Laisvalaikis

Filmai apie antra pasaulinį karą: 23 geriausi filmai

Paskelbta

-

Šešerių metų trukmės pasaulinis konfliktas, sudaręs Antrąjį pasaulinį karą, transformavo pasaulį politiškai, kultūriškai ir technologiniu požiūriu – ir atvėrė kelią vieniems iš provokuojančių, įtraukiančių ir siaubingiausių kino kūrinių, kada nors sukurtų. Šios istorijos apima visą spektrą – nuo nežinomų herojų ir tų, kurie mirė gindami žmoniją, šlovinimo iki istorinio tų, kurie kūrė žiaurumus ir karo pastangas, darbų įrašymo.

Reklama

Šiame sąraše pateikti filmai ir režisieriai užtikrina, kad Antrojo pasaulinio karo tragedijos ir traumos niekada nebus pamirštos. 2025 m. rugsėjis žymi 80-ąsias konflikto pabaigos metines, todėl dabar yra puiki proga susipažinti – arba pristatyti sau – geriausius visų laikų Antrojo pasaulinio karo filmus.

Geriausi mūsų gyvenimo metai (The Best Years of Our Lives) (1946)
Harold Russell kaip Homer Parrish, Fredric March kaip Al Stephenson ir Dana Andrews kaip Fred Derry filme „Geriausi mūsų gyvenimo metai“.

Išleistas praėjus metams po karo pabaigos, „Geriausi mūsų gyvenimo metai“ yra epinis filmas apie tris karius, kurie grįžta namo ir netrukus supranta, kad jų šeimos negrįžtamai pasikeitė. Williamo Wylerio beveik trijų valandų šedevras buvo ir laiku, ir nesenstantis, su protingu scenarijumi ir visa emocine giluma. Filmas pelnė septynis „Oskarus“, įskaitant geriausio filmo apdovanojimą ir garbės „Oskarą“ aktoriui Haroldui Russelui už „vilties ir drąsos suteikimą savo kolegoms veteranams“. —Robert English

Tiltas per Kvai upę (The Bridge on the River Kwai) (1957)

Alec Guinness kaip pulkininkas Nicholson ir Sessue Hayakawa kaip pulkininkas Saito filme „Tiltas per Kvai upę“.

Ilgai prieš kovodamas su Dartu Veideriu „Žvaigždžių karuose“, seras Alec Guinness vaidino šiame įspūdingame Antrojo pasaulinio karo filme kaip pulkininkas Nicholson, britų karo belaisvis, kuris su savo daliniu gauna užduotį statyti geležinkelio tiltą per Kvai upę okupuotoje Birmoje, tuo metu, kai sąjungininkų pajėgos planuoja jį sunaikinti.

Filmas yra didingas kiekviename lygyje, gilinantis į karo pilkąsias zonas su bombastišku paskutiniu veiksmu, kuris konkuruoja su dabartinėmis veiksmo scenomis. Režisierius David Lean galbūt yra 20-ojo amžiaus istorinių epų karalius („Arabijos Lorensas“, „Daktaras Živago“), tačiau „Tiltas per Kvai upę“ buvo jo pirmasis žingsnis į šį žanrą, padėjęs pagrindą jo palikimui. —R.E.

Kasablanka (Casablanca) (1942)
Paul Henreid kaip Victor Laszlo ir Humphrey Bogart kaip Rick Blaine filme „Kasablanka“.

Nors turi vienus geriausių kino istorijos citatų, „Kasablanka“ buvo tik vienas iš daugelio filmų, kuriuos studijų sistema gamino pirmaisiais Antrojo pasaulinio karo metais. Tačiau kažkas apie filmo širdį veriantį meilės trikampį, politinį ir socialinį aktualumą bei prabangią aplinką sužavėjo žiūrovus, iškeldamas projektą į netikėtą geriausio filmo pergalę ir nuolatinę vietą beveik kiekviename „geriausių“ sąraše.

Elektros normavimas buvo įprastas filmo išleidimo metu, tačiau visiškai nereikalingas – neabejotinos žiežirbos tarp žvaigždžių Humphrey Bogart ir Ingrid Bergman turėjo būti pakankamai stiprios, kad pagamintų energiją mažam miestui, bent jau. —Ilana Gordon

Ateik ir pamatyk (Come and See) (1985)
Aleksey Kravchenko kaip Flyora Gayshun filme „Ateik ir pamatyk“.

Nedaug filmų taip gyvai ir poetiškai užfiksavo karo siaubingas patirtis kaip režisieriaus Elimo Kilmovo 1985 m. filmas. „Ateik ir pamatyk“ seka Flyorą, jauną baltarusių berniuką, kuris prisijungia prie sovietų pasipriešinimo prieš vokiečių pajėgas, radęs seną šautuvą. Žiaurumai laukia vaiko kareivio kiekviename žingsnyje, kai jis išgyvena neįsivaizduojamas kančias per lęšį, kuris kažkaip yra ir siurrealistinis, ir pernelyg tikras. Remiantis Kilmovo ir bendraautoriaus Aleso Adamovičiaus asmeniniais išgyvenimais, „Ateik ir pamatyk“ yra tikrai bauginantis reginys – ir vienas iš įtaigiausių antikarinio kino kūrinių. —R.E.

Povandeninis laivas (Das Boot) (1981)
Jürgen Prochnow kaip kapitonas-leitenantas Henrich Lehmann-Willenbrock filme „Povandeninis laivas“.

Wolfgango Petersono karo epas (išverstas kaip „Laivas“) vaizduoja klaustrofobišką vokiečių povandeninio laivo pasaulį per Atlanto mūšį. Filmas buvo filmuojamas chronologine tvarka per metus, kad užfiksuotų išblyškusią, barzdotą įgulą, užgrūdintą mėnesių jūroje, kurie jaučiasi kaip visas gyvenimas. Rezultatas atneša stulbinamą realizmą į jūrų karo siaubą ir sąlygas, su intensyviomis veiksmo scenomis ir puikiu dėmesiu detalėms. Net per dvi su puse valandos „Povandeninis laivas“ yra negailestinga, emocinga kelionė, kuri darosi vis niūresnė kiekvieną minutę. —R.E.

Žlugimas (Downfall) (2004)
Bruno Ganz kaip Adolfas Hitleris filme „Žlugimas“.

„Žlugimas“ pasakoja apie paskutines Adolfo Hitlerio ir jo aplinkos dienas jų fatalistiniame bunkeryje, kai sovietai artėja prie Berlyno. Bruno Ganz – kuris iš pradžių dvejojo imtis šio vaidmens – suteikia Führeriui sudėtingą gylį, tiek, kad filmas sulaukė kritikos už vieno iš istorijos blogiausių diktatorių humanizavimą. Vis dėlto jis buvo išleistas sulaukdamas kritikos ir finansinės sėkmės, pelnydamas nominaciją geriausio užsienio filmo kategorijoje „Oskaruose“.

Režisierius Oliver Hirschbiegel rėmėsi liudininkų pasakojimais ir istoriniais įrašais, kad užtikrintų tikslumą, spręsdamas neįsivaizduojamą užduotį: tyrinėti daugelio dimensijų žmogų, kurio blogis neturi ribų. —R.E.

Diunkerkas (Dunkirk) (2017)
Harry Styles kaip Alex, Aneurin Barnard kaip Gibson ir Fionn Whitehead kaip Tommy filme „Diunkerkas“.

Christopheris Nolanas surengia struktūrinę meistriškumo pamoką filme „Diunkerkas“, viename trumpiausių režisieriaus darbų iki šiol. Antrojo pasaulinio karo epas, kuris pasakoja apie britų armijos strateginę tūkstančių karių evakuaciją iš Diunkerko paplūdimių, filmas sujungia kelias perspektyvas iš tų, kurie yra ant žemės, ore ir jūroje.

Remiantis tikrais 1940 m. įvykiais ir perteikiamas su ribotu dialogu, „Diunkerkas“ nėra tipiška Holivudo karo istorija: jame nėra amerikiečių, herojai traukiasi, o ne laimi, ir yra Harry Styles. Nolano didelio masto kūrinys buvo gerai įvertintas Akademijos, pelnęs tris apdovanojimus gamybos kategorijose ir gavęs aštuonias nominacijas iš viso, įskaitant geriausio filmo, geriausio režisieriaus ir geriausios kinematografijos kategorijas. —I.G.

Jonvabalių kapas (Grave of the Fireflies) (1988)
Setsuko (balsas: Ayano Shiraishi) filme „Jonvabalių kapas“.

„Studio Ghibli“, gerbiama kino kompanija, stovinti už animacinių klasikų kaip „Mano kaimynas Totoro“ (1988), „Stebuklinga kelionė“ (2001) ir „Hauru klajojanti pilis“ (2004), žinoma dėl savo mistinių būtybių ir fantastiškų pasaulių. Tačiau 1988 m. rašytojas-režisierius Isao Takahata atmetė geros nuotaikos formulę ir sukūrė šią širdį veriančią istoriją apie du brolius ir seseris, bandančius išgyventi Japonijoje, kai Antrasis pasaulinis karas artėja prie pabaigos.

Pasaulyje, kur animaciniai filmai kartais laikomi tuščiomis vaikų pramogomis, „Jonvabalių kapas“ išlieka vienu iš vizualiai stulbinančių ir emociškai jaudinančių žanro filmų, nepaisant jūsų amžiaus. Būtinai pasiimkite servetėlių šiam filmui. —R.E.

Didysis pabėgimas (The Great Escape) (1963)
Steve McQueen kaip kapitonas Virgil Hilts filme „Didysis pabėgimas“.

Epinis Antrojo pasaulinio karo klasikas, išryškinantis žmogaus dvasios atsparumą, „Didysis pabėgimas“ yra 1963 m. nuotykių filmas, režisuotas Johno Sturgeso, su ansamblio aktoriais, vadovaujamais Steve’o McQueeno, Richardo Attenborough ir Jameso Garnerio. Laisvai paremtas tikra masinio pabėgimo iš vokiečių karo belaisvių stovyklos istorija – ir sukurtas su daugybe naratyvinių nuolaidų, skirtų nuraminti amerikiečių žiūrovų auditoriją – veiksmas vyksta kaip apiplėšimo filmas, kai britų karių grupė planuoja išlaisvinti 250 vyrų iš nelaisvės, rizikuodama savo gyvybėmis.

Filmas daugiausia buvo ignoruojamas apdovanojimų rate, laimėjęs tik vieną „Oskarą“ už geriausią montažą, tačiau buvo hitas kasose ir tarp kritikų ir išlieka vienu iš patvariausių Antrojo pasaulinio karo filmų iki šiol. —I.G.

Imitacijos žaidimas (The Imitation Game) (2014)
Benedict Cumberbatch kaip Alan Turing filme „Imitacijos žaidimas“.

„Imitacijos žaidimas“ įrodo, kad matematika gali būti tokia pat įtempta ir įdomi kaip karas. Remiantis Andrew Hodgeso knyga, filme Benedict Cumberbatch vaidina genialųjį Alaną Turingą, britų kriptografą, kuris bando iššifruoti vokiečių žvalgybos kodus, tuo pačiu susitaikydamas su savo seksualumu. Gerai parašytas scenarijus atskleidžia mažiau žinomą Antrojo pasaulinio karo istorijos dalį, o jaudinanti vaidyba daro šį periodinį dramą dar įsimintinesnį. Cumberbatch gavo savo pirmąją „Oskaro“ nominaciją, dirbdamas kartu su britų aktorių elitu, įskaitant Keira Knightley, Mark Strong, Rory Kinnear ir Charles Dance. —R.E.

Negarbingi šunsnukiai (Inglourious Basterds) (2009)
Brad Pitt kaip leitenantas Aldo Raine filme „Negarbingi šunsnukiai“.

Kruvini susišaudymai, sąmojingi dialogai, istorinis revizionizmas – tai prekių ženklas Quentin Tarantino geriausioje formoje. „Negarbingi šunsnukiai“ seka žydų kilmės JAV karių grupę, vadovaujamą bebaimio leitenanto, kurie planuoja nužudyti nacių lyderius, tuo metu, kai prancūzų teatro savininkė siekia savo keršto. Dvi su puse valandos trukmės filmas prabėga greitai, kai mums pateikiamos drąsios, istoriją paneigiančios scenos ir nagus kandančios konfrontacijos.

Aktorių sudėtyje yra Brad Pitt, Diane Kruger ir Melanie Laurent, tačiau šou pavogia Christoph Waltz su savo „Oskaru“ apdovanotu pasirodymu kaip pulkininkas Hans Landa, kurį Tarantino pavadino „geriausiu personažu, kurį parašiau, ir galbūt geriausiu, kurį kada nors parašysiu“. —R.E. Automobiliai filmuose

Jojo triušis (Jojo Rabbit) (2019)
Taika Waititi kaip Adolfas Hitleris ir Roman Griffin Davis kaip Jojo filme „Jojo triušis“.

Tai tikrai drąsus pasirinkimas režisieriui vaizduoti Adolfą Hitlerį kaip žaismingą įsivaizduojamą draugą 10-mečiui nacistų berniukui, tačiau Taika Waititi sugebėjo tai įgyvendinti. „Jojo triušis“ seka Jojo, kurį žavingai vaidina Roman Griffin Davis kaip atsidavęs Hitlerio jaunimo narys, kuris sužino, kad jo mažiau entuziastinga motina (Scarlett Johansson) slepia žydų mergaitę jų sienose.

„Thor: Love and Thunder“ (2022) režisierius aistringai vadovauja istorijai, kuri yra ir viltinga, ir giliai tragiška, iškeldama vaikus į pasaulio, patiriančio dramatiškus pokyčius, priešakį. Su ryškiomis spalvomis, sudėtingais personažais ir optimistišku garso takeliu „Jojo triušis“ yra be galo linksma satyra, kurią mėgausitės su kiekvienu peržiūrėjimu. —R.E.

Laiškai iš Ivo Džimos (Letters From Iwo Jima) (2006)
Ken Watanabe kaip generolas Kuribayashi filme „Laiškai iš Ivo Džimos“.

Clint Eastwood filmavo „Mūsų tėvų vėliavas“ ir „Laiškai iš Ivo Džimos“ vienu metu, pateikdamas Ivo Džimos mūšio perspektyvas tiek iš amerikiečių, tiek iš japonų pusės. Pastarasis išsiskiria kaip pranašesnis iš dviejų filmų, kaip tuo metu įvertino kritikai, pelnęs keturias „Oskaro“ nominacijas. Tai liūdna, intymi istorija, primenanti, kad nepaisant to, kurioje pusėje jie kovojo, karo centre kariai buvo tik žmonės. —R.E.

Gyvenimas yra gražus (Life Is Beautiful) (1998)
Roberto Benigni kaip Guido filme „Gyvenimas yra gražus“.

Kai „Gyvenimas yra gražus“ 1999 m. laimėjo geriausio užsienio filmo apdovanojimą, rašytojas-režisierius Roberto Benigni garsiai lipo per žvaigždes ir kėdes priimti apdovanojimo viename iš visų laikų puikiausių „Oskarų“ klipų. Jo entuziazmas atspindi filmo pagrindinio veikėjo (taip pat vaidinamo Benigni) energiją, žydų-italų tėvo, kuris sugalvoja įmantrų žaidimą, kad apsaugotų savo jauną sūnų nuo Holokausto siaubų.

Benigni išsiskiria kaip aktorius ir režisierius, įnešdamas Čarlio Čaplino stiliaus humorą į koncentracijos stovyklos ribas. Tai vilties varomas filmas, kuris palieka žiūrovus su šypsena (ir ašaromis) veide, primindamas, kad net blogiausiais momentais gyvenimas vis dar gali būti gražus. —R.E.

Ilgiausia diena (The Longest Day) (1962)
John Wayne kaip pulkininkas-leitenantas Benjamin Vandervoort, Steve Forrest kaip kapitonas Harding, Tom Tryon kaip leitenantas Wilson ir Stuart Whitman kaip leitenantas Sheen filme „Ilgiausia diena“. Vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo medžioklėje lojalumas pralaimi kainai

Nors „Gelbstint eilinį Rajaną“ (1998) galbūt yra D dienos vaizdavimo sidabriniame ekrane viršūnė, 1962 m. „Ilgiausia diena“ vis dar yra karūnuotas pasiekimas. Remiantis Cornelius Ryan negrožine knyga, filmas pasakoja apie invazijos įvykius iš amerikiečių, prancūzų, britų ir vokiečių perspektyvų. Jame taip pat yra ansamblio aktoriai su keliais didžiausiais Holivudo istorijos vardais, įskaitant John Wayne, Sean Connery, Henry Fonda ir Richard Burton (ir beveik vaidino buvęs prezidentas Dwight D. Eisenhower kaip jis pats).

Nors filmas klumpa dėl kai kurių žinomų Holivudo žaidėjų blaškymo, artimas stilius gerai veikia vaizduojant istorinius įvykius, didžiulį invazijos mastą ir įžvalgų paveikslą apie visus, dalyvavusius lemtingą dieną. —R.E.

Purvas (Mudbound) (2017)
Jason Mitchell kaip Ronsel Jackson ir Garrett Hedlund kaip Jamie McAllan filme „Purvas“.

Dvi šeimos yra įklimpusios į skurdą, kiekviena su sūnumi, kuris drąsiai kovojo Antrajame pasauliniame kare, tik grįžęs į Misisipės deltą su niekuo kitu, išskyrus PTSS. Tačiau vienintelis skirtumas tarp Jacksonų ir McAllanų yra jų odos spalva. Dee Rees „Purvas“ seka dvi šeimas, kai jos kovoja savo karus tiek užsienyje, tiek namuose, ir atranda, kad trauma jungia giliau nei kraujas. Jason Mitchell yra išskirtinis kaip Ronsel Jackson, įnešdamas emocinį sąžiningumą į karo herojų, kuris, būdamas juodaodis, yra traktuojamas kaip bet kas, tik ne herojus. Filmai apie karą

Taip pat su visų žvaigždžių ansambliu, įskaitant Mary J. Blige, Carey Mulligan, Jason Clarke ir Garrett Hedlund, EW kritikas rašo, kad „Purvas niekada nėra pamokslaujantis, redukcinis ar sumenkinamas savo gerų ketinimų. Priešingai. Tai giliai jaučiama amerikietiška istorija, papasakota su širdimi ir žmogiškumu.“ —I.G.

Oppenheimeris (Oppenheimer) (2023)
Cillian Murphy kaip J. Robert Oppenheimer filme „Oppenheimeris“.

Laimėjęs septynis „Oskarus“, įskaitant geriausio filmo apdovanojimą, naujausias Christopherio Nolano filmas taip pat yra ilgiausias, tačiau trijų valandų peržiūros laikas yra gerai išnaudotas. Nolanas duoda žiūrovams dvi istorijas už vienos kainą, sujungdamas J. Robert Oppenheimerio (Cillian Murphy), „atominės bombos tėvo“ ir Antrojo pasaulinio karo herojaus, istoriją su vėlesnėmis Oppenheimerio politinėmis bėdomis, kurias organizavo konkurentai, ketinantys nukreipti šalies pokario branduolinę politiką.

Žaisdamas su kino įrankiais, tokiais kaip spalva ir požiūrio taškas, kad įtvirtintų žiūrovus, net kai jis šokinėja per dešimtmečius ir perspektyvas, „Oppenheimeris“ yra filmas, reikalaujantis žiūrovų dėmesio ir susikaupimo. Pilnas žinomų aktorių, vaidinančių tikras istorines figūras, ansamblio, „Oppenheimeris“ nedaro fizikos smagia, bet randa būdų paaiškinti protinį ir moralinį kelią, kuris buvo nueitas kuriant pirmąją pasaulyje atominę bombą. —I.G.

Pianistas (The Pianist) (2002)
Adrien Brody kaip Władysław Szpilman filme „Pianistas“.

„Pianistas“ yra sukrečiantis žvilgsnis į Varšuvos sunaikinimą ir Holokausto siaubus per žydų muzikanto akis. Deja, filmas yra apgaubtas tebesitęsiančių jo režisieriaus Romano Polanskio kontroversijų. Tačiau tai nesumenkina nuostabių likusios aktorių komandos ir įgulos pasiekimų, ypač Adrien Brody, kuris, būdamas 29 metų, vis dar yra jauniausias aktorius, laimėjęs geriausio aktoriaus apdovanojimą už vaidmenį, suvaidintą su širdimi, galia ir gilia liūdesiu. —R.E.

Gelbstint eilinį Rajaną (Saving Private Ryan) (1998)
Tom Sizemore kaip seržantas Horvath ir Tom Hanks kaip kapitonas Miller filme „Gelbstint eilinį Rajaną“.

Steveno Spielbergo „Gelbstint eilinį Rajaną“ atveda žiūrovus į Normandijos invazijos žemės lygį, su intensyviu kraujo praliejimu ir neįtikėtinu dėmesiu detalėms. Vaidina Tom Hanks, Vin Diesel ir Matt Damon kartu su akinančiu ansamblio aktorių kolektyvu, filmas seka vieno dalinio herojišką misiją pargabenti eilinį namo po to, kai jo trys broliai žuvo veiksme D dienos metu.

Vis dar šokiruoja, kad filmas pralaimėjo geriausio filmo „Oskarą“ „Įsimylėjusiam Šekspyrui“ (nors Spielbergas laimėjo už geriausią režisūrą), tačiau laiko išbandymas palankiau žiūri į „Gelbstint eilinį Rajaną“. —R.E.

Šindlerio sąrašas (Schindler’s List) (1993)
Liam Neeson kaip Oskar Schindler filme „Šindlerio sąrašas“.

Kitas labai gerbiamas Spielbergo režisuotas karo filmas, „Šindlerio sąrašas“ yra vienas iš intymiausių ir paveikiausių Holokausto vaizdavimų ekrane. Liam Neeson vaidina Oskarą Schindlerį, vokiečių pramonininką, kuris slapta dirba, kad išgelbėtų savo žydų darbininkus nuo nacių persekiojimo. Dirbtinis intelektas filmuose

Tais metais, kai jis taip pat išleido „Juros periodo parką“, Spielbergas grįžta su filmu, kuris išlieka viltingas viename tamsiausių žmonijos istorijos kampelių, pagerbdamas milijonus, kurie prarado savo gyvybes, ir tuos, kurie išgyveno. Tai sunkus filmas žiūrėti, bet tai toks, kurį kiekvienas turėtų patirti bent kartą. —R.E.

Sauliaus sūnus (Son of Saul) (2015)
Géza Röhrig kaip Saul Ausländer filme „Sauliaus sūnus“.

Sukrečianti vengrų istorinė drama, režisuota László Nemeso, kuri atsiskleidžia stoiškuose epizoduose, jaučiasi kaip dokumentika, 2015 m. „Sauliaus sūnus“ yra Holokausto istorija, kurią sunku pamiršti. Filme aktorius Géza Röhrig debiutuoja kaip Saul Ausländer, žydų koncentracijos stovyklos kalinys, priverstas dirbti naciams, rūšiuodamas nužudytų dujų kamerose kalinių daiktus. Kai Saulius randa savo sūnų tarp mirusiųjų, jis tampa apsėstas misijos užtikrinti jam žydišką laidotuvių ceremoniją. —I.G.

Sofijos pasirinkimas (Sophie’s Choice) (1982)
Meryl Streep kaip Sophie filme „Sofijos pasirinkimas“.

Ankstyvųjų 80-ųjų psichologinė drama „Sofijos pasirinkimas“ yra pagarsėjusi kaip filmas, kuris pelnė Meryl Streep jos pirmąjį geriausios aktorės „Oskarą“ – antrąjį jos „Oskarą“ apskritai – tačiau filmo narratyvas yra daug mažiau įsitvirtinęs. Adaptuotas ir režisuotas Alano J. Pakulos pagal Williamo Styrono 1979 m. romaną, „Sofijos pasirinkimas“ pasakoja apie katalikę, lenkę Aušvico išgyvenusią Sophie (Streep), kuri, emigravusi į Ameriką, užmezga audringą meilės romaną su amerikiečių žydu Nathanu (Kevin Kline). Nathanas ir Sophie susidraugauja su Stingo (Peter MacNicol), pradedančiu romanistu, neseniai persikėlusiu į jų Niujorko pensioną, tačiau trijų draugų ryšys grasina sugriauti metus slepiamas Sophie paslaptis. Filmai apie pinigus

Titulinė scena yra amžinai sukrečianti, tačiau likusi filmo dalis yra lygiai taip pat įtraukianti, o kartais net nuklysta į širdį šildančią teritoriją, prieš nusileisdama į beprotybę ir kančią. —I.G.

Interesų zona (The Zone of Interest) (2023)
Christian Friedel kaip Rudolf Höss filme „Interesų zona“.

Nors daugelis Antrojo pasaulinio karo filmų vaizduoja Holokausto siaubus, Jonathano Glazerio „Interesų zona“ skatina žiūrovus pasitelkti savo vaizduotę tam, kas lieka nematoma. Laisvai paremtas Martino Amiso to paties pavadinimo 2014 m. romanu, filmas seka Aušvico komendantą Rudolfą Hössą (Christian Friedel) ir jo žmoną Hedwig (Sandra Hüller, pagirta už „Kritimo anatomiją“ tais pačiais metais), kai jie mėgaujasi namų jaukumu vos už koncentracijos stovyklos sienų. Tarp sodo vakarėlių ir baseino dienų Hössų šeimai, bauginantis diegetinių aidų garso peizažas – nuo šūvių iki kraują stingdančių klyksmų – ir tolimi žiaurumo žvilgsniai sukuria nerimą keliantį sensorinį išgyvenimą.

Kaip gyrė EW kritikas, „Interesų zona“ yra „formalizuotas ir bauginantis Holokausto filmas“, kuris tarnauja kaip „ryškus priminimas apie mūsų bendrininkavimą ir didžiulio blogio galimybę pačiose kasdieniškiausiose aplinkybėse.“ —James Mercadante

Turinys priklauso: ew.com

Komentuokite

Populiariausia

Exit mobile version