Verslo idėjos
Verslo idėjos testavimas: kaip išbandyti prieš paleidžiant
Paskelbta
15 val prieš-
Kaip išbandyti savo verslo idėją prieš paleidimą
Prieš pradedant įgyvendinti naują verslo idėją, būtina ją išbandyti, kad įsitikintumėte, jog ji turi rinką ir potencialą. Net jei manote, kad jūsų idėja yra tobula, išankstinis testavimas padeda išvengti laiko ir pinigų švaistymo projektui, kuris gali būti nepageidaujamas. Štai aštuoni žingsniai, kaip išbandyti savo verslo idėją ir nustatyti jos vertės pasiūlymą.
1. Apgalvokite savo idėją
Nors jūsų nauja verslo idėja gali kelti entuziazmą, verta šiek tiek luktelėti, prieš pradedant kurti detalius planus, sako Gregas Isenbergas, produktų dizaino agentūros „Late Checkout“ vadovas.
„Po to, kai užsirašau daug idėjų, neskubu kurti verslo plano ar burti komandos“, – teigia Isenbergas. „Palaukiu kelias savaites, kad pamatyčiau, kurios idėjos man tikrai lieka svarbios.“
Isenbergas juda į priekį tik tada, kai jaučia stiprų įsitikinimą, kad jo idėja iš tiesų reikalinga pasauliui.
Patarimas: Sukurkite prototipą ir parodykite jį žmonėms, kad gautumėte sąžiningą ir autentišką grįžtamąjį ryšį.
2. Sukurkite minimalų gyvybingą produktą (MVP)
Lean startup modelis siūlo puikų būdą plėtoti verslą ar produktą prieš pateikiant jį rinkai. Svarbiausia šio modelio dalis – sukurti minimalų gyvybingą produktą (MVP).
Ericas Riesas, Silicio slėnio verslininkas ir knygos „The Lean Startup“ autorius, sako, kad MVP yra „paprastiausia jūsų idėjos forma, kurią galite parduoti kaip produktą“.
Naudodami „Lean Six Sigma“ principus, galite sukurti produkto versiją, kurią galėsite išbandyti ir rinkai pristatyti ankstyvoje stadijoje, o pagal gautą grįžtamąjį ryšį atlikti reikiamus pakeitimus.
3. Pristatykite idėją kritikų grupei
Kai jūsų pirmasis prototipas ar bandomoji paslauga paruošta, parodykite ją potencialiems tiksliniams klientams.
„Turėtumėte kalbėtis arba atlikti apklausą bent su 50 potencialių klientų, kad sužinotumėte, ar jie mato tą pačią problemą kaip ir jūs“, – sako Wayde’as Gilchristas, „Amazon“ vyresnysis techninis vadovas. „Kitaip tariant, reikia išsiaiškinti, ar tai tikra problema daugumai jūsų tikslinės rinkos, ar tik keliems.“
Tačiau, norėdami tikrai išbandyti savo idėją, atsargiai rinkitės savo 50 potencialių klientų.
„Pasirinkite žmones iš tikslinės auditorijos, kurie, jūsų žiniomis, yra skeptiški ir kritiški“, – pataria Chipas Bellas, verslo konsultacijų įmonės „The Chip Bell Group“ įkūrėjas. „Tai gali būti nepatenkinti klientai iš ankstesnių patirčių ar draugai, kurie visada mato stiklinę pusiau tuščią.“
Bell rekomenduoja kruopščiai atrinkti testavimo grupę ir paprašyti jų išanalizuoti jūsų idėją bei MVP.
Patarimas: Gebėjimas duoti ir priimti efektyvų grįžtamąjį ryšį yra itin svarbus įgūdis smulkaus verslo vadovams.
4. Pritaikykite idėją pagal bandomąją rinką
Kai Isenbergas testavo savo internetinę vaizdo įrašų paieškos programėlę „5by“, jis ir jo komanda lankėsi universitetų miesteliuose ir rodė produkto maketus. Studentų atsiliepimai buvo neįkainojami tobulinant pradinę idėją.
„Greitai supratome, kad žmonės buvo nusivylę, jog negalėjo tiesiog atsidaryti programėlės ir vienu mygtuko paspaudimu rasti geriausius internetinius vaizdo įrašus pagal savo interesus“, – sakė jis.
Isenbergas suprato, kad, nors jo pradinė idėja ir maketas buvo gera pradžia, juos reikėjo tobulinti. Remdamasi gautais atsiliepimais, jo komanda atliko vertingus pakeitimus.
„Greitai žinojome, kad esame teisingame kelyje, ir sutelkėme dėmesį į produkto kūrimą, lėšų rinkimą ir kt.“, – pridūrė jis.
5. Sukurkite bandomąją svetainę su socialinių tinklų integracija
Kai apie jūsų produktą ar verslą pasklinda žinia, jūsų tikslinė rinka turi turėti vietą, kur galėtų gauti daugiau informacijos ar parodyti ją draugams. Paprastos svetainės su nukreipimo puslapiu kūrimas ir jos reklamavimas socialiniuose tinkluose yra puikus būdas pateikti informaciją ir stebėti, kiek žmonių domisi jūsų planuojamu produktu.
Įsitikinkite, kad jūsų svetainėje yra galimybė susidomėjusiems prisijungti prie naujienlaiškio ar užsiregistruoti išankstiniams užsakymams.
„Iš reklamos paspaudimų skaičiaus ir užpildžiusių jūsų formą žmonių skaičiaus galėsite spręsti, ar idėja sulauks traukos“, – sako Gilchristas.
6. Sukurkite ir įgyvendinkite rinkodaros planą
Visas jūsų parengiamasis darbas nieko vertas, jei negaunate atsako iš potencialių klientų. Kai turite gyvybingą produktą, turite veikti pagal susidomėjimą juo. Nors šiuo metu jau žinote savo tikslinę auditoriją, greičiausiai nežinote, kurios rinkodaros strategijos turi didžiausią potencialą paversti susidomėjimą būsimais pardavimais. Todėl pradinis rinkodaros planas turėtų apimti platų kanalų spektrą.
Sukurkite strategijas, kurios išnaudoja įvairius reklamos, rinkodaros ir viešųjų ryšių kanalus. Stebėdami rezultatus laikui bėgant, galėsite patobulinti savo rinkodaros planą pagal tai, kas veikė ir kas ne. Tai taip pat dar viena galimybė gauti atsiliepimų apie tai, ką planuojate parduoti.
7. Priimkite eksperimentavimo mąstyseną
Daugelis verslų bijo nesėkmės, todėl neužima pozicijų, kurios leistų jiems sėkmingai veikti. Dažnai tai pasireiškia vengimu išbandyti naujas idėjas arba netinkamu produkto idėjos testavimu prieš paleidimą. Vilniaus oro uostas renka 1000 testuotojų
Priimdami eksperimentavimo mąstyseną, būsite labiau pasirengę daryti klaidas ir išbandyti įvairias idėjas. Jūsų verslo modelis atvers daugiau ilgalaikės vertės, nes leisite daugiau idėjų įgyvendinti. Šiuo atveju nesėkmė taip pat gali būti sėkmė, nes ji leidžia geriau suprasti, kas veikia ir kas ne nuolat kintančiame verslo pasaulyje.
Patarimas: Nors svarbu mokėti priimti klaidas, per daug nesėkmių gali sužlugdyti verslą dar neprasidėjus. Sužinokite, kodėl daugelis verslininkų žlunga per antrus metus.
8. Taikykite dizaino mąstymą
Dizaino mąstymas apima kognityvinius, strateginius ir praktinius procesus, skirtus naujų idėjų ar produktų kūrimui. Tai padeda inovatoriams iš naujo apibrėžti problemas ir kurti kūrybiškesnius sprendimus. Kitaip tariant, tai atveria duris novatoriškiems atradimams ir išradimams.
Norėdami taikyti šią strategiją kurdami savo potencialų verslą, vadovaukitės penkiais dizaino mąstymo etapais:
- Empatija: tyrinėkite ir supraskite klientų poreikius.
- Apibrėžimas: nustatykite klientų problemas ir poreikius.
- Idėjų generavimas: kurkite unikalius sprendimus jų problemoms.
- Prototipų kūrimas: sukurkite sprendimus.
- Testavimas: išbandykite juos praktiškai.
Kodėl svarbu išbandyti savo verslo idėją?
Verslo idėjos testavimas yra esminis žingsnis siekiant sėkmės. Jei aklai manote, kad idėja bus didelis hitas, rizikuojate prarasti daug laiko, pinigų ir kitų išteklių dėl šuolio į nežinomybę.
Verslininkai dažnai praleidžia testavimą, nes skuba paleisti produktą. To kaina gali būti didelė. Štai keletas galimų trūkumų, jei testavimas praleidžiamas:
- Prastas verslo planas: Verslininkai gali susidurti su sunkumais kuriant tvirtą verslo planą ar pelningumo kelią.
- Duomenų trūkumas: Be išankstinio grįžtamojo ryšio sunku pritaikyti produktą tikslinės auditorijos poreikiams.
- Nesėkminga rinkodara: Netinkamai nukreiptos rinkodaros pastangos gali likti nepastebėtos, net jei idėja turi potencialą.
- Produkto trūkumai: Produkto klaidos gali atbaidyti pradinius klientus ir sukelti neigiamą reputaciją.
- Sumažėjusi komandos motyvacija: Verslo partneriai gali prarasti pasitikėjimą ir atšaukti investicijas, jei produktas neatitiks lūkesčių.
Pagrindinė išvada: Verslo idėjos testavimas yra būtinas preliminarus žingsnis, padedantis nustatyti tikslinę rinką ir pritaikyti idėją prie realių vartotojų poreikių. Jei neišbandysite savo produkto ar paslaugos, galite pasiruošti nesėkmei. Greitas ar kokybiškas funkcionalumas? O gal įmanomi abu?
Ką daryti, jei jūsų verslo idėja testuojama prastai?
Ne kiekviena idėja sužavės jūsų artimą ratą ar pradines fokus grupes. Nesijaudinkite – tai proceso dalis. Štai du variantai, ką daryti, jei jūsų idėja dar reikalauja tobulinimo:
Iteruokite, kol rasite gerai testuojamą idėją
Verslas yra iteracijos procesas. Jūs nustatote, kas veikia, ir nuolat bandote tai tobulinti. Idėja neturi būti tobula iš karto – svarbu tai suprasti nuo pradžių. Testavimo tikslas – padaryti idėją kuo geresnę prieš skiriant jai daug laiko ir išteklių.
Pavyzdžiui, jei planuojate pradėti sodo priežiūros verslą, kuris specializuojasi importuotų augalų auginime, galite sužinoti, kad jūsų regione, kur gresia sausra, klientai labiau domisi augalais, kuriems reikia mažai vandens. Remdamiesi šiais atsiliepimais, galite pakeisti savo verslo idėją ir orientuotis į sausrai atsparius augalus, taip pritaikydami savo rinkodaros ir užsakymų strategiją.
Sukurkite naują idėją
Ne kiekviena idėja bus sėkminga, kad ir kiek ją tobulintumėte. Idėja gali neveikti dėl įvairių priežasčių – per didelės kainos, per didelės konkurencijos ar problemos, kurią ji sprendžia, nebuvimo. Nesėkminga idėja nėra jūsų nesėkmės atspindys. Sėkmingas verslininkas moka atpažinti, kas neveiks, ir greitai pereiti prie geresnės idėjos. Atraskite jaudinančias kelionių kryptis su „Wizz air“
Testavimas padeda užtikrinti, kad neinvestuotumėte į koncepciją, kuri neturi ateities. Surinkti duomenys leidžia generuoti naujas idėjas, išnaudojant jau atliktą darbą.
Bandymai ir klaidos
Gera idėja yra būtina verslo pradžiai, bet tai tik pradžia. Po to reikia ją įgyvendinti, paverčiant idėją tikru produktu. Idėjos testavimas ir iteravimas yra esminiai žingsniai kuriant gyvybingą įmonę. Jei esate pasiruošę pradėti, peržiūrėkite mūsų mėgstamiausias mažo biudžeto verslo idėjas ir patikrinkite, ar jos tinka jūsų rinkai. Verslo valdymo sistemos gamyboje
VU Gyvybės mokslų centre bus pradedamas COVID-19 mėginių testavimas
Turinys priklauso: businessnewsdaily.com