naują reklamą, kuri pabrėžia jūsų klientų istorijas.
DUK
Ar šie įrankiai tikrai nemokami?
Taip, visi minėti įrankiai siūlo nemokamą planą, bandomąjį laikotarpį ar ribotą prieigą, kuri išlieka naudinga. Atnaujinimas atrakina papildomus duomenis, tačiau nemokamos versijos yra puikus pradžios taškas. Patarimai atliekant SEO optimizaciją
Ar legalu šnipinėti konkurentų reklamas?
Be abejo. Visos šios platformos naudoja viešai prieinamą informaciją, kurią prekės ženklai privalo dalintis. „Meta“, „Google“ ir kiti net pabrėžia reklamos skaidrumą, kad atitiktų taisykles.
Ar galiu atsisiųsti ar pakartotinai naudoti konkurentų reklamos kūrybinius elementus?
Galite padaryti ekrano kopiją užrašams, tačiau kopijuoti ir įklijuoti yra bloga idėja. Leiskite pamatytiems dalykams įkvėpti originalų darbą, atitinkantį jūsų balsą ir tikslus.
Išvada
2025 m. stebėti konkurentų reklamas ir taktikas nėra tik gudrus žingsnis – tai dabar būtina, jei norite išlikti švieži ir neatsilikti. Geros naujienos yra tai, kad nemokami įrankiai, tokie kaip „Meta Ads Library“, „TikTok Creative Center“ ir „SpyFu“, leidžia žvilgtelėti į tai, kas veikia jūsų nišoje, kad galėtumėte planuoti tikslesnes, protingesnes kampanijas.
Nesvarbu, ar parduodate įmonėms, ar tiesiogiai vartotojams, skaitmeninė reklama jau praaugo spėliones. Turėdami tvirtus duomenis, galite kurti reklamas, kurios konvertuoja geriau, išmintingai paskirstyti biudžetą ir pasiekti žmones, kurie tikrai svarbūs. Kodėl mano konkurentai turi geresnes Google pozicijas?
Dažnai tikrinkite šiuos įrankius, analizuokite duomenis, ir jūsų įmonė visada bus vienu žingsniu priekyje. Jei jums reikia pagalbos vykdant reklamas, galite samdyti profesionalią PPC agentūrą, kuri padės valdyti jūsų mokamas reklamas ir didinti konversijas.