Verslas

Šalies verslams būdingą problemą įveikusi kūdikių maisto gamintoja iškart fiksavo rekordinį augimą

Paskelbta

-

Ekologiškos produkcijos kūdikiams ir vaikams prekės ženklą „Mamuko“ valdanti UAB „Biogami” fiksuoja rekordinius šiai įmonei augimo tempus. 30 procentų 2025 metų pirmąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2024 metais išaugusi apyvarta, bei vos per pusmetį kone dvigubai – nuo 10 iki 17 užsienio rinkų išaugęs eksportas su planais artimiausiu metu jį dar padvigubinti.
2025 m. pirmąjį ketvirtį įmonės apyvarta viršijo 270 tūkst. eurų, kai tuo pačiu laikotarpiu pernai ji buvo 210 tūkst. Eurų.

Reklama

Kaip pastebi „Biogami“ direktorius Šarūnas Stumbrys, apyvartos bei eksporto rinkų didėjimas yra natūralus rinkoje ne vienerius metus veikiančios įmonės reiškinys. Kita vertus, pasak jo, to nebūtų neperlipus vieno iš barjerų su kuriuo susiduria labai daug šalies verslų. Be to, kaip sako verslininkas, viena svarbiausių priežasčių, kodėl jo vadovaujama įmonė būtent pastaruoju metu pradėjo taip aktyviai dairytis po užsienio rinkas buvo tai, kad Lietuvoje pastaraisiais metais po maždaug 10 proc. mažėjo gimstamumas.

„Natūralu, kad gamindami kūdikiams ir vaikams skirtą produkciją, turime labai atidžiai sekti demografinę padėti tiek mūsų šalyje, tiek ir užsienyje. Deja, Lietuvoje gimstamumas mažėja, kas automatiškai reiškia, kad ir vietinėje rinkoje mums veikti jau nebepakanka. Esminis dalykas, kuris mūsų įmonei pastaruoju metu padėjo sparčiau augti, tai drąsa rizikuoti, laiku ir vietoje atrasti keliai eksporto didinimui, įžvelgtos platesnės galimybės mūsų produkciją realizuoti užsienyje“, – sako Š. Stumbrys.

Pagrindinis barjeras – apyvartinės lėšos

„Biogami“ vadovas neslepia, kad vienas didžiausių iššūkių įmonės plėtroje, kaip ir daugumai kitų šalies įmonių, buvo apyvartinių lėšų stoka. Tad, pasak jo, imantis drąsesnių nei anksčiau sprendimų bei šį nuolat kamavusį klausimą išsprendus ir atsivėrė daug naujų rinkų. Nors, kaip pripažįsta, tinkamų sprendimų paieškose, o ypač šiais, ekonomiškai neramiais laikais, kelias buvo labai nelengvas. 1 mlrd. eurų Lietuvos ekonomikai

„Tokio tipo versle kaip mūsų, neturint apyvartinių lėšų eiti į kitas rinkas yra labai sunku, nes gana dažnai tenka susidurti su partnerių ir klientų mokėjimų atidėjimais. Mes turime nusipirkti žaliavas, pagaminti produkciją, tada ją parduoti. Už žaliavas reikia mokėti iš anksto, o pinigus iš kliento, kai yra vėluojantys mokėjimai dažniausiai gauname tik dar po mėnesio ar dviejų. Tokiu atveju gaunasi „tuščias“ tarpas ir jeigu neturime apyvartinių lėšų, negalime augti, mat, pavyzdžiui, norint plėstis į kurią nors užsienio šalį, ji dar dažnai prašo pakuočių jos kalba, o čia ir vėl reikia investicijų, kad viską įgyvendinti“, – pavyzdį pateikia jis.

Verslai per anksti pasiduoda

Pasak Š. Stumbrio išeičių ne kartą buvo bandyta ieškoti bankuose, tačiau tai tapo gera iliustracija, kodėl jau ne vienerius metus tiek daug kalbama, kad Lietuvoje finansavimo prieinamumas smulkiam ir vidutiniam verslui yra vienas prasčiausių visoje ES. P. E. Čėsna. Lietuva ir Šiaurės regionas – žaliojo perėjimo lyderiai

„Bankai į mūsų įmonės planus žiūrėjo gana pasyviai. Ko gero, taip ir būtume sukęsi užburtame rate, jeigu nebūtume į situaciją pažvelgę giliau bei plačiau patyrinėję ir alternatyvaus finansavimo rinkos, kurioje galiausiai pavyko surasti sprendimų, kurie padėjo susitvarkyti su apyvartinių lėšų problema bei atvėrė mums kelią į naujas užsienio rinkas. Dabar suprantu, kodėl kalbant apie SVV finansavimą Lietuvoje taip dažnai išskiriama finansinio raštingumo svarba. Atsižvelgiant į visus šių dienų geopolitinius ir ekonominius iššūkius, galiu drąsiai pasakyti, kad verslui be galo svarbu edukuotis ir gilintis į kuo daugiau finansinių sprendimų. Svarbiausia nepasiduoti per anksti, nes apskritai, be išorinio finansavimo augti smulkiam verslui, ko gero, šiais laikais būtų be galo sunku“, – patirtimi dalijasi Š. Stumbrys.

Verslininkui antrina ir „Biogami“ finansavimą suteikusios alternatyvaus finansavimo įmonės „Finpro“ vadovas Dainius Vaičikonis. Kita vertus, pasak jo, finansavimą smulkiam verslui yra gauti sunkiau ne tik dėl to, kad šis neretu atveju nepadaro gilesnių „namų darbų“ ir per greitai pasiduoda, bet ir dėl to, kad smulkus verslas yra žymiai jautresnis ekonomikos ciklams, dažniausiai priklauso nuo vieno akcininko ir sunkiau randa sprendimus pasikeitus situacijai rinkose. „EMBank” verslui suteiks virš 6 mln. eurų paskolų su portfeline INVEGA garantija

„Nepaisant to, kad SVV nuolat rekomenduojama ieškoti kuo daugiau variantų siekiant pritraukti investicijas ar finansavimą, vis dar nemažai įmonių po vieno ar dviejų „ne“, kitų variantų ieškoti jau net nebando.

Kita vertus, atsižvelgiant į dabartinę geopolitinę bei ekonominę pasaulio ir Europos padėtį, jeigu norime, kad mūsų šalies ekonomika augtų, būtina sudaryti geresnes sąlygas smulkiesiems verslams gauti finansavimą, investuoti, kurti naujas darbo vietas, įgyvendinti unikalias idėjas. Kartais, kad visa tai išsipildytų, verslui pakanka būti drąsiam, o visiems kitiems – detaliau įsigilinti į veiklos specifiką, jos planus, lūkesčius, kad pasimatytų aiškus, užtikrintas ir perspektyvus vaizdas“, – sako D. Vaičikonis. ILTE Lietuvos verslo tyrimas

Atsivėrus keliams į naujas rinkas, „Biogami“ kelia tikslą per artimiausius dvejus metus esamų šalių, į kurias eksportuojama produkcija kiekį padvigubinti iki 40.

Šiuo metu įmonės produkcija eksportuojama ne tik į daugumą Europos šalių, bet ir į Dubajų. Po truputį įeidinėja ir į kitų Artimųjų Rytų šalių, tokių kaip Bahreinas, Omanas, Kuveitas, Jordanija rinkas.

SVV įmonėms – iki 100 tūkst. eurų finansavimas be turto įkeitimo su ILTE garantija

Komentuokite

Populiariausia

Exit mobile version