Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
By
Roberta
Tinklinis marketingas (arba MLM – multi-level marketing) yra dažnai minimas kaip vienas iš verslo modelių, kuris gali sukelti tiek didžiulį susidomėjimą, tiek ir daug abejonių. Tai, kas gali atrodyti kaip puiki galimybė užsidirbti ir kurti savo verslą, kartais virsta apgaule ir neetišku elgesiu. Tinklinis marketingas apgaule – tai tema, kuri vis dažniau sulaukia kritikos ir diskusijų, nes ne visi tinklinio marketingo modeliai yra sąžiningi ir teisingi.
Tinklinis marketingas apima verslo modelį, kurio metu asmenys uždirba pinigus ne tik iš tiesioginių pardavimų, bet ir pasitelkdami naujus narius į savo komandą. Tai reiškia, kad žmonės gali uždirbti ne tik už savo pardavimus, bet ir už tai, kad jų komandos nariai parduoda produktus ir įdarbina kitus žmones. Tai sukuria daugiapakopę struktūrą, kurioje kiekvienas narys gauna tam tikrą procentą nuo pardavimų, atliktų jų tiesioginių sekėjų.
Šis modelis paprastai parduoda prekes arba paslaugas, tačiau kritikai dažnai teigia, kad dauguma tinklinio marketingo sistemų yra mažai susijusios su realiais produktais, o daugiau orientuotos į naujų narių įtraukimą, kad jie galėtų tapti „pardavėjais”.
Nepakankamas dėmesys produktui Vienas iš pagrindinių požymių, rodantis, kad tinklinis marketingas gali būti apgaulingas, yra tai, kad parduodami produktai ar paslaugos yra labai nekonkretūs arba jų reali vertė yra labai maža. Dažnai tokiose sistemose reklamuojami produktai, kurie neturi aiškios naudos vartotojui, arba jų kaina gerokai viršija rinkos kainas, tačiau jie pateikiami kaip itin vertingi ir retai prieinami.
Uždaros sistemos ir manipuliacijos Dažnai tinklinio marketingo apgaulės atveju, nariai yra spaudžiami įsigyti didelius kiekius produktų, net jei jie nėra pasirengę juos parduoti. Tai sukuria „uždarą sistemą”, kurioje nauji nariai yra priversti pirkti prekes ir taip maitina verslą, tačiau ilgainiui neišvengiamai nesugeba parduoti tiek daug, kad uždirbtų.
Didelis dėmesys naujų narių įdarbinimui Tinklinio marketingo apgaulės dažnai būna grindžiamos tuo, kad žmonės uždirba pinigus ne iš prekių pardavimų, o iš naujų narių įdarbinimo. Tai sukuria sistemą, kurioje pagrindinis tikslas yra pritraukti naujus žmones, kad jie galėtų sumokėti pradines įmokas ir įsigyti produktus, taip užtikrinant uždarbį pirminiams nariams.
Pirmasis praradimas ir finansinė našta Tinklinis marketingas gali pasirodyti kaip greitas būdas užsidirbti pinigų, tačiau daugelis žmonių, prisijungusių prie tokių sistemų, susiduria su finansine našta. Jie dažnai susiduria su didelėmis pradinių investicijų išlaidomis ir nuostoliais dėl to, kad jų pardavimų veikla nepasiteisina, o naujų narių pritraukimas tampa vis sunkesnis.
Spaudimas ir manipuliacijos emocijomis Tinklinio marketingo apgaulės atveju dažnai pasitelkiama emocinė manipuliacija, siekiant priversti žmones tikėti, kad jie turi potencialą tapti itin sėkmingais. Taip žmonės gali jaustis kaip „verslininkai”, tačiau iš tikrųjų jie dažnai yra tik grandinės dalis, kuri nepateisina savo lūkesčių.
Norint apsisaugoti nuo apgaulės, svarbu įvertinti tinklinio marketingo pasiūlymus kritiškai:
Tinklinis marketingas gali būti naudingas ir pelningas, tačiau kai kuriais atvejais jis gali virsti apgaule ir sukelti finansines ir emocines problemas. Svarbu atidžiai vertinti bet kokį tinklinio marketingo pasiūlymą, kad išvengtumėte dalyvavimo apgaulėse, kurios labiau orientuotos į naujų narių įtraukimo strategiją, o ne tikrus produktus ir paslaugas.

Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Inovatyvūs technologiniai sprendimai daugelyje verslo sektorių jau tapo neatsiejama kasdienių procesų dalimi. Tai seniai nebėra išskirtinis verslo bruožas – tikrąją...
Lietuvių dirbtinio intelekto (DI) platforma „nexos.ai“, sukurta „Nord Security“ įkūrėjų komandos, pritraukė 30 mln. eurų „A serijos“ investiciją. Pagrindiniais partneriais...
Į Lietuvos gamyklas kelią jau skinasi skaitmeniniai kolegos, kuriuos išbandė ir įvertino pasaulio gamybos gigantai. Įvairiose pramonės šakose taikomi skaitmeniniai...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...
Ar ryte sunkiai pakylate iš lovos, nuolat jaučiatės suirzę ir pavargę, o net menkiausia užduotis kelią didžiulį stresą? Tai perdegimo simptomai, su kuriais šiandien...