BYD, neseniai aplenkusi „Tesla“ ir tapusi didžiausia elektromobilių pardavėja pasaulyje, mažai triukšmavo dėl savo pasiekimų Brazilijoje. Tačiau siuntos buvo džiaugsmingai sutiktos brazilų, norinčių aplenkti kylančius importuojamų elektromobilių tarifus.
Nuo savo debiuto Brazilijoje 2015 m. BYD augo sparčiai: pardavimai nuo 2023 iki 2024 m. išaugo 327 %. Šis augimas didžiąja dalimi susijęs su šalies nulinio mokesčio politika elektromobilių importui. Tačiau bendrovės ateitis neaiški, nes Brazilija įgyvendino progresinę mokesčių programą importuojamiems elektromobiliams, kuri prasidėjo nuo 10 % 2024 m. sausį ir, tikimasi, pasieks 35 % iki 2026 m. liepos. Tarifas, kuris šiuo metu siekia 18 % ir kitą mėnesį padidės iki 25 %, yra palaikomas įtakingo Brazilijos automobilių gamintojų lobizmo.
Nuliniai mokesčiai elektromobilių importui „skatina paruoštų importuotų automobilių atvykimą į Braziliją, iškraipydami Brazilijos rinkos logiką ir natūralią tvarką“, – „Rest of World“ sakė Igoras Calvetas, „Anfavea“ prezidentas, pramonės grupės, daugiausia atstovaujančios benzininių automobilių gamintojams Brazilijoje. „Tai atima iš automobilių gamintojų ir jų Brazilijos darbuotojų visą potencialą, kurį jie kitaip turėtų.“ BYD naujos energijos transporto priemonės (NEV) atvyksta į Lietuvą
„Anfavea“ teigė, kad tokios bendrovės kaip BYD turi „nesąžiningą pranašumą“ prieš vietinius automobilių gamintojus, kurie susiduria su didelėmis veiklos sąnaudomis ir vietiniais mokesčiais. Dėl jos spaudimo vyriausybė svarsto galimybę paankstinti galutinę mokesčių įgyvendinimo datą iki liepos, todėl vartotojai plūsta į BYD pardavimus prieš kainų kilimą.
Luiz Fernando Suzarte, elektros inžinierius Brazilijoje, šiais metais anksčiau įsigijo BYD Song Pro, prieš planuojamą tarifų padidinimą liepą. „Yra tam tikras skubėjimas pasinaudoti šia galimybių langu“, – „Rest of World“ sakė Suzarte. „Atlikau daug bandymų, ieškodamas ekonomiškiausio automobilio, ir tarp populiariausių BYD laimėjo dėl savo kainos ir naudos santykio.“
327 % BYD pardavimų augimas per vienerius metus
Su savo mokesčiu importuojamiems elektromobiliams Brazilija seka JAV pavyzdžiu, kuri taiko 100 % tarifą Kinijos elektromobiliams, ir ES, kur BYD baterijomis varomi elektromobiliai yra apmokestinami 27 % mokesčiu. Tačiau Brazilijos progresinis tarifas yra išimtis Lotynų Amerikoje, kur šalys, įskaitant Argentiną, Kosta Riką ir Kolumbiją, sumažino arba visiškai panaikino elektromobilių tarifus, siekdamos švarios energijos.
JAV ir Europa, turinčios nusistovėjusias automobilių pramones, yra pagrindinės elektromobilių rinkos, teigiama Tarptautinės energetikos agentūros ataskaitoje. Tačiau kylančios rinkos Azijoje ir Lotynų Amerikoje elektromobilius įsisavina greičiau. Šiais metais tikimasi, kad elektromobilių pardavimai visame pasaulyje viršys 20 milijonų vienetų, o kas ketvirtas parduotas automobilis bus elektrinis. Kinijos prekių ženklai pernai sudarė 10 % pasaulinių elektromobilių ir įkraunamų hibridų pardavimų, teigia energetikos perėjimo konsultacijų bendrovė „Rho Motion“. Prognozuojama, kad šis skaičius augs. BYD automobilių pristatymo proga „Inchcape Lietuva“ Vilniaus širdyje surengė išskirtinį renginį
Brazilijoje importuotų automobilių pardavimai nuo sausio iki balandžio išaugo 18,7 %, o vietoje pagamintų automobilių pardavimai augo 0,2 %, teigiama „Anfavea“ surinktuose duomenyse. Vien kovo ir balandžio mėnesiais šalies automobilių rinka išaugo 16 % vien tik dėl importuotų automobilių pardavimų, o vietoje pagamintų automobilių pardavimai „praktiškai sustojo“.
Siekiant parduoti pusę savo automobilių už vis labiau konkurencingos Kinijos rinkos ribų ir spaudžiant lokalizuoti gamybą keliose šalyse, BYD prideda gamybos ir surinkimo padalinius visame pasaulyje. Tačiau Brazilijoje bendrovė susidūrė su keliais iššūkiais.
Pernai BYD pradėjo statyti didelę gamyklą Kamakaryje, mieste, dešimtmečius siejamame su „Ford Motor“. Gruodį valdžios institucijos pranešė, kad rado 163 žmones, dirbančius „vergovę primenančiomis sąlygomis“, ir nuo tada padavė BYD į teismą dėl 45,3 mln. USD. Bendrovė neseniai paskelbė, kad Brazilijoje pagamintų automobilių pristatymą atidėjo nuo 2025 m. vidurio iki metų pabaigos.
„Mes norime, kad nebebūtų delsiama pradėti [vietinę] gamybą“, – sakė Calvet. Mokestis skirtas spausti bendrovę pradėti veiklą Brazilijoje. Tai paskatins darbo vietų kūrimą ir privers BYD laikytis tų pačių mokesčių reikalavimų, su kuriais susiduria kiti šalies automobilių gamintojai, teigė jis. „Avia Solutions Group” valdoma „Avion Express“ pradeda plėtrą Brazilijoje
Brazilija yra didžiausia elektromobilių rinka Lotynų Amerikoje. Neseniai atliktas Lotynų Amerikos energetikos organizacijos, tarpvyriausybinės institucijos, tyrimas rodo, kad pusė žemyno elektromobilių yra Brazilijoje. Iki 2024 m. pabaigos šalyje buvo parduota daugiau nei 237 000 elektromobilių, o metinis augimas siekė 187 % lyginant su ankstesniais metais. Organizacija prognozuoja, kad iki 2030 m. elektromobilių skaičius Brazilijoje priartės prie 1 milijono.
Kinijos elektromobiliai jau sudaro iki 90 % Brazilijos aktyvaus elektromobilių parko, teigiama „Oxford Energy Forum“ ataskaitoje.
187 % Elektromobilių pardavimų augimas Brazilijoje 2024 m. per vienerius metus
Brazilija yra ne tik reikšminga vartotojų rinka, bet ir didelė gamintoja. Pagrindinis tarifų tikslas yra „skatinti vietinę gamybą, skatinant laipsnišką šalies elektromobilių tiekimo grandinės nacionalizavimą“, – sakė Edgaras Barassa, elektromobilių ir viešosios politikos tyrėjas Campinas universitete San Paule.
„Brazilija yra kryžkelėje“, – „Rest of World“ sakė Barassa. „Ji arba pozicionuos save kaip pagrindinį veikėją formuojantis elektromobilių ir švarios energijos tiekimo grandinėms – kurdama darbo vietas, inovacijas ir technologinį suverenitetą – arba apsiribos technologijų importu, prarasdama galimybę naujame pasauliniame pramonės cikle.“
Vitorija da Konkistoje, šiaurės rytų valstijoje, saulės baterijų bendrovės savininkas Bruno Peter Cardoso neseniai sukūrė vietinę „WhatsApp“ grupę naujiems elektromobilių pirkėjams. Pastaruoju metu grupėje pastebėtas naujų narių antplūdis, sakė Cardoso, kuris 2023 m. įsigijo įkraunamą hibridinį BYD. Jis norėtų kitą kartą įsigyti visiškai elektrinį BYD.
„Žmonės skuba prie elektromobilių, nes pagaliau supranta, kokie jie yra geresni“, – sakė jis. „Tai keičia tavo supratimą apie dalykus.“
Savaitgalio vakarais balandžio mėnesį LRT kviečia žiūrėti istorines FIFA rungtynes
Turinys priklauso: restofworld.org