Paskelbta
1 savaitė prieš-
Verslo dovanos išgyvena renesansą – jos tampa ne vartojimo, o vertybes atspindinčiu simboliu. Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) renginyje „Dovanų marketingas’25“ dalyvavusios ekspertės vieningai sutaria, kad šiuolaikinės verslo dovanos vis labiau padeda kurti emociją, ryšį ir puoselėti bendras vertybes. Tradicija dovanoti išlieka, tačiau keičiasi požiūris – vis mažiau svarbu, kiek dovana kainuoja, ir vis daugiau – ką ji pasako apie žmogų ar organizaciją.
„Dovanų marketingas“ – tai jau tradicija tapęs LiMA renginys, kasmet virtualioje erdvėje suburiantis daugiau nei 500 marketingo, žmogiškųjų išteklių specialistų ir verslo atstovų. Šiemet diskusijoje dalyvavusios ekspertės – „Beatos virtuvė“ vadovė Odeta Bložienė, „CyberCare“ komunikacijos vadovė Ugnė Poderytė ir kūrybinės agentūros „Impress“ projektų vadovė Gabrielė Vitovskytė vieningai pabrėžė – dovanų kultūra kinta, tačiau jos reikšmė neblėsta.
Ne materiali dovana, o santykio kūrimas
Pasak G. Vitovskytės, šiandien vis mažiau reikšmės turi prabanga ar logotipas – prioritetu tampa nuoširdumas ir unikalumas.
„Dovana turi būti daugiau nei tik logotipas ant dėžutės. Labiau kreipiamas dėmesys į funkcionalumą, dizainą, kūrybiškumą. Taip pat svarbu, kam dovanojama – ar klientams, ar darbuotojams. Dovana nebėra vienoda visiems, svarbiausia suprasti, kad verslai nori kokybės ir vertės“, – tvirtina G. Vitovskytė.
Jai pritaria ir U. Poderytė pridurdama, kad dovanos turi būti ne tik praktiškos, bet ir atspindinčios įmonės požiūrį.
„Bandome suprasti, kas nudžiugintų dovanos adresatą. Pirmiausia, atmetame visas dovanas, kurios gaminamos neetiškai. Neieškome lengviausio kelio – stengiamės atrasti unikalių sprendimų. Kartais dovanos sukelia mažesnį efektą, bet yra praktiškos ir panaudojamos. Svarbiausia, kad dovanos netaptų tik eksponatais ar papildomu šiukšlių kiekiu, kuris galiausiai nugula stalčiuose ir nebeteikia jokios naudos“, – teigia „CyberCare“ komunikacijos vadovė.
Tendencijos – geniali idėja ar dar vienas nereikalingas daiktas?
Kiekvienais metais verslo dovanų pasaulyje keičiasi mados: vienais metais populiarūs technologiniai aksesuarai, kitais – tvarūs augalų rinkiniai ar dovanų čekiai. U. Poderytės teigimu, šiuolaikinės dovanos vis labiau krypsta į emocinio ryšio kūrimą ir bendruomeniškumą. Populiarėja dovanos, kurių nereikia pakuoti
„Yra situacijų, ypač dirbant technologijų įmonėse, kai virtualią dovaną įgyvendinti paprasčiau – ji netgi naudingesnė tam tikrais laikotarpiais. Visgi, šiuo metu labiau svarstome apie apčiuopiamas, rankose laikomas dovanas, kurios kartu atneša ir didesnę bendrystės emociją. Dovana gali būti ir jaukus pabuvimas kartu – matome didelę prasmę suburti bendruomenę, nes tai tampa motyvacija dirbti vardan bendrų mus vienijančių dalykų. Na, o dovanos – tai tik simbolinis dėkingumo ženklas“, – akcentuoja U. Poderytė.
Kalbant apie praktiškas dovanas, O. Bložienė priduria, kad svarbu išlaikyti balansą – perdėtas praktiškumas ar standartinės dovanos kartais atima iš jų žmogiškąją prasmę.
„Pavyzdžiui, populiaru dovanoti dovanų kuponus, tačiau jie gali sukelti dviprasmiškas mintis, jog apie mane nieko nepagalvojo, tiesiog nupirko už 50 eurų kuponą ir tokiu būdu išsilaisvino nuo idėjų, nuo galvojimo ir nuo dėmesio skyrimo. Man atrodo, kad praktiška dovana, skirta konkrečiam žmogui, apie jį pagalvojant, yra kur kas geriau nei tiesiog dovanų čekis. Jeigu nesugalvoji geros dovanos, tai gal geriau padovanoti valgomą dovaną, gėrimą, pavyzdžiui, gero aliejaus ar nealkoholinio gėrimo butelį, nei bandyti verstis per galvą ir užsakinėti tušinukų rinkinius su logotipais“, – priduria „Beatos virtuvė“ vadovė. Daugiau nei pusė gyventojų šiemet planuoja kalėdinėmis dovanomis pasirūpinti dar neįpusėjus gruodžiui
Mažiau yra daugiau
Kalbant apie šiuolaikines dovanų praktikas, vis dažniau kyla klausimas, ar aukos ir socialinės iniciatyvos gali tapti dovanų dalimi. G. Vitovskytė priduria, kad tokia kryptis svarbi, tačiau turi būti apgalvota ir etiškai pagrįsta. Lietuvius per Valentino dieną labiausiai nudžiugintų kelionė su antrąja puse
„Tai priklauso nuo įmonės strategijos. Jei įmonė įsiveda socialinės atsakomybės kryptį, tada dovanos gali būti socialinės. Jei yra galimybė, siūlyčiau išskaidyti: dalį skirti aukoms, dalį – darbuotojams. Etikos dalis svarbi, bet yra svarbu atsiskirti, kam yra kas“, – sako kūrybinės agentūros „Impress“ projektų vadovė.
O. Bložienė taip pat pabrėžė, kad geriausia dovana – apgalvota ir prasminga, o ne kiekybiškai įspūdinga.
„Principas šiems metams – daugiau nėra geriau, mažiau yra daugiau. Tikrai nereikia visiems dovanoti po kelias dovanas – geriau koncentruotis į vieną, geresnę dovaną, ir, žinoma, neieškoti jos paskutinę minutę“, – akcentuoja O. Bložienė. Liucina Rimgailė – apie galvosūkius renkant kalėdines dovanas
54 skirtingos verslo dovanų idėjos
LiMA, siekdama padėti marketingo specialistams ir kitiems verslo atstovams padėti išsirinkti tinkamiausias dovanas partneriams, klientams ir komandai, renginyje „Dovanų marketingas’25“ ne tik kvietė ekspertus pasidalinti savo įžvalgomis, bet ir skirtingas įmones pristatyti savo verslo dovanų idėjas bei specialius pasiūlymus trumpų pristatymų (angl. pitch) metu. Renginį vainikavo specialaus verslo dovanų idėjų e. katalogo pristatymas, kuriame organizatoriai pateikė net 54 skirtingas verslo dovanų idėjas bei išskirtines nuolaidas.
Didiesiems išpardavimams prasidėjus, džiugias emocijas keičia stresas
Ar kada nors bus gera reklama Lietuvai?
DI išmano, bet žmogus sprendžia – ko iš tiesų reikia šiuolaikiniam marketingo specialistui?
Lietuvos marketingo asociacijos vadove tampa Jurga Varanavičė
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
B2B marketingo ateitis 2025 m.: kokie pokyčiai laukia ir kaip jiems pasiruošti?
Kokios skaitmeninio marketingo tendencijos dominuos 2025 metais?
Toma Sabaliauskienė įsteigė dvi stipendijas LiMA kursams – galimybė, kurios negalite praleisti
Kaip formuoti sėkmingą darbdavio įvaizdį ir teigiamą reputaciją šiandien?
Tarptautiniai studentai iš 20 šalių ir darbdaviai susitiko pirmajame „Study in LT“ karjeros renginyje „Your Dream Career Starts Here”
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Inovatyvūs technologiniai sprendimai daugelyje verslo sektorių jau tapo neatsiejama kasdienių procesų dalimi. Tai seniai nebėra išskirtinis verslo bruožas – tikrąją...
Lietuvių dirbtinio intelekto (DI) platforma „nexos.ai“, sukurta „Nord Security“ įkūrėjų komandos, pritraukė 30 mln. eurų „A serijos“ investiciją. Pagrindiniais partneriais...
Į Lietuvos gamyklas kelią jau skinasi skaitmeniniai kolegos, kuriuos išbandė ir įvertino pasaulio gamybos gigantai. Įvairiose pramonės šakose taikomi skaitmeniniai...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...
Ar ryte sunkiai pakylate iš lovos, nuolat jaučiatės suirzę ir pavargę, o net menkiausia užduotis kelią didžiulį stresą? Tai perdegimo simptomai, su kuriais šiandien...