Verslas

Prasideda ketvirtojo „Eldrive“ elektromobilių įkrovimo parko statybos

Paskelbta

-

Lietuvoje toliau sparčiai plečiama elektromobilių įkrovimo infrastruktūra. Šią savaitę, automagistralėje Klaipėda – Vilnius, 51-ajame kilometre, prasidėjo ketvirtojo „Eldrive“ elektromobilių įkrovimo parko statybos.

Reklama

Strateginėje vietoje kylantis parkas taps svarbia nacionalinio įkrovimo tinklo grandimi, užtikrinančia patogias keliones tarp sostinės ir pajūrio.

Pirmasis „Eldrive“ parkas, atidarytas 2024 metų gruodį Panevėžio rajone, greitai įrodė tokio formato sėkmę – čia kasdien sustoja dešimtys elektromobilių, o projektas buvo pripažintas vienu iš dešimties geriausių pasaulyje. 2025 metų vasarį veiklą pradėjo antrasis parkas automagistralėje ties 156-uoju kilometru.

Abiejuose parkuose įrengta po 10 itin galingų (200 kW) įkrovimo stotelių, kurios vienu metu gali aptarnauti iki 20 elektromobilių.

„Kiekvienas naujas parkas mažina vairuotojų nerimą dėl galimų įkrovimo stotelių trūkumų kelionės metu. Vilnius–Klaipėda magistralė yra viena intensyviausių transporto arterijų Lietuvoje, todėl šioje vietoje tokios infrastruktūros poreikis akivaizdus“, – sako Tomas Tamašauskas, „Eldrive Lietuva“ vadovas.

Naujajame parke bus įrengta 10 itin galingų (200 kW) įkrovimo stotelių, kurių pajėgumą ateityje bus galima padidinti iki 400 kW. Taip pat čia bus pastatytas modernus, 318 kvadratinių metrų ploto pastatas, kuriame veiks „Caffeine“ kavinė, darbo bei poilsio erdvės. Į projektą bus investuota daugiau nei 2 milijonai eurų, o parko atidarymas planuojamas 2025 metų ketvirtąjį ketvirtį.

„Norime, kad įkrovimo stotelė taptų ne tik būtina, bet ir malonia kelionės dalimi. Čia vairuotojai ne tik greitai įkraus automobilį, bet ir galės maloniai praleisti laiką: išgerti kavos, pailsėti ar padirbėti“, – sako Saulius Žilėnas, vienas pagrindinių projekto partnerių – bendrovės „Reitan Convenience Lithuania“, valdančios „Caffeine“ ir „Narvesen“ prekės ženklus – vadovas.

Automagistralės Vilnius–Klaipėda atkarpoje, kurioje statomas parkas, kasdien pravažiuoja apie 28 tūkstančiai transporto priemonių. Didelė dalis keliautojų važiuoja į pajūrį arba vyksta į logistikos bei verslo keliones, todėl naujos kartos įkrovimo parkas šioje vietoje yra ypač aktualus.

Pasak T. Tamašausko, „Eldrive“ tikslas – užtikrinti patogią įkrovimo infrastruktūrą visoje Lietuvoje. „Jau šią vasarą netoli Varėnos duris atvers trečiasis, kiek mažesnis įkrovimo parkas, o iki metų pabaigos Lietuvoje veiks keturi tokie objektai. Tai ne tik patogumas vairuotojams, bet ir svarbus žingsnis, siekiant įgyvendinti Europos Sąjungos reikalavimus dėl elektromobilių infrastruktūros plėtros.“ „Rimi“ ir „Eldrive“ partnerystė – elektromobilių įkrovimo stotelės visoje Lietuvoje

Energetikos ministerijos duomenimis, iki 2030 metų Lietuvoje turėtų veikti apie 60 tūkstančių viešų ir privačių elektromobilių įkrovimo prieigų. Šiuo metu šalyje jau registruota beveik 19 tūkstančių elektra varomų automobilių, o jų skaičius nuolat auga. Greitojo įkrovimo parkų tinklas tampa būtina sąlyga tolimesnei elektromobilių plėtrai. Eldrive pritraukė dar 15 mln. eurų investicijų

„Siekdami paneigti pasenusius mitus apie elektromobilių naudojimo nepatogumus, akcentuojame, kad mūsų įrengiamos įkrovimo stotelės leidžia automobilį įkrauti vos per 10–20 minučių – maždaug tiek, kiek trunka trumpa pertrauka kelionės metu: išgerti kavos, užkąsti ar pasinaudoti patogumais. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad elektromobilių vairuotojai galėtų keliauti sklandžiai, patogiai ir be rūpesčių“, – teigia T. Tamašauskas. Einamosios sąskaitos perviršis

Parko pastatas bus pastatytas pagal aukščiausius energinio efektyvumo – A++ klasės – standartus. Įkrovimo stotelėse taip pat bus įdiegta dinaminio galios valdymo sistema, optimaliai paskirstanti energiją pagal tuo metu įkraunamų automobilių poreikius.

„Via Lietuva“ vairuotojų kantrybės ir supratimo prašys specialia kampanija 

Komentuokite

Populiariausia

Exit mobile version