Lietuvoje įkurta technologijų bendrovė „Hostinger“, vystanti interneto svetainių talpinimo ir e. komercijos sprendimus, 2024 m. augo 65 proc. ir pasiekė 182 mln. Eur konsoliduotų pardavimo pajamų. Įmonės finansinius rezultatus lėmė nuoseklus klientų skaičiaus augimas ir dirbtinio intelekto (DI) inovacijos, pritaikytos „Hostinger“ produktuose bei procesuose. Naujausia DI inovacija – šių metų kovą pristatytas ir klientams visame pasaulyje jau prieinamas įrankis „Hostinger Horizons“, gebantis programuoti pagal klientų teksto ir balso užklausas.
Reklama
„Hostinger“ kuria produktus ir paslaugas, padedančias klientams sėkmingai vystyti veiklą internete. 2024 metus įmonė baigė turėdama virš 3 mln. klientų iš daugiau nei 150 šalių. Daugiausiai aktyvių vartotojų pernai buvo Indijoje, Brazilijoje, JAV, Indonezijoje ir Prancūzijoje. Pakistanas, Jungtinė Karalystė, Ispanija, Meksika ir Kolumbija taip pat pateko į dešimtuką.
„Mūsų misija – ne tik suprasti besikeičiančius klientų poreikius, bet ir suteikti jiems reikiamus įrankius. Matome didžiulį potencialą, kadangi vis daugiau žmonių ir smulkiojo verslo atstovų ieško būdų skaitmeniniams sprendimams kurti – nuo e. parduotuvių, tinklaraščių iki profesines paslaugas ar talentus pristatančių svetainių ir internetinių programėlių. „Hostinger“ augimą lemia stipri komanda, klientų pasitikėjimas ir ambicingi tikslai, kurių siekiame visu greičiu. Tai puikiai atsispindi ir mūsų veiklos rezultatuose. Planuojame augti dar sparčiau ir kurti vis didesnę vertę savo klientams“, – sako Daugirdas Jankus, „Hostinger“ vadovas.
Šešerius metus iš eilės „Hostinger“ pateko į sparčiausiai augančių Europos įmonių „Financial Times“ skelbiamą kasmetinį FT 1000 reitingą. Pasak D. Jankaus, augant klientų poreikiams ir paslaugų spektrui, plečiasi ir komanda. Įmonėje šiandien dirba beveik 900 darbuotojų, o 2025 m. planuojama įdarbinti dar 200 naujų darbuotojų, daugiausia – Lietuvoje. Siekiant pažaboti DI bangą ir užtikrinti geriausią jo galimybių panaudojimą, įmonė siūlo platų spektrą atvirų pozicijų: ieškoma patyrusių front-end, back-end ir PHP programuotojų, produkto dizainerių ir sistemų inžinierių. Rinkodaros komanda ieško kolegų, kurie padėtų dar labiau įsitvirtinti jau esamose ir atrakintų naujas rinkas bei globaliu mastu dirbtų su TV, radijo reklama ar skaitmenine rinkodara. Atvirų pozicijų yra ir partnerysčių, turinio kūrimo bei dizaino komandose.
Automatizacija, paremta dirbtiniu intelektu
Įmonės augimą spartina DI proveržis – tiek didinant veiklos efektyvumą, tiek plečiant paslaugų prieinamumą ir gerinant klientų aptarnavimą. 2023 m. įdiegtas pokalbių asistentas „Kodee“ šiandien jau atsako į kiekvieno kliento užklausą ir pilnai išsprendžia daugiau nei 50 proc. jų. „Hostinger“ ieško 200 patyrusių specialistų inovacijoms kurti
„Sparčiai keičiantis poreikiams ir techninėms galimybės, aktyviai plėtojame DI grįstus produktus. Vienas jų, svetainių kūrimo įrankis, kuris leidžia per kelias minutes sukurti unikalią svetainę, neturint IT žinių. Sugeneruoti tekstus, kurti vaizdus, optimizuoti vartotojo patirtį – visa tai galima padaryti keliais mygtukų paspaudimais. Pakanka įrašyti ar balsu apibūdinti idėją, o DI atliks visą kitą“, – sako D. Jankus. „Hostinger“ klientai su svetainių kūrimo įrankiu paskelbė jau daugiau nei 500 000 svetainių, iš kurių 85 proc. buvo sukurtos naudojant DI funkcijas.
Siekiant suteikti dar daugiau galimybių kurti internete, „Hostinger“ šiemet išplėtė savo produktų portfolio ir pristatė „Hostinger Horizons“. Šis DI įrankis užtikrina visiškai naujas galimybes vos per kelias minutes iš tekstinės ar balso užklausos sugeneruoti internetines programėles, suteikiančias vartotojams daugiau interaktyvumo – jose galima įvesti duomenis, bendrauti ir bendradarbiauti su DI realiuoju laiku. Keli tokių programėlių pavyzdžiai: kalorijų skaičiuoklė, susitikimų tvarkaraštis, sporto planavimo programa, QR kodų generatorius, ar kiti, kiekvieno individualius norus atspindintys, sprendimai.
Produktą išvystyti ir rinkai pristatyti prireikė vos poros mėnesių, skaičiuojant nuo pradinės idėjos gimimo kalėdiniu tarpušvenčiu. Pasak D. Jankaus, anksčiau įmonėms sukurti tokius produktus reikėdavo bent kelių metų, tačiau varžantis dabartinėje DI eroje, tai tapo įmanoma vos per kelis mėnesius.
„Ilgą laiką norint įgyvendinti savo idėją internete reikėdavo daug laiko, pinigų ir programavimo žinių – dažnai visko kartu. Naujas įrankis iš esmės keičia klientų patirtį: dabar jie gali koncentruotis į savo idėją, o ne techninius sprendimus“, – sako D. Jankus.