Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Degalus iš atsinaujinančių energijos išteklių gaminančios Lietuvos įmonės bendrai savo interesus atstovaus Atsinaujinančių degalų asociacijoje FUTURE FUEL.
Atsinaujinančių degalų asociacijos FUTURE FUEL nariai – šešios Lietuvos įmonės: bioetanolio gamybos įmonė „Kurana“, biodyzelino gamintojos „Mestilla“ ir „Rapsoila“ ir biometano gamybos bendrovės „Akola Group“, „Green Genius“ ir „Tube Green“.
FUTURE FUEL prezidentu išrinktas Vytautas Kisielius – didelę patirtį atsinaujinančių išteklių energetikoje ir šilumos ūkio sektoriuje sukaupęs teisininkas ir lobistas.
„Atsinaujinančių degalų ir biometano gamintojus vienyti jėgas paskatino tie patys tikslai ir iššūkiai. Visos asociacijos įmonės gamina energiją iš atsinaujinančių energijos išteklių ir suinteresuotos spartesne transporto dekarbonizacija bei palankiomis sąlygomis plėtoti žaliosios energijos gamybą ir vartojimą Lietuvoje – investuoti į naujus pajėgumus, kurti gerai apmokamas darbo vietas ir stiprinti šalies energetinę nepriklausomybę“, – teigė FUTURE FUEL prezidentas Vytautas Kisielius.
FUTURE FUEL asociacija sieks paspartinti žaliosios energijos proveržį transporto sektoriuje.
Remiantis Atsinaujinančios energijos direktyva (REDIII), 2030 m. 29 proc. transporto energijos Lietuvoje turės sudaryti atsinaujinantys energijos ištekliai. Tačiau 2023 m. duomenimis, Lietuvos rodiklis siekė tik 7,2 proc ir buvo vienas mažiausių tarp visų ES valstybių. Pasak V. Kisieliaus, Lietuvos transporto sektoriuje dominuoja iškastinis kuras – bendrame transporto energijos balanse skystieji atsinaujinantys degalai sudaro vos 5,25 proc., elektra – 0,25 proc., o biometanas transporte beveik nenaudojamas.
„Atsinaujinančių degalų ir biometano įmonės turi didelį plėtros potencialą ir yra pasirengusios investuoti – vien šiemet asociacijos nariai planuoja bendrai investuoti daugiau nei 100 mln. eurų į pajėgumų didinimą ir inovatyvių technologijų diegimą, kuriant aukštesnės pridėtinės vertės produktus“, – teigė V. Kisielius.
Iššūkių netrūksta
Pasak V. Kisieliaus, skystųjų atsinaujinančių degalų sektoriaus galimybės yra apribotos (pirmos kartos degalams taikoma 5,61 proc. maišymo kvota benzine ir dyzeline) ir svarbu siekti kad ši riba nebūtų dar labiau mažinama, nes tai neigiamai paveiktų aukštesnės pridėtinės vertės produktų – pažangiųjų atsinaujinančių degalų, biometano – plėtrą. Be pirmos kartos atsinaujinančių degalų gamybos Lietuvos gamintojai negalės investuoti į anglies dvideginio surinkimo technologijas, kurias įdiegus būtų galima gaminti perspektyvius sintetinius degalus.
Sektoriaus perspektyvos siejamos su iš organinių atliekų gaminamų pažangiųjų atsinaujinančių degalų gamyba. Deja, Lietuvoje pagaminti pažangieji atsinaujinantys degalai sudaro apie 33 proc. viso kiekio, o likusi dalis importuojama. Daugėja pagrįstų įtarimų, kad didelė dalis importo yra suklastotais tvarumo sertifikatais – kelios ES valstybės jau ėmėsi veiksmų riboti šių azijietiškų žaliavų patekimą į rinką.
Biometano potencialas neišnaudotas
Biometano sektoriuje Lietuvoje veiklą pradeda vis naujos modernios gamyklos, tačiau Lietuvos rinkoje nėra biometano paklausos, tad gamintojams tenka ieškoti realizacijos rinkų užsienio šalyse. Biometanas galėtų būti naudojamas varant vilkikus, žemės ūkio techniką ir viešojo transporto priemones. Visgi, skirtingai nei kitose regiono šalyse Lietuvoje trūksta biometano užpylimo infrastruktūros ir šia švaria energija varomų transporto priemonių.
„Lietuvos krovinių pervežimo ir viešojo transporto bendrovės siekia žalinti savo transporto parką ir aktyviai domisi biometanu – alternatyva iškastiniam kurui. Visgi, tam reiktų daugiau iniciatyvos iš valstybės pusės – nuo palankių teisės aktų iki mokestinių paskatų verslui“, – sakė V. Kisielius.
Lietuvos verslas ragina greičiau taisyti degalų akcizų klaidas
Triguba naujovė už 7,5 mln. eurų: „Green Genius“ pradeda tiekti saulės energiją „Švyturio-Utenos alaus“ daryklai
„Eurostat“: pagal žaliosios energijos suvartojimą transporte – Lietuva viena iš paskutiniųjų
Atsinaujinantys degalai dyzeline: ar jie tikrai didina kainą? Ekspertai pateikia atsakymą
Iš Azijos plūsta neaiškios kilmės degalai – Lietuvos verslas įspėja ir prašo valdžios dėmesio
Ar 2025-ieji taps elektromobilių metais? Stotelių vystytojai laukia didelių pokyčių
„Green Genius“ stiprina valdymą: ieško nepriklausomo stebėtojų tarybos nario
„Švyturys–Utenos alus” daryklos elektros tinkle integruotas didžiausias komercinis baterijų energijos kaupiklis Lietuvoje
P. E. Čėsna. Lietuva ir Šiaurės regionas – žaliojo perėjimo lyderiai
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...