Verslas

Kaip apsaugoti verslo idėją nuo kopijavimo?

Paskelbta

-

Tarkime, kad sugalvojote puikią idėją naujam verslui. Ji yra kūrybinga, unikali ir visiškai nauja. Ši verslo idėja gali būti gamybos idėja, skirta naujam ir inovatyviam produktui, arba galbūt prekės ženklo idėja, ar net daina, kuri, jūsų manymu, gali tapti populiari nacionaliniu ar net pasauliniu mastu.

Reklama

Galbūt tai romanas, kuris taps bestseleriu, ar meno kūrinys, toks naujas ir kitoks, kad gali būti laikomas unikaliausiu šio amžiaus kūriniu. O gal jūs ir jūsų komanda sukūrėte lėtinės ligos gydymo būdą, kuris palengvins tūkstančių žmonių gyvenimą. Kad ir kokia būtų jūsų verslo idėja, būtina imtis priemonių jai apsaugoti.

Savo darbo pripažinimo užtikrinimas

Muzikantai, rašytojai, menininkai, mokslininkai, inžinieriai ir kiti kūrėjai kuria originalų ir svarbų turinį. Norint išvengti nusivylimo ir frustracijos dėl pavogtos idėjos, būtina imtis priemonių, kad ji būtų apsaugota. Skirtingos idėjos apsaugomos skirtingais būdais. Paprastai intelektinė nuosavybė apsaugoma šiais keturiais pagrindiniais būdais:

  • Komercinės paslaptys
  • Prekių ženklai
  • Patentai
  • Autorių teisės

Apsaugos būdas priklauso nuo idėjos tipo. Kai kurios idėjos gali būti apsaugotos daugiau nei vienu būdu. Kiekvieno apsaugos tipo išlaidos skiriasi.

Komercinės paslaptys

Paprastai komercinės paslaptys nėra labai brangios apsaugos priemonės. Toliau pateikiama informacija, kaip veikia komercinės paslaptys ir kaip jos gali apsaugoti jūsų intelektinę nuosavybę:

  • Komercinėms paslaptims nėra laiko apribojimų. Patentai galioja 20 metų, tačiau komercinės paslaptys neturi galiojimo termino, jei laikomasi tinkamo proceso, užtikrinančio jų apsaugą.
  • Tai nebrangu, nes nėra jokių priežiūros ar registracijos mokesčių. Vis dėlto kartais priemonės, skirtos komercinei paslapčiai apsaugoti ir išlaikyti konfidencialiai, gali būti brangios.
  • Apsaugotos komercinės paslaptys gali padidinti jūsų įmonės pelningumą. Tai reiškia, kad konkurentai negali kopijuoti jūsų gamybos proceso, naudojamos formulės, produktams skirtos technologijos ar gamybos technikų.
  • Norėdami sukelti susidomėjimą savo produktu, galite pasinaudoti komercinių paslapčių idėja. Pavyzdžiui, „McDonald’s“ specialusis padažas, „KFC“ originalus keptos vištienos receptas ir „Coca-Cola“ slapta formulė yra griežtai saugomi, o mes visi apie juos žinome, todėl šios komercinės paslaptys patraukia mūsų dėmesį.
  • Apsaugodami komercinę paslaptį, galite svarstyti apie konfidencialumo sutartis, kurios apsaugotų jūsų paslaptis nuo darbuotojų atskleidimo ir išlaikytų jas konfidencialias.

Autorių teisės

Autorių teisės taip pat yra nebrangus intelektinės nuosavybės apsaugos būdas. Autorių teisių registracija JAV autorių teisių biure gali kainuoti vos 45 USD. Dirbdami su patyrusiu verslo teisininku, galite užtikrinti, kad registracijos procesas būtų atliktas teisingai. Verslas internete – kaip sukurtą produktą apsaugoti nuo kopijavimo?

Reklama

Autorių teisės yra populiarios tarp turinio kūrėjų, autorių ir menininkų, nes jos suteikia kūrėjui teisę kontroliuoti, kaip jų darbas yra atkuriamas, parduodamas ar publikuojamas. Autorių teisės taip pat gali apsaugoti darbo platinimo būdą. Autorinis darbas yra intelektinės nuosavybės forma, išreikšta konkrečia forma.

Jei nusprendžiate neregistruoti savo autorių teisių JAV autorių teisių biure, tai nereiškia, kad jos neapsaugotos. Bendrosios teisės apsauga vis tiek gali būti taikoma. Vis dėlto registracija rekomenduojama, kad jūsų darbas būtų visapusiškiau apsaugotas nuo neteisėto kopijavimo. „Oxylabs“ gavo 100 patentų JAV, Europos ir kitose rinkose

Paprastai autorių teisėmis apsaugoma tokia intelektinė nuosavybė:

  • Knygos
  • Muzikos kūriniai
  • Meno kūriniai

Prekių ženklai

Jei svarstote, kaip apsaugoti savo verslo idėją nuo vagystės, tikriausiai turėtumėte apsvarstyti prekių ženklus. Prekių ženklo paraiškos pateikimas ir registracija paprastai yra brangesni nei autorių teisės ar komercinės paslaptys, tačiau tai suteiks jums galimybę uždrausti naudoti jūsų pavadinimą, dizainą ar išraišką, kuri parodo jūsų produkto ar paslaugos šaltinį ar prekės ženklą. Verslo biuras – kaip tinkamai jį įrengti

Norėdami užregistruoti prekių ženklą, turite įrodyti, kad jis skiriasi nuo kitų prekių ženklų, esančių JAV patentų ir prekių ženklų biuro registre. Prekių ženklai naudojami, pavyzdžiui, verslo pavadinimams, originaliems logotipams ar šūkiams. Prekių ženklų išskirtinumo spektras skirstomas į keturis lygius:

  • Išgalvotas – išgalvotas arba iš prigimties išskirtinis prekių ženklas yra automatiškai registruojamas.
  • Savavališkas – žodžiai ar vaizdai, turintys įprastą apibrėžimą ar reikšmę, naudojami kaip prekių ženklai, nes jie siejami su produktais ar paslaugomis, nesusijusiomis su ta įprasta reikšme.
  • Siūlantis – siūlantis ženklas užsimena apie produkto ar paslaugos pobūdį ar atributą, bet jo tiesiogiai neaprašo.
  • Aprašomasis – šie ženklai tik aprašo produktus ar paslaugas, kuriems jie taikomi; norint gauti prekių ženklą, reikia daugiau nei tik aprašymo.

Patentai

Patentai yra brangiausias intelektinės nuosavybės apsaugos būdas. Jie apima įvairius intelektinės nuosavybės tipus. Jei komercinę paslaptį išlaikyti slapta yra sudėtinga, galite svarstyti apie patento gavimą, kad užtikrintumėte didesnę apsaugą. Sukūrėte naudodami dirbtinį intelektą?

Vis dėlto svarbu pažymėti, kad patentai galioja tik 20 metų, o komercinės paslaptys neturi galiojimo termino. Patentas suteikia jums teisę uždrausti kitiems gaminti, parduoti ar naudoti jūsų idėją. Jei jūsų idėja yra nauja ir nėra akivaizdi, galite pateikti patento paraišką. Tai geriausia daryti su patyrusio verslo teisininko pagalba.

Patento paraiškoje turi būti pateikta:

  • Intelektinės nuosavybės idėjos atskleidimas
  • Priesaika arba deklaracija
  • Atskleista idėja turi būti tinkama patentuoti
  • Paraiškos, paieškos ir nagrinėjimo mokesčiai
Turinys priklauso: feldman.law

Reklama
Komentuokite

Populiariausia

Exit mobile version