Reklama ir marketingas
SEO paslaugos ir Google AdWords reklama – visa tiesa, kurią turėtų žinoti kiekvienas vartotojas
Paskelbta
8 metai prieš-
Didžiulė dalis vartotojų, kurie ieško būdų, galinčių padėti pagerinti jų verslo padėtį ir pritraukti daugiau naujų klientų, stengiasi pasitelkti internetinės reklamos sprendimus. Ir labai dažnai juos domina SEO paslaugos bei Google AdWords reklama. Tačiau nepaisant didelio šių dviejų internetinio marketingo priemonių populiarumo, tik nedaugelis vartotojų supranta, kas tai yra, kuo tai skiriasi ir kokių rezultatų galima tikėtis. Todėl internetinio marketingo agentūra Loris.lt nusprendė pateikti keletą aktualių įžvalgų apie SEO paslaugų ir Google AdWords reklamos problematiką bei tai, ką turėtų suprasti kiekvienas vartotojas, planuojantis pasinaudoti minėtomis paslaugomis.
SEO paslaugos ir Google AdWords – atskirkime tai
Visų pirma turite atskirti tai, kas yra SEO paslaugos ir Google AdWords reklama. Jei iki šiol manėte, kad tai vienas ir tas pats – labai klydote.
- SEO paslaugos yra tiesiogiai susijusios su jūsų internetinio projekto pozicijomis organinėje paieškoje (kad būtų paprasčiau ir aiškiau, kalbėsime apie Google internetinę paieškos sistemą). Organinę paiešką dar kitaip galite vadinti „nemokama“ paieška. Tai reiškia, kad tuomet, kai į Google paieškos sistemos laukelį įrašote raktinę frazę „SEO paslaugos“, pirmieji rezultatai, kuriuos matote, nepriklauso organinei paieškai. Jei prie konkretaus jums pateikiamo tinklalapio matote nedidelį ženkliuką su trumpiniu „Skelb.“ – tai priklauso Google AdWords reklamai. Dažniausiai, jei rinka (ar konkretus raktažodis) yra konkurencinga, Google AdWords reklamos rezultatai užims pirmąsias keturias vietas, tuomet po jais pateikiami 10 rezultatų priklausys organinei Google paieškai (na, o po dešimčia organinių rezultatų, įprastai matysite apytiksliai tris papildomus Google AdWords rezultatus, pažymėtus jau minėtu trumpiniu „Skelb.“). Taigi, naudojantis SEO paslaugomis, siekiate, kad jūsų tinklalapis patektų į pirmąjį Google paieškos sistemos puslapį (tarp 10 pirmojo puslapio organinių rezultatų), atsižvelgiant į konkrečius raktinius žodžius.
- Google AdWords reklama gali būti tiek vaizdinė, tiek ir tekstinė. Naudojantis Google AdWords vaizdine reklama, jūsų reklaminiai skydeliai arba video reklama yra rodomi įvairiuose Google AdWords partnerių internetiniuose tinklalapiuose (žinoma reklama partnerių tinklalapiuose gali būti rodoma ir tekstinių skelbimų forma). Tuo tarpu lygindami SEO paslaugas ir Google AdWords reklamą, turėtume kalbėti apie tekstinę AdWords reklamą, kuri yra matoma paieškos sistemoje, tuomet, kai vartotojai ieško jiems reikiamos informacijos, į paieškos laukelį įrašydami jiems aktualią frazę. Taigi, kaip jau supratote skaitydami apie SEO paslaugų įtakojamas organines pozicijas, Google AdWords reklama rodoma virš ir po organinių (nemokamų) rezultatų.
SEO optimizacijos ir AdWords reklamos rezultatų pasiekiamumo greitis
Nors SEO optimizacija ir Google AdWords yra du skirtingi internetinio marketingo sprendimai, nereikėtų manyti, kad vienas yra geresnis už kitą. Tiek SEO optimizavimas, tiek ir Google AdWords yra labai efektyvios reklamos priemonės, tik rezultatų pasiekiamumo greitis ir kaina skiriasi. Todėl turite suprasti, kuo skiriasi šios reklamos priemonės.
- SEO optimizavimas yra ilgalaikis procesas, turintis didelę išliekamąją vertę. Kiekvienas vartotojas turėtų suprasti, kad naudodamasis SEO paslaugomis, norimus rezultatus išvys tikrai ne po kelių dienų ar savaičių. Be jokios abejonės, teigiami pokyčiai bus matomi labai greitai, tačiau galutinis rezultatas (pvz., pirmasis Google paieškos sistemos puslapis) pasirodys vėliau. Tačiau vien todėl, kad rezultatas pasiekiamas per ilgesnį laiką, nereiškia, jog ši internetinio marketingo priemonė nėra efektyvi. Visiškai priešingai. Reikia suprasti, kad investuodami į savo internetinio tinklalapio optimizavimą, jūs kuriate ilgalaikę pridėtinę vertę savo verslui. Kokybiškomis metodikomis pasiekti rezultatai būna ilgalaikiai. Todėl pasibaigus SEO paslaugų teikimo laikotarpiui, jums nebereikia nuolatos investuoti į tinklalapio pozicijų gerinimą.
- Google AdWords reklama rodoma akimirksniu, tačiau tik tol, kol už ją mokama. Tai yra labai populiarus internetinės reklamos sprendimas – ir tai tikrai nestebina, juk Google paieškos sistema yra pati populiariausia pasaulyje. Naudodamiesi Google AdWords reklama, savo tinklalapį akimirksniu galite matyti pirmosiose Google paieškos sistemos pozicijose (mokamose), tačiau viskas priklauso nuo to, koks yra jūsų reklamos biudžetas ir kokia yra konkurencija jūsų rinkoje. Turite suprasti, kad šiuo atveju jūs mokėsite už vartotojus, kurie Google AdWords reklamos dėka pateks į jūsų internetinį tinklalapį. Tai reiškia, kad jei vartotojas spustelės ant jūsų AdWords skelbimo ir pateks į jūsų tinklalapį, nuo jūsų reklamos biudžeto bus nuskaičiuota tam tikra pinigų suma už vieną paspaudimą. Tuo tarpu, jei jūsų biudžetas išseks arba jūs nuspręsite Google AdWords reklama kurį laiką nesinaudoti – jūsų tinklalapis nebebus rodomas mokamoje paieškoje, o tai reiškia, kad jei jūs nebūsite pastebimi ir tarp organinių pirmojo puslapio rezultatų, jūsų potencialūs klientai rinksis jūsų konkurentus.
Taigi, kaip jau supratote, SEO paslaugų atveju norimo rezultato laukiate ilgiau, tačiau pasiektas rezultatas būna ilgalaikis ir pasibaigus optimizavimo laikotarpiui jūs nepatiriate išlaidų, o Google AdWords reklamos paslaugų atveju rezultatus matote iš karto, tačiau tik iki tol, kol investuojate į reklamą.
SEO optimizavimo ir Google AdWords nesusipratimai
Kai kurie vartotojai mano, kad SEO paslaugų atveju galima labai lengvai nustatyti ir įvertinti, kiek kainuos vienos ar kitos pozicijos pasiekimas. Trumpiau tariant, jie mano, kad galima lengva ranka nusipirkti konkrečią poziciją Google paieškos sistemoje. Tačiau tai yra pats didžiausias mitas! Žinoma, greičiausiai jis kilo dėl netinkamo šių dviejų reklamos priemonių suvokimo. Tokia netikslia informacija besivadovaujantys vartotojai, vertindami Google AdWords reklamos principą, save gerokai klaidina, tapatindami jį su tinklalapio optimizavimo paieškos sistemoms koncepcija. Kalbant labai paprastai – jūs negalite kreiptis į SEO paslaugų agentūrą, teigdami, kad galite „duoti“ 100 Eur už TOP3 pasiekimą jūsų nurodytiems raktažodžiams.
SEO paslaugos yra sudarytos iš daugybės skirtingų detalių. Tai didžiulis ir kompleksinis „organizmas“, todėl tinklalapio pozicijų pokyčiai tiesiogiai priklauso nuo begalės skirtingų veiksnių. O tai reiškia, kad tinklalapio optimizavimas paieškos sistemoms yra įgyvendinamas kompleksiškai ir sistemingai. Tai nėra vienos dienos darbas. Juolab, kad nei vienos konkrečios organinės pozicijos jūs negalite nusipirkti – pamirškite tai!
Jei kreipiatės į SEO paslaugų agentūrą, tikėdamiesi, kad jie pasieks TOP1 poziciją kiekvienam jums aktualiam raktažodžiui, o pastarieji jūsų lūkesčius vertina teigiamai ir prižada tai pasiekti – patekote į spąstus! Nei viena SEO paslaugų agentūra, kuri vertina savo reputaciją ir atliekamą darbą, niekuomet nepasiūlys jums pirmosios pozicijos. Tiesą sakant, neturėtų būti nustatomos ir TOP2 ar TOP3 pozicijos. Trumpiau tariant, konkrečios pozicijos nustatymas – tai yra peilis į SEO paslaugų teikėjų nugarą. Kaip jau supratote, nei jūs, nei SEO paslaugų teikėjai negali sumokėti konkretaus mokesčio už tam tikrą poziciją Google paieškos sistemoje, todėl jei jums sakoma, kad praėjus iš anksto nustatytam laikotarpiui bus pasiekta trečioji pozicija (ar bet kuri kita konkreti pozicija), jums turėtų kilti įtarimas. Tai nėra teisinga SEO paslaugų teikimo praktika. Todėl siūlome nebesivadovauti sklandančiais mitais.
Tuo tarpu kalbant apie Google AdWords reklamą, taip pat pasitaiko įvairių nesusipratimų, kylančių dėl neteisingo vartotojų požiūrio į šią reklamos priemonę. Kai kurie vartotojai, kurių reklamos biudžetas yra ribotas, o rinka, kurioje jie vykdo savo komercinę veiklą, yra konkurencinga, mano, kad skyrę keletą šimtų eurų, kiekvieną mėnesį galės matyti lygiai tokį patį puikų rezultatą. Tačiau būtina suprasti, kad Google AdWords reklamos atveju situacija keičiasi bene akimirksniu, pvz., atsiranda nauji arba pradingsta seni konkurentai, konkurentai gerokai padidina paspaudimo kainą ir kt. Ką jau kalbėti ir apie vartotojų elgsenos pokyčius. Todėl nereikėtų manyti, kad AdWords reklamos atveju kiekvieno mėnesio rezultatai bus identiški.
SEO straipsniai ir tinklalapio optimizavimas paieškos sistemoms
Kaip bebūtų gaila, daugybė vartotojų mano, kad SEO straipsniai gali sudaryti visą jų tinklalapio išorinę optimizaciją. Tiesą sakant, pasitaiko nemažai atvejų, kai manoma, kad apskritai SEO straipsniai ir SEO paslaugos yra vienas ir tas pats. Tačiau pagaliau metas paneigti šį neteisingą požiūrį! SEO paslaugos yra kompleksinių sprendimų visuma, o SEO straipsniai yra tik sudedamoji išorinės tinklalapio optimizacijos proceso dalis.
Visų pirma, turite suprasti, kas yra kokybiškas SEO straipsnis. Tai informatyvus straipsnis, kuriame pateikiama skaitytojams naudinga ir aktuali informacija, o straipsnyje yra nuoroda į konkretų internetinį tinklalapį. SEO straipsniai yra publikuojami kituose internetiniuose šaltiniuose – ne klientui priklausančiame tinklalapyje.
Žinoma, visa tai yra labai abstraktu ir šis paaiškinimas yra pernelyg glaustas, kad vartotojai galėtų suprasti tikrąją SEO straipsnių naudą, paskirtį ir tai, kas yra teisinga, o kas yra tik atgyvenusi ir nebeefektyvi praktika. Todėl apie tai pakalbėkime šiek tiek plačiau.
Iki šiol nemaža dalis vartotojų yra įsitikinę, kad jiems pakaks užsakyti dešimt ar dvidešimt SEO straipsnių, skiriant juos vienam pagrindiniam (bendriniam) ir konkurencingiausiam raktažodžiui, tokiu būdu pasiekiant puikiausius rezultatus ir aukščiausias tinklalapio pozicijas internetinėje Google paieškos sistemoje. Tačiau suprantama, kad tai tėra mitas, kuris tiesiogiai iškreipia vartotojų požiūrį į SEO straipsnius ir kompleksines SEO paslaugas.
O tam, kad būtų dar paprasčiau suprasti, koks požiūris yra neteisingas, pateiksime realų pavyzdį:
„Susisiekęs klientas užsisako 10 SEO straipsnių, kurių apimtis yra 300 žodžių (straipsnių apimtį klientai gali pasirinkti patys), straipsniuose nuorodą skiriant vos vienam konkrečiam raktažodžiui (arba, kaip dažnai mėgstama sakyti, „anchor“ tekstui). Vartotojas yra informuojamas, kad tai nėra teisinga praktika, nes raktažodžiai ir nuorodos turėtų būti diferencijuotos. Be to, svarbiausias aspektas – tai kompleksinių sprendimų taikymas, kuris yra tiesiog būtinas, jei norima pasiekti gerus rezultatus (t.y. nerekomenduojama naudoti tik SEO straipsnius – išorinių nuorodų tinklas turi būti diferencijuotas). Tačiau, kaip bebūtų, vartotojas papildomų veiksmų neatlieka. Po pirmųjų 10 SEO straipsnių kliento pasirinkto raktažodžio pozicija pagerėja, todėl jis linkęs užsisakyti papildomus 10 straipsnių, nekeičiant jokių užsakymo detalių. Po paskelbtų papildomų straipsnių, kliento tinklalapio pozicijos sugrįžta į pradinę padėtį, kurioje buvo prieš pirmųjų straipsnių talpinimą (t.y. niekas nepasikeičia). Klientas yra nepatenkintas, tačiau savo sprendimuose kaltės nemato.“
Tai yra pakankamai dažna situacija, kurią nulemia klientų nenoras girdėti tai, kas jiems yra sakoma. Tačiau lygiai taip pat galima ir šiek tiek kitokia situacija, kuomet klientui nieko nedarant ir nesivadovaujant rekomendacijomis (kurių SEO paslaugų agentūra neprivalo pateikti nemokamai), po tam tikro paskelbtų SEO straipsnių skaičiaus pozicijos pablogėja. Ir tai nėra stebėtina, kadangi Google paieškos sistema yra labai sudėtinga ir protinga „būtybė“.
Jei vartotojas savo tinklalapį optimizuoja pačiu primityviausiu būdu, rezultatai gali būti neprognozuojami. Žinoma, praktikoje yra nemažai atvejų, kai tinklalapių savininkai absoliučiai visą reklamos biudžetą skiria tik SEO straipsnių rašymui ir talpinimui, tokiu būdu pasiekdami pirmąsias Google paieškos sistemos pozicijas (ir šiuo atveju kalbame apie TOP1 ir TOP2) vidutinio konkurencingumo raktažodžiams (tokiose pozicijose išliekant ne vienerius metus), tačiau tai yra tik išimtis iš taisyklės, todėl manyti, kad jei tai padaryti pavyko vieniems, privalo pavykti ir jums, tikrai nereikėtų. Norint, kad SEO straipsniai (jų rašymas ir talpinimas) veiktų geriausiai ir galėtų sukurti akivaizdžius teigiamus rezultatus, reikia elgtis apgalvotai, sistemingai ir kompleksiškai.
Taigi, reikia pabrėžti, kad jei klientai naudojasi SEO straipsnių rašymo ir talpinimo paslaugomis (nesinaudoja kompleksinėmis SEO paslaugomis), jų tinklalapio pozicijų pokyčiai yra tik jų pačių atsakomybė. Tai reiškia, kad jie prisiima visą atsakomybę už galutinį rezultatą, kuris gali būti visiškai neprognozuojamas, jei klientas savo tinklalapio išorinę optimizaciją vykdo pasitelkdamas tik SEO straipsnius. SEO paslaugų agentūra šiuo atveju neturi jokios tiesioginės įtakos kliento tinklalapio pozicijų pokyčiams, kadangi klientui suteikiama tik viena iš daugybės galimų paslaugų. Taigi, tuomet, kai klientai kreipiasi dėl SEO straipsnių rašymo ir talpinimo paslaugų, jie privalo suprasti, kad savo tinklalapį jie optimizuoja patys – savo pačių jėgomis. O jei visa tai vienam ar kitam vartotojui vis dar atrodo pakankamai neįprasta ir nesuprantama, pagalvokime apie kitą šiai situacijai puikiai tinkantį pavyzdį:
„Norite patobulinti savo kūno linijas, atsikratyti nepageidaujamų kilogramų ir turėti didesnius raumenis. Apsilankote sportui skirtais papildais prekiaujančioje parduotuvėje ir įsigyjate pasirinktų maisto papildų. Vartojate įsigytus papildus, tačiau nesportuojate, nesimaitinate sveikai ir subalansuotai, nevengiate žalingų įpročių, nesiilsite, patiriate didelį nuolatinį stresą ir neskiriate jokio dėmesio kitoms sveikos gyvensenos sudedamosioms dalims. Suvartoję papildus, nematote jokio rezultato (o galbūt matote netgi blogesnius rezultatus, kuriuos lėmė nesveika gyvensena), todėl sugrįžtate į sporto papildų parduotuvę ir imate piktintis, kad jų parduodami maisto papildai neveikia.“
Dabar belieka savęs paklausti, ar sporto papildų parduotuvė yra kalta dėl jūsų rezultatų? Todėl jei norite naudotis SEO straipsnių rašymo ir talpinimo paslaugomis, darykite tai išmintingai. Jei nenorite naudotis profesionaliomis kompleksinėmis SEO paslaugomis, visų pirma sudarykite savo tinklalapio optimizacijos strategiją, būtinai pasirūpinkite tinklalapio vidine optimizacija ir stenkitės kaip įmanoma labiau diferencijuoti savo tinklalapio išorinį nuorodų tinklą. Tuomet į pagalbą išorinei tinklalapio optimizacijai pasitelkti SEO straipsniai galės turėti kur kas didesnės apčiuopiamos naudos.
Tuo tarpu, jei žinote, kad patys negalėsite efektyviai įgyvendinti visų tinklalapio optimizacijos veiksmų, pasinaudokite profesionalų teikiamomis SEO paslaugomis.