Paskelbta
9 val prieš-
By
LukasDegalus iš atsinaujinančių energijos išteklių gaminančios Lietuvos įmonės bendrai savo interesus atstovaus Atsinaujinančių degalų asociacijoje FUTURE FUEL.
Atsinaujinančių degalų asociacijos FUTURE FUEL nariai – šešios Lietuvos įmonės: bioetanolio gamybos įmonė „Kurana“, biodyzelino gamintojos „Mestilla“ ir „Rapsoila“ ir biometano gamybos bendrovės „Akola Group“, „Green Genius“ ir „Tube Green“.
FUTURE FUEL prezidentu išrinktas Vytautas Kisielius – didelę patirtį atsinaujinančių išteklių energetikoje ir šilumos ūkio sektoriuje sukaupęs teisininkas ir lobistas.
„Atsinaujinančių degalų ir biometano gamintojus vienyti jėgas paskatino tie patys tikslai ir iššūkiai. Visos asociacijos įmonės gamina energiją iš atsinaujinančių energijos išteklių ir suinteresuotos spartesne transporto dekarbonizacija bei palankiomis sąlygomis plėtoti žaliosios energijos gamybą ir vartojimą Lietuvoje – investuoti į naujus pajėgumus, kurti gerai apmokamas darbo vietas ir stiprinti šalies energetinę nepriklausomybę“, – teigė FUTURE FUEL prezidentas Vytautas Kisielius.
FUTURE FUEL asociacija sieks paspartinti žaliosios energijos proveržį transporto sektoriuje.
Remiantis Atsinaujinančios energijos direktyva (REDIII), 2030 m. 29 proc. transporto energijos Lietuvoje turės sudaryti atsinaujinantys energijos ištekliai. Tačiau 2023 m. duomenimis, Lietuvos rodiklis siekė tik 7,2 proc ir buvo vienas mažiausių tarp visų ES valstybių. Pasak V. Kisieliaus, Lietuvos transporto sektoriuje dominuoja iškastinis kuras – bendrame transporto energijos balanse skystieji atsinaujinantys degalai sudaro vos 5,25 proc., elektra – 0,25 proc., o biometanas transporte beveik nenaudojamas.
„Atsinaujinančių degalų ir biometano įmonės turi didelį plėtros potencialą ir yra pasirengusios investuoti – vien šiemet asociacijos nariai planuoja bendrai investuoti daugiau nei 100 mln. eurų į pajėgumų didinimą ir inovatyvių technologijų diegimą, kuriant aukštesnės pridėtinės vertės produktus“, – teigė V. Kisielius.
Iššūkių netrūksta
Pasak V. Kisieliaus, skystųjų atsinaujinančių degalų sektoriaus galimybės yra apribotos (pirmos kartos degalams taikoma 5,61 proc. maišymo kvota benzine ir dyzeline) ir svarbu siekti kad ši riba nebūtų dar labiau mažinama, nes tai neigiamai paveiktų aukštesnės pridėtinės vertės produktų – pažangiųjų atsinaujinančių degalų, biometano – plėtrą. Be pirmos kartos atsinaujinančių degalų gamybos Lietuvos gamintojai negalės investuoti į anglies dvideginio surinkimo technologijas, kurias įdiegus būtų galima gaminti perspektyvius sintetinius degalus.
Sektoriaus perspektyvos siejamos su iš organinių atliekų gaminamų pažangiųjų atsinaujinančių degalų gamyba. Deja, Lietuvoje pagaminti pažangieji atsinaujinantys degalai sudaro apie 33 proc. viso kiekio, o likusi dalis importuojama. Daugėja pagrįstų įtarimų, kad didelė dalis importo yra suklastotais tvarumo sertifikatais – kelios ES valstybės jau ėmėsi veiksmų riboti šių azijietiškų žaliavų patekimą į rinką.
Biometano potencialas neišnaudotas
Biometano sektoriuje Lietuvoje veiklą pradeda vis naujos modernios gamyklos, tačiau Lietuvos rinkoje nėra biometano paklausos, tad gamintojams tenka ieškoti realizacijos rinkų užsienio šalyse. Biometanas galėtų būti naudojamas varant vilkikus, žemės ūkio techniką ir viešojo transporto priemones. Visgi, skirtingai nei kitose regiono šalyse Lietuvoje trūksta biometano užpylimo infrastruktūros ir šia švaria energija varomų transporto priemonių.
„Lietuvos krovinių pervežimo ir viešojo transporto bendrovės siekia žalinti savo transporto parką ir aktyviai domisi biometanu – alternatyva iškastiniam kurui. Visgi, tam reiktų daugiau iniciatyvos iš valstybės pusės – nuo palankių teisės aktų iki mokestinių paskatų verslui“, – sakė V. Kisielius.
Ar 2025-ieji taps elektromobilių metais? Stotelių vystytojai laukia didelių pokyčių
„Green Genius“ stiprina valdymą: ieško nepriklausomo stebėtojų tarybos nario
„Švyturys–Utenos alus” daryklos elektros tinkle integruotas didžiausias komercinis baterijų energijos kaupiklis Lietuvoje
P. E. Čėsna. Lietuva ir Šiaurės regionas – žaliojo perėjimo lyderiai
„Hesburger“ tinklas Lietuvoje pereina prie 100 proc. saulės energijos
Ant „Švyturys-Utenos alus“ daryklos stogo – 2,5 MW saulės elektrinė su didžiausiais energijos kaupikliais šalies pramonės įmonėje
Biodujų gamyba Kaišiadoryse – pagal ES kryptį
„Green Genius“ pritraukė tarptautinį investuotoją „Nala Renewables“ į Lietuvą
Įkasta simbolinė kapsulė skelbia sėklų fabriko Latvijoje statybų pradžią
Dvigubos paskirties aeronautikos įmonė „Airvolve” sulaukė solidaus įvertinimo. Vienas žinomiausių portalų, apžvelgiančių technologijų srityje veikiančius startuolius „TechFundingNews”, lietuvišką įmonę priskyrė...
Tyrimai rodo, kad 2025 m. įmonės nusiteikusios rekordiškai „paišlaidauti“ IT srityje, bet didžiąją išaugusių biudžetų dalį „suvalgys“ visai ne inovacijos....
Statybų sektorius Lietuvoje pastaraisiais metais susiduria su reikšmingomis permainomis. 2024-ieji nebuvo išimtis: buvo įvesti nauji projektavimo standartai ir priimti teisiniai...
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“ praneša baigusi paskutinį Paupio konversijos etapą, o kartu su juo ir viso rajono plėtrą....
Per Šv. Valentino dieną vieni laiką leidžia su savo antrąja puse, kiti su draugų kompanija, treti nutaria pasilepinti ir taip...
Ignalinos atominės elektrinės (IAE) užsakymu suomių bendrovė „Posiva Solutions Oy“ parengė tarpinį vertinimą ir techninius sprendimus, susijusius su kristalinio pamato...
Socialinė reklama – tai speciali komunikacijos forma, kurios tikslas nėra parduoti prekę ar paslaugą, bet informuoti, šviesti ir skatinti pozityvius...
Nors šiandien įprasta su sukčiais susidurti interneto svetainėse ir socialinėse medijose, telefoniniai skambučiai, el. laiškai ir SMS išlieka populiariausiais sukčiavimo...
Vasario mėnesį lauke spustelėjus šalčiui, vairuotojams tenka prisiminti vairavimo žiemos metu įgūdžius. „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas reprezentatyvus gyventojų nuomonės tyrimas...
Lietuvoje vis labiau populiarėjant savitarnos ir kitoms naujų technologijų plovykloms vairuotojai jose neretai patiria įvairius iššūkius – nuo netinkamo plovimo...