Paskelbta
1 metai prieš-
Rudenį 9-12 klasių moksleivius „Samsung“ bendrovė pakvietė kurti technologijomis paremtas idėjas, kurios skatintų mokinių fizinę ir emocinę gerovę. Gruodžio 13 d. buvo apdovanoti kūrybingiausi jaunuoliai, dalyvavę „Solve for Tomorrow“ konkurse. Finaliniame renginyje, Rygoje savo idėjas pristatė 15 komandų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos, o renginio metu net dvi Lietuvos mokinių komandos buvo apdovanotos specialiais prizais.
Konkurso idėją ir poreikį kalbėti apie mokinių emocinę ir fizinę gerovę paskatino „Samsung“ inicijuota apklausa, kurios duomenimis, net 57 proc. apklaustų moksleivių teigia, jog yra susidūrę su patyčiomis. Tačiau patyčios – tai ne vienintelė ir ne pagrindinė moksleivių patiriamo streso priežastis. Didžioji dalis moksleivių nurodė, kad daugiausiai streso ir neigiamų emocijų mokykloje patiria dėl problemų, susijusių su mokslais (70 proc.).
„Mokykloje moksleiviai praleidžia itin didelę dalį savo kasdienybės, todėl natūralu, jog ši aplinka užima svarbų vaidmenį mokinių raidos ir asmeninio tobulėjimo procese. Šiais metais pagrindinis programos tikslas – skatinti mokinius prisidėti prie draugiškos mokyklos aplinkos formavimo, nes būtent jie geriausiai ir žino, kas padėtų jaustis geriau. Finalinio renginio metu mokinių komandos atskleidė originalias technologines idėjas, kurios turi tikrą potencialą sukurti tokią mokyklos aplinką, kuri leistų mokiniams jaustis saugiai, paįvairintų mokymosi procesą bei skatintų tarpusavio bendravimą“, – pasakoja programos „Solve for Tomorrow“ vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.
Kūrybingiausioms idėjoms – išskirtiniai prizai
Išskirtinio įvertinimo šių metų konkurse sulaukė net dvi moksleivių komandos iš Lietuvos.
Vilniaus licėjaus dešimtokų komanda pavadinimu „Insert Name Here“ siekė ieškoti sprendimų, palengvinančių ir paįvairinančių kasdienį mokymosi procesą. Moksleiviai sugalvojo sukurti svetainę „Eduwave“, kurioje integruojant įtraukiančius vaizdo žaidimų ir žaidybinio mokymosi aspektus, moksleiviai galėtų atrasti alternatyvius mokymosi metodus. Šia idėja komanda siekia padėti mokiniams išsiugdyti gerus mokymosi įpročius ir efektyvaus laiko valdymo įgūdžius.
Pristatytos idėjos aktualumu nesuabejojo ir kompetentinga komisija iš trijų Baltijos šalių – „Insert Name Here“ komandai ji skyrė sidabrinę antrąją vietą, o kartu su ja moksleiviams iš Vilniaus licėjaus atiteko 3 tūkst. eurų vertės dovanų kuponas įrenginiams įsigyti.
Komanda „Positive YOUth“, atvykusi iš Klaipėdos licėjaus, savo idėja siekė atkreipti dėmesį į vieną opiausių problemų – patyčias. Licėjaus mokiniai siūlė sukurti išmaniąją programėlę, kurioje būtų galima rasti motyvuojančių knygų, paskaitų ir psichologų patarimų.
Moksleiviai pristatė išskirtines programėlės funkcijas – skiltį, kurioje pateikiami konkretūs psichologų ir patyčias patyrusių asmenų patarimai, vakarop siunčiamus pranešimų langelius, kuriuose programėlės naudotojai galėtų apmąstyti savo dieną ir įvertinti emocinę būseną. Už savo idėją Klaipėdos licėjaus mokinių komanda pelnė konkurso simpatijų prizą, o visiems komandos nariams buvo įteiktos naujausios „Galaxy Buds FE” belaidės ausinės.
Trečiąją vietą konkurse užėmė ir 2 tūkst. eurų vertės prizą laimėjo komanda iš Latvijos – „Vk_tech“. Moksleiviai siūlė keliuose savo mokyklos koridoriuose įrengti projektorius, kurie ant koridoriaus grindų rodytų įvairius žaidimus.
Pagrindiniais konkurso nugalėtojais šiemet tapo estų komanda „BeePeace“. Jų idėja – sukurti socialinės medijos programėlę, kuria mokykloje galėtų naudotis ne tik mokiniai, bet ir mokyklos darbuotojai. Programėlėje mokiniai gali bendrauti tarpusavyje ir per pertraukas kartu užsiimti įvairia veikla, taip pat joje numatytos funkcijos, leidžiančios mokiniams anonimiškai pranešti mokyklos personalui apie patyčias ar kitas problemas, į kurias reikia atkreipti dėmesį.
Pirmosios vietos laimėtojams buvo įteiktas įspūdingas prizas – 5 tūkst. eurų vertės kuponas technologijų gigantės įrenginiams įsigyti ir 5 tūkst. eurų pristatytai idėjai įgyvendinti.
Mokinių komanda iš Vilniaus nuskynė pergalę tarptautiniame technologinių idėjų konkurse
Socialinis verslumas mokyklose: kaip įgūdžiai spręsti visuomenei aktualias problemas ugdo ateities lyderius?
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Verslumo įgūdžių moko jau mokyklos suole: ar tai raktas į sėkmingą ateitį?
Technologijų įtaka švietimo srityje: super mokinys ir super edukatorius – kas tai?
Du iš trijų mokinių Lietuvoje norėtų, kad mokykloje būtų mokoma dirbtinio intelekto panaudojimo įgūdžių
Išmaniosios klastotės arba „deepfakes“: ekspertė apie jų įtaką mokinių ugdymui ir atpažinimo būdus
Kviečia moksleivius ieškoti būdų, kaip panaudoti DI mokymosi procese: laimėtojų laukia įspūdingi prizai
Išvydę policijos automobilį, išmanųjį greitai nusviedėte sau ant kelių? Deja, Australijoje tokia greita reakcija jau nebeapsaugo nuo baudos. Budri dirbtinio...
Pasiruošimas vasarai Klaipėdos pajūryje įgauna pagreitį. Šiandien Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus su specialistais lankė miesto paplūdimius, apžiūrėjo ir įvertino pasirengimo...
Populiariausia Graikijos sala Kreta 2025 m. vasaros sezoną pasitinka kupina ambicingų tikslų. Šiemet salos turizmo sektoriaus atstovai labiausiai orientuosis į...
Velykinis stalas be margučių tikrai neįsivaizduojamas, juk jie yra vienas svarbiausių šios pavasario šventės simbolių. Lengviausia dažyti baltus lukštus, tad...
Iki Velykų likus vos porai dienų daugelis ieško paskutinės minutės idėjų, kaip šiemet marginti kiaušinius, kad jie būtų patys tvirčiausi...
Kasmet pasaulyje pametama arba pavagiama virš 4 mln. išmaniųjų telefonų. Tai reiškia, kad kasdien, net ir švenčių dienomis, beveik 11...
Pavasaris – traumų ir nelaimingų atsitikimų metas. Pasibaigus šaltajam sezonui gyventojai, skubėdami džiaugtis pramogomis ir laisvalaikiu lauke, patiria daugiau sumušimų,...
Artėjant Velykoms, daugelis šeimų ruošiasi jaukioms akimirkoms, spalvingiems margučiams ir šventiniam šurmuliui. Tačiau šis laikotarpis ne visada yra vien džiugi...