Verslas

„Lidl Lietuva“ pristato trečiąją tvarumo ataskaitą: dėmesys aplinkosaugai, socialinė atsakomybė ir atsakinga įmonės valdysena

Paskelbta

-

„Lidl“ pristato savo trečiąją tvarumo ataskaitą. Joje įmonė dalijasi savo pasiekimais tvarumo srityje per 2022-2023 bendrovės finansinius metus bei atskleidžia, kokių tikslų sieks ateityje ir kokias priemones pasitelks jiems įgyvendinti.

Reklama

„Šia tvarumo ataskaita ne tik rodome savo pažangą, bet ir įkvepiame atsakingesniam požiūriui į aplinką bei visuomenę. Joje apžvelgiame svarbiausias temas – nuo klimato apsaugos, tvaresnių žaliavų naudojimo, atsinaujinančios energijos sprendimų iki socialinės atsakomybės ir rūpinimosi žmonėmis. Tai yra mūsų įsipareigojimo kurti tvaresnę ateitį dalis“, – sako „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė Monika Anilionė.

„Lidl“ – tvariausias prekės ženklas Lietuvoje, rodo didžiausia nepriklausoma prekių ženklų tvarumo analizė Europoje „Sustainable Brand Index“. Organizacija išskirtinį dėmesį skiria visiems svarbiems tvarumo klausimams: klimato kaitai, išteklių tausojimui, gyvūnijos išsaugojimui, visuomenės sveikatai, socialinėms problemoms ir siekia užtikrinti vienodas ir sąžiningas sąlygas visiems darbuotojams.

Aktyviai kovoja su klimato kaita

2022-2023 bendrovės finansiniais metais – nuo 2022 metų kovo 1 d. iki 2024 metų vasario 29 d., „Lidl Lietuva“ siekė užtikrinti, kad įmonės veikla būtų kuo tvaresnė ir užsibrėžė tikslą iki 2050 metų tapti klimatui neutralia įmone – šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas sumažinti iki nulio ir kompensuoti neišvengiamą išmetamųjų teršalų kiekį.

„Šiuo laikotarpiu didelį dėmesį skyrėme, kad mūsų veiklos procesai paliktų kuo mažesnį ŠESD pėdsaką. Pavyzdžiui, 2023 metais 99 proc. visos „Lidl Lietuva“ suvartotos elektros energijos buvo išgauta iš atsinaujinančių energijos išteklių. Taip pat sudarėme sąlygas prekybos tinklo klientams pasinaudoti tvaresnės energijos privalumais ir aktyviai plėtėme elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrą. Per 2023 metus pasirūpinome, kad elektromobilių įkrovimo stotelės būtų įrengtos prie 25 proc. mūsų parduotuvių“, – tvirtina M. Anilionė.

Be to, minėtu laikotarpiu „Lidl“ poveikį aplinkai mažino ir optimizuojant energijos vartojimą parduotuvėse: „Diegėme natūralius šaltnešius, naudojamus net 65 proc. parduotuvių, taip pat „Lidl“ logistikos centrai ir dalis parduotuvių visoje Lietuvoje yra įvertinti BREAM ir EDGE žaliųjų pastatų sertifikatais, o prieš penkerius metus įdiegėme ir energijos naudojimo vadybos standartą ISO 50001 – šie žingsniai padeda efektyviai mažinti ŠESD emisijas.“

Dar tvaresnės produktų žaliavos

2022-2023 finansiniais metais „Lidl Lietuva“ taip pat ėmėsi veiksmų, kurie padėtų mažinti neigiamą žaliavų gavybos poveikį žmonėms bei aplinkai, o iki 2025 finansinių metų pabaigos užsibrėžė tikslą žaliavas pirkti tik iš atsinaujinančių šaltinių.

„2022-2023 finansiniais metais užtikrinome, kad visuose mūsų privačių prekės ženklų maisto produktuose būtų naudojamas tik „RSPO“ (angl. Roundtable on Sustainable Palm Oil) sertifikatą turintis palmių aliejus, kuris užtikrina, kad žaliavos yra užaugintos laikantis tvarumo standartų. Taip pat pirkėjams pasiūlėme daugiau aplinkai palankesnių produktų – per 2022-2023 finansinius metus asortimentą papildėme daugiau nei 150 produktų, kurių sudėtyje naudojama aplinkai draugiškesnė kakava bei užtikrinome, kad tvaresnės kavos pasirinkimas mūsų asortimente būtų beveik trečdaliu didesnis“, – teigia „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.

Mažesnis plastiko atliekų kiekis

Plastiko atliekų mažinimas – dar vienas „Lidl Lietuva“ prioritetas, užtikrinti aplinkai ir žmonėms palankesnę įmonės veiklą. Naujausios bendrovės tvarumo ataskaitos duomenimis, per 2022-2023 finansinius metus „Lidl Lietuva“ plastiko atliekų kiekį vienkartiniams ir plastikiniams maišeliams biriems ir sveriamiems produktams sumažino daugiau nei 34 procentais.

„Didelį dėmesį skyrėme savo privačių prekės ženklų produktų įpakavimams – pavyzdžiui, privataus prekės ženklo „W5“ ir „Pure Home by W5“ buitinės chemijos produktams pradėjome naudoti pakuotes, kurios yra pagamintos iš 100 proc. perdirbto plastiko. Taip pat 31 proc. sumažinome plastiko kiekį „Saguaro“ vandens buteliuose, o 12 proc. – „Pilos“ grietinės pakuotėse“, – pasakoja M. Anilionė.

Mažinti plastiko vartojimą „Lidl“ padeda įmonių grupės „REset Plastic“ strategija. Ja siekiama dar iki 2025 metų pabaigos „Lidl“ privačių prekių ženklų pakuotėse plastiko kiekį sumažinti 30 proc. ir jose naudoti vidutiniškai bent 25 proc. perdirbto plastiko. Taip pat užtikrinti, kad visos plastikinės pakuotės, kai technologiškai įmanoma, būtų maksimaliai perdirbamos.

Išskirtinis dėmesys darbuotojams

Naujausioje „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitoje daug dėmesio skiriama ir socialinei atsakomybei. Rūpestis darbuotojais – vienas svarbiausių įmonės prioritetų, todėl bendrovė skiria išskirtinį dėmesį komandos narių finansiniam stabilumui, fizinei bei emocinei gerovei.

Remiantis Rekvizitai.lt 2024 metų duomenimis, praėjusiais metais „Lidl Lietuva“ siūlė aukščiausią vidutinį metinį atlygį tarp didžiausių mažmeninės prekybos įmonių.

„Siekiame užtikrinti kuo geresnes sąlygas visiems mūsų komandos nariams. Pavyzdžiui, nuo 2022 metų pradžios visiems organizacijos darbuotojams atlyginimai vidutiniškai padidėjo nuo 5 proc. iki 15 proc., o nuo 2023 metų sausio mėnesio darbo užmokestis papildomai kilo dar 3-7 proc. Taip pat rūpinamės komandos narių fizine bei emocine sveikata – septintus metus draudžiame darbuotojus papildomu sveikatos draudimu, į kurį įeina ambulatorinis ir stacionarus gydymas, galimybė nemokamai apsilankyti 10 psichologo-psichoterapeuto seansų per metus, o nuo 2022 metų jį papildėme ir odontologijos bei optikos paslaugomis“, – tvirtina „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.

Populiariausia

Exit mobile version