Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
By
Roberta
Viral marketingas – tai rinkodaros strategija, kuri siekia sukurti turinį, kuris greitai išplinta ir pasiekia didelę auditoriją per socialinius tinklus ir kitas interneto platformas. Šis metodas leidžia pasiekti neįtikėtiną poveikį, kurio tradicinėmis reklamos priemonėmis būtų sunku pasiekti. Šiame straipsnyje aptarsime, kas yra viral marketingas, kaip jis veikia ir kokie yra pagrindiniai jo elementai.
Kas yra viral marketingas?
Viral marketingas remiasi idėja, kad turinys arba kampanija gali tapti „virusiniu“, tai yra, ji greitai ir plačiai pasiskirsto vartotojų tarpe be reikšmingo finansinio įnašo. Toks turinys gali būti įvairių formų – vaizdo įrašai, nuotraukos, memes, straipsniai ar net žaidimai. Svarbu, kad jis būtų pakankamai patrauklus ir įdomus, kad žmonės norėtų juo dalytis su kitais.
Kaip veikia viral marketingas?
Viral marketingas grindžiamas socialiniu dalijimusi, kai vienas vartotojas perduoda turinį kitam, ir taip jis pasiekia vis daugiau žmonių. Kai kurios kampanijos yra sukuriamos taip, kad jos pasiektų kuo platesnę auditoriją per socialinius tinklus, tačiau labai svarbu, kad turinys būtų ne tik linksmas, bet ir įsimintinas, kad vartotojai jį pasidalytų su draugais.
Pagrindinis šio marketingo principas – pasiekti tą „sniego gniūžtės“ efektą, kai, pradėjus mažam kiekiui žmonių, turinys tampa vis populiaresnis ir pasiekia milijonus vartotojų. Sėkmingi viral marketingo pavyzdžiai apima įsimintinas reklamas, kurios virsta pasauliniu fenomenu, kaip, pavyzdžiui, „Ice Bucket Challenge“ ar „Old Town Road“ dainos sėkmė.
Pagrindiniai viral marketingo elementai
Emocinis įsitraukimas
Turi būti sukurtas turinys, kuris sukelia emocijas – juoką, šoką, nuostabą ar kitus jausmus. Kai žmonės jaučiasi stipriai įsitraukę, jie dažniau dalinsis turiniu su kitais.
Pasidalijimo paprastumas
Norint pasiekti sėkmę, turinys turi būti lengvai pasidalijamas. Tai gali būti socialinių tinklų mygtukai, kurios integruojamos į svetainę ar aplikaciją. Taip pat svarbu, kad dalijimasis būtų intuityvus ir greitas.
Autentiškumas ir originalumas
Žmonės dažniau pasidalins turiniu, kuris yra originalus ir autentiškas. Tai gali būti įspūdingi vaizdai, neįprasti faktai ar neįprastos reklamos idėjos.
Humoras
Viral marketingo turinys dažnai būna linksmas. Humoras yra galingas įrankis, kad sužadintų žmonių dėmesį ir skatintų juos dalintis turiniu su savo draugais ir šeima.
Nustatytas tikslas
Nepaisant to, kad viral marketingas remiasi atsitiktiniu platinimu, sėkmingos kampanijos turi aiškų tikslą. Tai gali būti prekės ženklo žinomumo didinimas, naujo produkto reklama ar tiesiog organizacijos vertybių skleidimas.
Viral marketingo privalumai ir iššūkiai
Vienas iš pagrindinių viral marketingo privalumų – tai mažos sąnaudos ir didelis potencialas pasiekti milžiniškas auditorijas. Šis metodas gali tapti itin efektyvus mažoms įmonėms, kurios neturi didelio biudžeto tradicinei reklamai. Tačiau šis procesas yra nenuspėjamas – ne kiekvienas turinys taps „virusiniu“. Todėl labai svarbu nuosekliai kurti kokybišką turinį ir būti pasirengusiems rizikuoti.
Viral marketingas yra galinga rinkodaros priemonė, kai turinys tampa plačiai žinomas ir pasiekia didžiulę auditoriją. Nors šis metodas gali būti labai efektyvus, jis taip pat reikalauja kūrybiškumo, inovatyvumo ir gebėjimo suprasti savo auditoriją. Kuriant viral marketingo kampaniją, svarbu atsižvelgti į emocinį įsitraukimą, originalumą, humoro elementus ir, žinoma, pasidalijimo paprastumą. Sėkmingos kampanijos gali ne tik padidinti prekės ženklo žinomumą, bet ir sukurti ilgalaikį ryšį su vartotojais.

Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Inovatyvūs technologiniai sprendimai daugelyje verslo sektorių jau tapo neatsiejama kasdienių procesų dalimi. Tai seniai nebėra išskirtinis verslo bruožas – tikrąją...
Lietuvių dirbtinio intelekto (DI) platforma „nexos.ai“, sukurta „Nord Security“ įkūrėjų komandos, pritraukė 30 mln. eurų „A serijos“ investiciją. Pagrindiniais partneriais...
Į Lietuvos gamyklas kelią jau skinasi skaitmeniniai kolegos, kuriuos išbandė ir įvertino pasaulio gamybos gigantai. Įvairiose pramonės šakose taikomi skaitmeniniai...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...
Ar ryte sunkiai pakylate iš lovos, nuolat jaučiatės suirzę ir pavargę, o net menkiausia užduotis kelią didžiulį stresą? Tai perdegimo simptomai, su kuriais šiandien...