Paskelbta
1 metai prieš-
Lietuvos gyventojai – aktyviau nei kaimyninių šalių gyventojai internete ieško patrauklių prekių pasiūlymų, o galutiniam sprendimui dėl naujo pirkinio didelę įtaką daro kitų pirkėjų atsiliepimai socialinėje medijoje. Šias tendencijas atskleidė naujausias tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas.
„Elektroninėje erdvėje apsiperkantys Lietuvos gyventojai neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų ir kai kuriais aspektais lenkia kaimynus: esame įgudę interneto vartotojai, galintys išnaudoti šią erdvę tiek patraukliausių kainų, tiek ir išsamios informacijos apie produktą paieškoms“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Nori nemokamo pristatymo ir grąžinimo
2023 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) „Powerreviews.com“ atlikta apklausa atskleidė, kad prekių paieška internete ir apsipirkimas šioje erdvėje jau tapo norma: 99,5 proc. pirkėjų karts nuo karto internete ieško patrauklių prekių pasiūlymų, o 87 proc. tuo internete užsiima nuolat.
„Geopost“ atliktame tyrime paaiškėjo, kad aktyviausiai pasaulinėmis tendencijomis seka Lietuvos gyventojai – 71 proc. nuolatinių pirkėjų internete reguliariai ieško patrauklių pasiūlymų (kai tai aktualu 62 proc. Latvijos ir 55 proc. Estijos gyventojų).
Nuolatiniais pirkėjais vadinami 18–70 m. asmenys, bent kartą per mėnesį apsiperkantys internetu. Reguliariai internete apsiperka 45 proc. Latvijos, 42 proc. Estijos ir vidutiniškai 48 proc. Europos šalių gyventojų.
Visų trijų Baltijos šalių pirkėjai svarbiausiu kriterijumi perkant internetu įvardijo nemokamą produkto pristatymą, taip pat akcentuojamas ir detalus produkto aprašymas. Lietuvos gyventojai vieninteliai tarp Baltijos šalių vienu svarbiausiu kriterijumi įvardijo ir galimybę nemokamai grąžinti prekę.
„Pirkėjai nori nepatirti papildomų išlaidų, susijusių su prekės pristatymu ar grąžinimu bei siekia sutaupyti savo laiką, todėl jiems svarbu patogus ir sklandus prekės pristatymas. Internetinėje erdvėje prekiaujantiems pardavėjams gyvybiškai svarbu atsižvelgti į šiuos kriterijus, jeigu jie nori užsiauginti lojalų pirkėją“, – įsitikinęs e. komercijos ekspertas G. Bilevičius.
Atsiliepimų įtaka – vis stipresnė
Visų trijų šalių gyventojai svarbiausių priežasčių trejetuke, kurios labiausiai atbaido nuo apsipirkimo, įvardijo blogus pirkėjų atsiliepimus apie produktą socialinėje medijoje. Labiausiai atgrasančiu kriterijumi blogus atsiliepimus įvardijo po 41 proc. Lietuvos ir Latvijos bei 30 proc. Estijos reguliariai internetu apsiperkančių gyventojų.
Tą pačią tendenciją patvirtina ir pasaulinės tendencijos: „Powerreviews.com“ duomenimis, JAV pirkėjų apsisprendimui ar įsigyti iki šiol nežinomą prekę didžiausią įtaką turi kitų pirkėjų atsiliepimai apie pirkinį – šį faktorių kaip svarbiausią nurodė 74 proc. pirkėjų. 99,75 proc. pirkėjų atsiliepimus apie prekes skaito bent retkartčiais, 91 proc. tą daro reguliariai arba dažnai.
„Pastebima, kad kuo prekės vertė yra didesnė, tuo daugiau skirtingų atsiliepimų apie prekę stengiamasi perskaityti – suprantama, kad pirkėjams norisi mažiau rizikuoti įsigyjant brangesnį pirkinį ir siekiama įsitikinti tiek sandorio saugumu, tiek prekės kokybe“, – pažymi „DPD Lietuva“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas vykdytas 2023 m. gegužės 31 d. – liepos 19 d., jo metu apklausta daugiau kaip 24 tūkst. Europos gyventojų iš 22 skirtingų šalių. Lietuvoje apklausti 804 gyventojai, iš jų socialines medijas naudoja 399 gyventojai.
„DPD“ tinklas Lietuvoje plečiasi – šiemet paštomatų plėtrai investuos 800 tūkst. eurų
Paštomatų bumas ir siuntinių augimas: kaip 2024 m. pasikeitė pašto rinka?
Įsisiautę žiemiški orai – pavojus siuntoms! Kai kuriuos daiktus šaltis gali sugadinti negrįžtamai
Išvykote atostogauti, o siunta atkeliavo? Šie patarimai padės išvengti siuntos gražinimo
Kur Vilniuje kvėpuoti pavojingiausia? Prasčiausios oro kokybės mikrorajonai atskleisti
Kalėdinės dovanos nepateisino lūkesčių? Ekspertas atskleidžia, ką su jomis daryti
Mišrainė nuo kalėdinio stalo tiesiai į paštomatą? Ekspertas primena, ką draudžiama siųsti paštomatu
Išsaugokite staigmeną – geriausios vietos, kuriose galite nuo namiškių paslėpti kalėdines dovanas
Šventinio stalo karalienė – silkė: kaip išsirinkti tinkamiausią?
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...