Paskelbta
11 mėnesių prieš-
Šaltasis ir šlapiasis žiemos sezonas, deja, yra puiki galimybė automobilio salone atsirasti perteklinei drėgmei. Dažniausiai dėl to kalti mes patys ir mūsų keleiviai, kurie į vidų drėgmę atneša kartu su drabužiais, avalyne ar kitais sušlapusiais daiktais. Tačiau to nebūtina priimti kaip savaime suprantamo dalyko, nes perteklinė drėgmė gali daryti neigiamą įtaką ne tik jaukumui automobilio viduje, bet ir sveikatai.
Iš kur atsiranda ir kaip atsikratyti?
Automobilio interjere daug medžiaginių elementų, kurie puikiai sugeria drėgmę ir čia užsilieka. Tačiau automobilių švaros specialistai pastebi, kad drėgmė į vidų gali skverbtis ir dėl kitų priežasčių. Pavyzdžiui, drėgmė į automobilį gali patekti per nesandarų stoglangį arba dėl užsikimšusio jo drenažo. Todėl jei pastebite, kad automobilio viduje neįprastai drėgna, pirmiausia identifikuokite iš kur ji atsiranda ir pašalinkite priežastį. Chemikas įspėja – naudojant namų švaros priemones svarbu laikytis šių taisyklių
Jei drėgmės kiekis nėra itin didelis, pavyzdžiui, jos yra tik tiek, kiek patenka nuo avalynės ar drabužių, jos pašalinimą gali paspartinti didesnė šiluma cirkuliuojanti per automobilio vėdinimo sistemą. Tačiau ar tai tikrai padės, priklauso nuo tam tikrų sąlygų.
„Viskas remiasi į tai, kaip ilgai mes automobiliu keliaujame ir kiek per tą laiką įšildome saloną. Jei drėgmės nėra daug, važiuojame pakankamai ilgai, tai automobilio vėdinimo sistema gali išdžiovinti drėgmę. Tačiau bet kokiu atveju, tai, ką išgariname dar reikia išvėdinti, pavyzdžiui, sustojus ir pravėrus duris. Jei drėgmės yra daugiau arba salonas nepakankamai įšyla, jį reikia džiovinti specialiomis priemonėmis. Pavyzdžiui, švaros centruose yra specialūs džiovintuvai, kurie tam ir skirti“, – pasakoja automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.
Ekspertai priduria, kad drėgmę pašalinti įmanoma, bet jei ir toliau jos nekontroliuosime, pavyzdžiui, prieš sėsdami į automobilį nenusipurtysime apsnigtų batų ar drabužių, ant sėdynių ar kiliminės dangos dėsime šlapius daiktus, tai netrukus drėgmės perteklius bus juntamas ir vėl. Todėl reikia keisti įpročius.
Kodėl tai pavojinga sveikatai
Jei drėgmė automobilyje jums netrukdo ir nekelia diskomforto, dar nereiškia, kad į ją galima nekreipti dėmesio. Sveikatos specialistai perspėja, kad tai gali būti viena iš sveikatos sutrikimo priežasčių.
„Tam tikras procentas drėgmės, iki 55 proc., yra normalu mūsų kvėpavimo takams, kad jie į tai reaguotų tinkamai. Jei oras yra per sausas, iki 30 proc., arba daugiau nei 55 proc., tai jau yra nefiziologinio komforto būsena ir žmonės, kurie turi jautresnę imuninę sistemą, kvėpavimo takus ar odą, į tokią pakitusią aplinką reaguoja“, – aiškina klinikų „Mama, aš sergu“ savininkė Indrė Plėštytė Alminė. Švaros nuosprendis nuomojamam būstui ar patalpoms
Sveikatos specialistai pabrėžia, kad automobilyje mes praleidžiama nemažai laiko, todėl jei jame aplinka nėra tinkama mūsų organizmui, pavyzdžiui, jame yra per daug drėgmės, ilgainiui gali atsirasti neigiamos pasekmės sveikatai ir gerai savijautai. „Kauno švara“ – naujas partneris Vilniaus gyventojams
Ekspertė sako, kad apskritai automobilio interjeras yra puiki terpė mikroorganizmų atsiradimui, kurie taip pat sukelia neigiamus padarinius. Pavyzdžiui, jeigu palygintume savo namus, kuriuose palaikoma daugiau ar mažiau vienoda temperatūra ir drėgmės kiekis, tai automobilio klimatas yra labai nepastovus.
„Žiemą automobilį paliekame per naktį šaltyje, todėl jo vidus atšąla. Tuomet sėdame ir įjungiame šildymą, viskas įkaista. Tada atidarome dureles ir vėl viską atvėsiname. Tokios sąlygos sudaro galimybę atsirasti mikroorganizmams tiek automobilio salone, tiek jo vėdinimo sistemoje. Galiausiai, turime apskritai palaikyti automobilio salono švarą bei higieną“, – akcentuoja I. Plėšytė Alminė.
Jei norite išvengti nemalonumų, švaros specialistai pataria stengtis ne tik į saloną neįnešti drėgmės, tačiau reguliariai jį dezinfekuoti. Tam yra skirtos specialios priemonės, kurias galima naudoti ir savarankiškai, tačiau svarbu tai daryti atsakingai bei teisingai. Automobilio vidus po žiemos – nemalonus vaizdelis?
„Reikia nepamišti, kad dezinfekcinės priemonės, per didelė jų koncentracija, mums yra pavojinga. Dėl to, po dezinfekcijos turime gerai išvėdinti saloną, kad jis būtų mums nepavojingas. Taigi, labai atidžiai perskaitykite pasirinktų priemonių naudojimosi instrukcijas ir jų laikykitės, nes tik tokiu atveju bus pasiektas norimas rezultatas“, – pasakoja A. Plečkaitis.
Kad ir kaip norėtume, drėgmės artimiausiu metu tikriausiai neišvengsime, tačiau pasitelkus tinkamas priemones, galime pasistengti, kad mūsų automobiliuose jos būtų mažiau, o jos sukuriamą diskomfortą ir neigiamą poveikį sumažintume iki minimumo.

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...
Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...
Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...
Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...
Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...
Šiandien technologijos už mus ne tik tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą, bet net apsiperka. Inovacijomis ir dirbtiniu intelektu „pagardinami“...
Ekspertai skatina atkreipia dėmesį – sukčiai jau dabar siekia išnaudoti kitų metų sausio 1 d. įsigaliosiančią II pakopos pensijų reformą. Lietuvos...
Gavę pasiūlymą „čia ir dabar“ gauti 1000 eurų, didesnė dalis žmonių be ilgų svarstymų jį priimtų – net jei tai...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...