Sekite naujienas

Reklama ir marketingas

Klaidinanti reklama: Kur kreiptis, jei susidūrėte su netikslumais?

R

Paskelbta

-

Reklama yra pagrindinis įrankis, leidžiantis įmonėms pasiekti savo auditoriją ir skatinti pardavimus. Tačiau kartais reklamos gali būti klaidinančios, suklaidindamos vartotojus, pateikdamos netikslią informaciją arba manipuliuodamos emocijomis. Tai gali sukelti ne tik vartotojų nusivylimą, bet ir teisines pasekmes reklamos užsakovams. Kas tai yra klaidinanti reklama ir kur kreiptis, jei su ja susidūrėte?

Reklama

Kas yra klaidinanti reklama?

Klaidinanti reklama apima bet kokią reklamos formą, kuri gali sukelti klaidingą įspūdį apie produktą, paslaugą ar įmonę. Tai gali būti:

  • Netikslus apibūdinimas: Pavyzdžiui, jei reklama teigia, kad produktas turi tam tikrų savybių, kurių jis iš tikrųjų neturi.
  • Melagingos kainos ar nuolaidos: Kai reklama rodo „išpardavimus“ ar „nuolaidas“, tačiau tikroji kaina nesikeičia.
  • Manipuliacija emocijomis: Pavyzdžiui, naudojant klaidinančius įvaizdžius ar žodžius, kurie sukelia klaidingus įspūdžius apie produkto naudą ar funkcionalumą.
  • Teisiniai pažeidimai: Kai reklama pažeidžia vartotojų teises, pavyzdžiui, reklamojant paslaugas, kurių realiai negalima suteikti.

Klaidinanti reklama gali pasirodyti įvairiose žiniasklaidos priemonėse: televizijoje, radijuje, internete, laikraščiuose, socialinėse medijose ir kt. Dažnai reklama gali atrodyti patraukliai ir įtikinamai, tačiau ji gali būti klaidinanti ir sukelti neteisingus lūkesčius.

Klaidinančios reklamos pasekmės

Klaidinanti reklama gali turėti rimtų pasekmių tiek vartotojams, tiek įmonėms. Vartotojai gali nusipirkti produktus ar paslaugas, kurių jie nebuvo tikėjęsi arba kurių kokybė neatitiko reklamuotos. Tai gali lemti finansinius nuostolius, pasitikėjimo praradimą ir netgi teisinius ieškinius prieš reklamos užsakovus.

Įmonės, kurios naudoja klaidinančią reklamą, gali sulaukti baudų ir sankcijų iš valstybinės priežiūros institucijų. Pavyzdžiui, Lietuvoje vartotojų teises gina Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), kuri gali imtis veiksmų prieš klaidinančias reklamas.

Kur kreiptis dėl klaidinančios reklamos?

Jei susidūrėte su klaidinančia reklama, galite kreiptis į šias institucijas ir paslaugas:

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT)

VVTAT prižiūri reklamos skaidrumą ir vartotojų teisių apsaugą Lietuvoje. Jei reklama jus klaidina, galite pateikti skundą šioms institucijoms. VVTAT tiria klaidinančias reklamas, imasi veiksmų ir, jei reikia, nubaudžia pažeidėjus.

carvertical VIN patikra

Reklamos etikos komisija (REK)

Ši komisija atsako už reklamos etikos priežiūrą ir sprendžia klausimus, susijusius su klaidinančia ar neteisinga reklama. Jei manote, kad reklama pažeidžia etikos normas, galite kreiptis į REK.

Vartotojų apsaugos asociacijos

Be valstybinių institucijų, vartotojai gali kreiptis ir į įvairias vartotojų teises ginančias organizacijas. Šios asociacijos padeda vartotojams susitvarkyti su klaidinančia reklama ir pažeidimais, taip pat teikia teisines konsultacijas.

Ką daryti, jei buvote klaidinami reklama?

Jei įsigijote produktą ar paslaugą, kuri neatitinka reklamoje pateiktų pretenzijų, pirmiausia turite susisiekti su pardavėju ir bandyti išspręsti situaciją. Jei susitarimo nepasiekiate, galite pateikti skundą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai arba kreiptis į teismą.

Be to, svarbu išsaugoti visus reklamos įrodymus – nuotraukas, ekrano kopijas, reklamų tekstus, kad galėtumėte pateikti šią informaciją kaip įrodymus.

Klaidinanti reklama gali sukelti vartotojams ne tik finansinių nuostolių, bet ir pasitikėjimo praradimą. Jei susidūrėte su netikslumais, svarbu žinoti, kur ir kaip galite kreiptis dėl šios problemos. Pasitelkęs teises ir institucijas, galite užtikrinti savo interesų apsaugą ir prisidėti prie sąžiningesnės reklamos praktikos kūrimo.

Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |