Šiuolaikinėje visuomenėje vis labiau populiarėja individualaus arba asmeninio verslo modelis, tačiau jis tinka ne kiekvienam. Pasak tarptautinės pranešėjos ir „LKI Consulting“ agentūros vadovės Lauros Kornelijos Inamedinovos, reikalingos specifinės kompetencijos ir inovatyvus mąstymas tiek sukurti, tiek suvaldyti tokį verslą. „WoW University“ Solo verslo kurso paskaitose Laura Kornelija dalinasi vertingomis įžvalgomis, kaip pasiekti trokštamą sėkmę individualiame versle.
Reklama
Į prestižinių žurnalų „Entrepreneur Magazine“ ir „Silicon Valley Times“ moterų antreprenerių dešimtuką įtraukta profesionalė pasakoja, kad individualus verslas suteikia unikalią laisvę. „Nebūdami pririšti prie konkrečios vietos ar pastovaus grafiko, galite lanksčiau tvarkyti savo gyvenimą, keliauti, susipažinti su naujais žmonėmis ir tyrinėti galimybes. Galėčiau būti Kvala Lumpūre, ir mano verslas vis tiek augtų ir plėstųsi, – kalba pašnekovė. – Nors būti individualiu verslininku yra gerai, tačiau, norint sėkmingai dirbti, reikia turėti keletą svarbių įgūdžių. Visų pirma, turėtumėte labai gerai bendrauti. Bendravimas leidžia užmegzti tvirtus santykius ir efektyviai valdyti verslą. Antra, turėtumėte būti pasirengęs priimti sunkius sprendimus ir greitai mokytis, prisitaikyti ir spręsti problemas. Galiausiai turėtumėte suprasti verslo strategijas, būti organizuotas ir atsidavęs verslo vizijai.“
Spręsti potencialią problemą
Pasak L. K. Inamedinovos, kiekviename versle labai svarbu tinkamai susidėlioti veiksmingą rinkodaros strategiją, kuri padės pritraukti klientų ir partnerių. Specialistė pažymi, kad geriausia ir veiksmingiausia rinkodaros strategija – suprasti savo tikslinę auditoriją. „Koks yra jų skaudulys ir kaip jūsų paslauga išsprendžia šią problemą? Gavę atsakymus į šiuos klausimus, turite surasti geriausius tikslinės auditorijos kanalus ir panaudoti šiuos kanalus savo prekės ženklui ir paslaugoms reklamuoti: galite vykdyti socialinių tinklų rinkodarą, turinio rinkodarą, bendradarbiauti su kitomis įmonėmis ar nuomonės formuotojais ir pasinaudoti jų auditorija, kad padidintumėte savo prekės ženklo žinomumą. Svarbiausia yra ne parodyti, kokios yra jūsų paslaugos, o kaip jos sprendžia problemą, su kuria susiduria jūsų auditorija“, – pataria pašnekovė.
Pagrindiniai iššūkiai
Individualiame versle netrūksta iššūkių, todėl itin reikšminga mokėti efektyviai planuoti ir siekti išsikeltų tikslų. „Geriausia praktika – išsikelti realistinius tikslus ir didesnes užduotis suskaidyti į mažesnes. Be to, reikia nusistatyti užduočių prioritetus pagal jų svarbą, nustatyti realų terminą ir įgyvendinti jas vieną po kitos, – žiniomis dalinasi L. K. Inamedinova. – Kad tikslai būtų aiškūs, galite naudoti tokią struktūrizuotą sistemą kaip SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound). Be to, kas savaitę peržiūrėkite savo tikslus ir nustatykite prioritetus pagal skubumą ir poveikį. Taip galėsite užtikrinti, kad tikslai bus įgyvendinti ir išlaikysite nuoseklų tempą.“
Laiko valdymas
Daugelis žinome, kad dirbant savarankiškai itin svarbia kompetencija tampa laiko valdymas. Tiesa, kuriant savo verslą, reiktų susitaikyti su mintimi, kad pirmaisiais verslo metais teks pamiršti apie laiko ar energijos taupymą. „LKI Consulting“ agentūros vadovė pabrėžia, kad pradžioje verslo sėkmė tiesiogiai priklauso nuo įdėto laiko ir pastangų. „Tai gali reikšti, kad pradžioje dirbsite 12–16 valandų per parą. Tik kai turėsite klientų, galėsite sutelkti dėmesį į prioritetų nustatymą ir laiko valdymą. Svarbiausia būti organizuotam ir žinoti, kada deleguoti, o kada nustatyti prioritetus. Galite automatizuoti įprastas užduotis ir naudoti projektų valdymo programinę įrangą, kad sumažintumėte perdegimą ir užtikrintumėte strateginį darbą. Be to, svarbu žinoti, kada pasakyti „ne“, ir reguliariai daryti pertraukas, kad pasikrautumėte energijos“, – sako ekspertė.
Poreikis keisti mąstymą
„WoW University“ Solo verslo kurso paskaitose L. K. Inamedinova daugiausia dėmesio skiria mąstysenos svarbai formuojant verslo rezultatus. „Individualioje veikloje lyderis turi ugdyti augimo mąstyseną, priimti iššūkius, mokytis iš savo nesėkmių ir išlikti atviras pokyčiams pagal situaciją ir poreikius. Labai svarbu būti pasirengusiam nuolat mokytis, pažinti. Smalsumas ir noras eksperimentuoti lemia novatorišką mąstyseną, kuri yra labai reikšminga kompetencija. Paprastai verslininkai yra kūrybingi, kai daugiausia dėmesio skiria problemų sprendimui, prisiima apskaičiuotą riziką ir naudojasi naujomis technologijomis. Inovatyvus mąstymas taip pat reiškia atvirumą grįžtamajam ryšiui ir nuolatinį siekį tobulėti. Asmeniniam verslui itin svarbu yra ir pasitikėjimas savimi, pristatant save kaip lyderį“, – sako pašnekovė.
Anot jos, verta žinoti, kada atėjo metas transformuoti savo mąstymą. „Jei jaučiate, kad esate įstrigę senuose modeliuose, priešinatės naujoms idėjoms arba sunkiai prisitaikote prie rinkos pokyčių, galbūt atėjo laikas keisti mąstyseną, – kalba specialistė. – Kiti požymiai gali būti motyvacijos stoka arba jausmas, kad esate atitrūkę nuo pagrindinės verslo vizijos. Į augimą orientuota mąstysena ne tik pagerina jūsų nuotaiką ir motyvaciją, bet ir padeda jūsų verslui klestėti.“
Daugiau apie mąstymo transformaciją ir asmeninį verslą L. K. Inamedinova pasakoja „WoW University“ paskaitose.