Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
Šiuolaikiniame konkurencingame verslo pasaulyje tinkamo darbuotojo paieška tampa vis svarbesniu procesu, galinčiu lemti įmonės sėkmę ar nesėkmę. Darbuotojų paieška apima daugelį veiksmų, pradedant nuo darbo skelbimų kūrimo iki kandidatų atrankos ir baigiant galvų medžiokle. Straipsnyje aptarsime personalo paieškos bei atrankos ypatumus ir padėsime suprasti, kaip užtikrinti, kad atrinktas darbuotojas geriausiai atitiktų įmonės poreikius.
Personalo paieška – tai procesas, kurio metu įmonė ieško kandidatų užimti laisvas darbo vietas. Tai ne tik CV peržiūra ir pokalbių vedimas, bet ir strateginis planavimas, kad būtų rastas darbuotojas, kuris ne tik turėtų reikiamas kompetencijas, bet ir puikiai pritaptų prie organizacijos kultūros. Sėkmingai atlikta personalo paieška padeda įmonėms išlaikyti aukštą našumą, mažina darbuotojų kaitą bei didina įmonės konkurencingumą rinkoje.
Personalo atranka yra vienas svarbiausių darbuotojų paieškos etapų, kurio metu atrenkami geriausiai reikalavimus atitinkantys kandidatai. Procesas dažniausiai susideda iš kelių etapų:
Yra keletas pagrindinių metodų, naudojamų personalo paieškai. Šiuolaikinėje darbo rinkoje, kur darbuotojų konkurencija gali būti didelė, įmonės dažnai naudoja kelis iš jų:
„Galvų medžioklė” yra specializuota darbuotojų paieškos forma, kai ieškoma labai aukštos kvalifikacijos specialistų arba vadovaujančio personalo. Tai dažniausiai atliekama per specializuotas agentūras, kurios turi platų ryšių tinklą ir gali tiesiogiai kreiptis į reikalingus specialistus, net jei jie šiuo metu ir neieško darbo. Ši strategija ypatingai veiksminga, kai įmonei reikia rasti itin specifinių įgūdžių darbuotojus, o tradiciniai paieškos metodai nepasiteisina.
Norint, kad darbuotojų atranka būtų sėkminga, būtina ne tik sutelkti dėmesį į techninius įgūdžius, bet ir į asmenybės ypatybes. Darbuotojas turi gebėti prisitaikyti prie įmonės kultūros, bendradarbiauti su komanda ir atitikti įmonės vertybes. Tam gali būti naudojamos tokios priemonės kaip psichologiniai testai, komandos simuliacijos ar ilgesnis bandomasis laikotarpis.
„Vičiūnų grupė“ toliau nuosekliai plečia veiklą Lietuvoje – šalia jau veikiančių pajėgumų Plungėje pradėta naujos apie 100 mln. eurų vertės...
Trečdalis (32 proc.) lietuvių jau naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, kurie padeda jiems apsipirkimo metu. Maža to, fiksuojamas labai spartus gyventojų,...
Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai...
2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...