Verslas

Lietuviai – tarp paštomatų naudojimo lyderių Europoje: siuntas į paštomatus renkasi net 78 proc. pirkėjų

Paskelbta

-

Lietuvos gyventojai tampa vienais ryškiausių paštomatų naudojimo lyderių Europoje – naujausias tarptautinis „DPD“ „E. barometro“ tyrimas rodo, kad siuntų pristatymą į paštomatus renkasi net 78 proc. šalies e. pirkėjų. Tokie rodikliai gerokai lenkia Europos vidurkį, siekiantį vos 27 proc., ir įrodo, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau renkasi patogesnius ir lankstesnius pristatymo būdus.

Reklama

Ši tendencija ypač ryški visame Baltijos regione – Estijoje paštomatus renkasi 85 proc., o Latvijoje – 69 proc. pirkėjų, kai tuo metu Europos vidurkis siekia vos 27 proc.

„Baltijos šalys šiandien aiškiai išsiskiria savo pasirinkimais – čia paštomatai tapo ne alternatyva, o pagrindiniu ir daugeliu atvejų patogiausiu ar kartais vieninteliu pristatymo būdu. Tuo metu Europoje vis dar dominuoja pristatymas į namus, kurį renkasi apie 71 proc. pirkėjų, tačiau Lietuvoje šio pasirinkimo populiarumas sparčiai mažėja – šiemet jį rinkosi tik 45 proc. vartotojų, 9 proc. mažiau nei pernai. Tai rodo, kad lietuviai, latviai bei estai kur kas greičiau pereina prie lankstesnių pristatymo sprendimų, kurie leidžia patiems planuoti savo laiką ir siuntų atsiėmimą“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir marketingo direktorius Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Renkasi patogumą

Remiantis tyrimo duomenimis, sparčiai mažėja pristatymo į namus populiarumas – šis pasirinkimas per metus sumažėjo 9 procentiniais punktais.

„Šis pokytis aiškiai rodo, kad bekontaktis, 24 valandas per parą prieinamas atsiėmimo būdas tapo vartotojų prioritetu. Būtent dėl šios priežasties plečiame savo paštomatų tinklą visoje Lietuvoje – vien šiemet investuojame 800 tūkst. eurų ir padidinsime paštomatų skaičių šalyje iki 420, kad patogus pristatymas būtų prieinamas dar platesniam pirkėjų ratui“, – sako G. Bilevičius.

Plačiai Lietuvoje išvystytas paštomatų tinklas suteikia lankstumo – kurjeriui vienu metu pristatant dešimtis siuntų į vieną paštomatą, o gavėjams savo siuntas atsiimant jiems tinkamiausiu metu, paštomatai tampa tiek efektyvesniu, tiek patogesniu pristatymo ir atsiėmimo sprendimu.

Svarbi bendra pristatymo patirtis

„E. barometro“ tyrimas taip pat atskleidė, kad Lietuvos pirkėjai neapsiriboja vien pristatymo pasirinkimo galimybe – itin reikšminga tampa realaus laiko informacija apie siuntos judėjimą bei galimybė siuntą nukreipti į patogiausią lokaciją.

Reklama

„Lietuviai yra technologijoms imli auditorija – jiems svarbu viską kontroliuoti realiu laiku, aiškiai matyti siuntos kelią ir žinoti tikslią pristatymo eigą. Vienos dienos pristatymas taip pat tampa standartu, kurio pirkėjai tikisi ne tik šventiniu laikotarpiu, bet ištisus metus“, – teigia G. Bilevičius.

Pasak jo, šie veiksniai – ne tik komforto elementas. Kai pirkėjas gali pasirinkti tinkamą atsiėmimo laiką, žino, kas pristato siuntą, ir stebi jos kelią, jis vis rečiau linkęs eksperimentuoti su lėtesnėmis ar mažiau patogiomis pristatymo formomis. Šventinis laikotarpis

Patikimumas – vienas svarbiausių kriterijų

Svarbiausias veiksnys, kurį pirkėjai nurodo rinkdamiesi pristatymo būdą, nėra vien greitis ar kaina – tai pasitikėjimas pačia pristatymo įmone. Lietuvos e. parduotuvėse apsiperka net 1 iš 3 Latvijos gyventojų

Tyrimo duomenys rodo, kad net 78 proc. Lietuvos pirkėjų teigia, jog jiems svarbu žinoti, kuri įmonė pristato jų prekes. Tai reiškia, kad logistikos partnerio vardas tampa neatsiejama bendros apsipirkimo patirties dalimi. Kaip ateityje bus pristatomos siuntos?

„Pasitikėjimas tampa esminiu aspektu – vartotojai nori žinoti, kad jų siunta bus pristatyta saugiai ir laiku. Prekės pristatymo įmonės vardas ir reputacija dažnai lemia galutinę pirkėjo patirtį, todėl logistikos bendrovėms tenka atsakomybė ne tik pristatyti, bet ir nuosekliai kurti tvarų pasitikėjimą“, – akcentuoja G. Bilevičius.

Internete apsiperkantiems Baltijos šalių gyventojams svarbiausia kaina

Reklama
Komentuokite

Populiariausia

Exit mobile version