Per trijų ketvirčių laikotarpį, apimantį pirmuosius 9 šių metų mėnesius, didžiausia šalies draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ toliau fiksavo augančias privačių ir verslo klientų draudimo įmokų apimtis, turėjusias įtakos pelningai įmonės veiklai. Bendrovės užimama ne gyvybės draudimo rinkos dalis Lietuvoje siekė 29,5 proc., ir buvo didžiausia rinkoje.
Reklama
Per devynis mėnesius, skaičiuojant nuo sausio 1 d. iki rugsėjo 30 d., „Lietuvos draudimo“ pasirašytos ne gyvybės draudimo įmokos siekė 333 mln. eurų, įtraukiant ir bendrovės filialo Estijoje veiklos rezultatą. Pasirašytų įmokų suma augo 8 proc. palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m., kai ji sudarė 307 mln. eurų. Ne gyvybės draudimo įmokos augo abiejose, Lietuvos ir Estijos, draudimo rinkose.
Grynasis „Lietuvos draudimo“ pelnas, įtraukus ir Estijos filialo finansinius rezultatus, per 2024 m. pirmuosius 9 mėnesius pasiekė 35 mln. eurų. Tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. grynasis bedrovės pelnas sudarė 25 mln. eurų.
Pirmieji trys šių metų ketvirčiai buvo sėkmingi ir investicinėje bendrovės veikloje. Skaičiuojant kartu su Estijos filialu, „Lietuvos draudimo“ investicinės veiklos pelnas 2024 m. sausio-rugsėjo mėnesiais siekė 8,5 mln. eurų, palyginti su 3,5 mln. eurų pelno tuo pačiu laikotarpiu 2023 m.
„Draudimo įmokų augimo tendencija, fiksuota nuo pirmosios metų pusės, tęsėsi ir trečiąjį šių metų ketvirtį – toliau augo ir privačių, ir verslo klientų draudimo įmokų portfelis. Vertinant pagal draudimo rūšis, didžiausios įmokų portfelio dalys teko gyventojų turto draudimui, transporto priemonių civilinės atsakomybės ir savanoriškam transporto draudimui, reikšminga portfelio dedamoji buvo ir verslo draudimo įmokos. Nuoseklus draudimo įmokų apimčių augimas ir sėkminga investicinė veikla buvo pagrindiniai pozityvaus veiklos rezultato varikliai.
Žalų srityje išskirtinis reiškinys buvo liepos mėnesio pabaigoje Lietuvoje praūžusi didžiausia šių metų audra. Istoriniame gamtos stichijų kontekste ši audra paliks pėdsaką kaip gamtos reiškinys, dėl kurio sulaukėme didžiausio žalų kreipinių skaičiaus − vien mūsų bendrovėje buvo užregistruota daugiau nei 8 tūkst. žalų, kurių nuostoliai siekė 5,7 mln. eurų. Verta pažymėti, kad virš 40 proc. šių žalų buvo sureguliuota greičiau nei per vieną savaitę, operatyviai atlyginant nuostolius klientams.
Šių metų rudenį žengėme svarbų žingsnį klientų aptarnavimo srityje – pristatėme atnaujintą mobiliąją programėlę. Naudodamiesi programėle klientai gali peržiūrėti ir valdyti visas savo turimas draudimo sutartis, atlikti mokėjimus, registruoti žalas. Šis pokytis svarbus tuo, kad nuo šiol klientai draudimo paslaugas gali pasiekti dar greičiau ir patogiau, jiems patogiu metu“, − komentuoja Kęstutis Šerpytis, AB „Lietuvos draudimas“ generalinis direktorius.
„Lietuvos draudimas“ per devynis 2024 m. mėnesius klientams atlygino 181 mln. eurų ne gyvybės draudimo nuostolių Lietuvos ir Estijoje. Tai yra 14 proc. daugiau nei 2023 m., kai tuo pačiu laikotarpiu buvo atlyginta 159 mln. eurų.
2024 m. trečiojo ketvirčio pabaigoje (rugsėjo 30 d.) bendrovė Lietuvoje ir Estijoje turėjo 866 tūkst. unikalių klientų, kartu skaičiuojant fizinius ir juridinius asmenis.
„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia ir ilgiausią patirtį turinti ne gyvybės draudimo bendrovė Baltijos šalyse. Ji priklauso vienai iš didžiausių Vidurio ir Rytų Europos draudimo grupių PZU SA („Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna“), kuri valdo 100 proc. „Lietuvos draudimo“ akcijų.
Pagrindinės bendrovės veiklos sritys yra transporto priemonių ir su jų valdymu susijusios civilinės atsakomybės, turto ir žmogaus draudimo paslaugų teikimas privatiems ir verslo klientams Lietuvoje ir Estijoje.