Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
By
Lukas„Lidl“ skatina sveikatai palankesnę mitybą – iki 2025 metų pabaigos sieks sumažinti cukraus ir druskos kiekį plačiausiai vartojamų privačių prekės ženklų produktuose. Siekiant užtikrinti, kad gyventojų pamėgti gaminiai išliktų tokio pat ar net geresnio skonio, kvapo bei tekstūros, prekybos tinklas kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais atlieka produktų juslinę analizę, kurios metu išbando gaminius su mažesniu cukraus ir druskos kiekiu. Kaip tokie bandymai atrodo iš arčiau?
„Mūsų tikslas – kad klientai turėtų galimybę pasirinkti sveikatai palankesnius produktus, tačiau tuo pat metu galėtų mėgautis jau pamėgtais skoniais. Siekiant tai užtikrinti kartu su KTU Maisto instituto mokslininkais vykdome akluosius juslinius tyrimus. Tai leidžia objektyviai įvertinti produktų skonines savybes ir pamatuoti receptūros pokyčių sėkmę“, – pasakoja Karolis Lebednikas, „Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento vadovas.
Iki 2025 finansinių metų pabaigos „Lidl“ siekia savo privačių prekės ženklų gaminiuose pridėtinės cukraus ir druskos kiekį vidutiniškai sumažinti penktadaliu. 2022 ir 2023 metais „Lidl“ jau atnaujino kelių dešimčių produktų sudėtį. Tarp jų – įvairūs mėsos, duonos bei konditerijos gaminiai, šaldyti gaminiai, pieno produktai.
Daugiausia cukraus buvo sumažinta raikytame pieniškame batone (23 proc.), šviesioje ruginėje duonoje su saulėgrąžomis (22 proc.), „Napoleono“ pyrage (18 proc.) bei raikytoje sumuštinių duonoje (17 proc.). Ženklus pridėtinės druskos kiekis buvo sumažintas duonoje su saulėgrąžomis (38 proc.), šviesioje sumuštinių duonoje (36 proc.), virtose sardelėse (25 proc.), vytintoje kumpinėje dešroje (20 proc.).
„Maistas yra mažų kasdienių malonumų, švenčių, socialinio bendravimo dalis, todėl ir jo skonis yra labai svarbu. Niekas geriau nepasakys, kas patinka vartotojams, nei jie patys. Aklieji jusliniai tyrimai leidžia išbandyti tiek žymiai pakeistus produktus, tiek patikrinti, kaip nedideli, bet svarbūs pokyčiai, pakeis vartotojų nuomonę apie produktą. Mums, kaip mokslininkams, labai svarbu glaudus bendradarbiavimas su verslu, nes tik tokioje bendrystėje inovacijos gali prasiskinti kelią tiesiai ant kiekvieno mūsų stalo“, – sako KTU Maisto instituto juslinės analizės laboratorijos vedėja Aelita Zabulionė.
Kaip atliekami aklieji ragavimai?
Kaip pasakoja A. Zabulionė, juslinio vertinimo metu imamasi skirtingų būdų, kurie užtikrintų vartotojų objektyvumą.
„Pirma, visi mėginiai yra pateikiami užkoduoti triženkliais atsitiktiniais skaičiais. Taip išvengiama bet kokio galimo eilės efekto bei nusistatymo prieš tam tikrą prekės ženklą ar kitą gaminio informaciją. Taip pat, esant poreikiui, naudojami specialūs apšvietimo filtrai, kurie neleidžia atskirti skirtingų gaminių pagal spalvą ir vertintojai turi kliautis tik savo kvapo ir skonio pojūčiais“, – pasakoja KTU Maisto instituto juslinės analizės laboratorijos vedėja.
Prieš pradedami tyrimą, mokslininkai taip pat įsitikina, kad atrinkti vertintojai yra tinkami – tai reiškia, kad tiriamas produktas yra jiems aktualus ir pažįstamas. Dalyviai taip pat yra skirstomi pagal tai produktų grupei aktualius vartotojų segmentus, pavyzdžiui, amžių, gyvenimo būdą ar maitinimosi įpročius.
A. Zabulionė priduria, kad tyrimų objektyvumą ir efektyvumą padeda užtikrinti darbas, remiamas tarptautiniais juslinių tyrimų standartais. Tyrime dalyvavusių vertintojų nuomonė renkama kompiuterizuotu būdu, taip ne tik užtikrinant vertintojo anonimiškumą, bet ir sumažinant klaidų tikimybę apdorojant duomenis.
Vertina tuos pačius skonio aspektus
Vieno aklojo testo metu vertinamos įvairios produkto savybės – išvaizda, kvapas, skonis, tekstūra, poskonis ir priimtinumas. Iš šių duomenų galima daug ir tiksliai pasakyti, kokie produktai ir kodėl patinka vartotojams.
„Labai smagu stebėti, kiek daug vertintojai gali pasakyti apie produktą, kiek daug jie pastebi, o žaviausia tai, kad nors skirtingi žmonės dažnai atkreipia dėmesį į skirtingus dalykus, bendras vertinimas, ypač priimtinumo skiltyje, yra labai panašus. Nors kaip individai mes turime asmeninius prioritetus maistui, jo formai ir skoniui, tačiau plačiąja prasme, visi palankiai vertiname tas pačias savybes. Tai yra – natūralumą, šviežumą, nepriekaištingą kokybę ir subalansuotą skonį“, – pastebi A. Zabulionė.
Tyrimai taip pat rodo, kad nors ir esame moderni visuomenė, vis tiek mūsų skonį itin veikia sentimentai, tad klasikiniai skoniai bei deriniai visada išlieka patys geidžiamiausi ir priimtiniausi.
„Taip pat pastebima labai stipri tendencija, kad vartotojai yra apsiskaitę, žingeidūs ir labai lengvai skiria kokybišką produktą. Dėl to sveikesnės alternatyvos turi būti tokios pat aukštos kokybės, tokio pat naudojimo ir kaip galima artimesnio skonio tam, kas yra įprasta. Tad mūsų tikslas yra rasti tas sveikatai palankias alternatyvas, kurios tyrimo metu pasižymėtų kuo aukštesniu priimtinumu. O jei tai nepavyksta iš pirmo karto – analizuojame, kurios savybės vertintojams nepatiko, modeliuojame produktą papildomai ir bandome tol, kol randame tinkamą sprendimą“, – pasakoja A. Zabulionė.
Produktų su mažesniu cukraus bei druskos kiekiu galimą įsigyti 75 „Lidl“ parduotuvėse 28 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose ir Molėtuose.
„Lidl Lietuva“ kitąmet didins atlyginimus visiems darbuotojams nuo 5 iki 10 procentų
Dovanų idėjos vaikams: į ką atkreipti dėmesį renkantis žaislus?
„Lidl“ parduotuvėse diegiama nauja savitarnos kasų sistema: apsipirkti bus galima dar greičiau ir patogiau
„Lidl“ ir toliau plečiasi: pradeda rinkti komandas naujoms parduotuvėms Kaune
„Lidl“ atidarė antrąją medinės konstrukcijos parduotuvę Lietuvoje
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
„Lidl“ atidarys naują parduotuvę šalia Vilniaus: išsiskirs medine konstrukcija
Artėjant Tarptautinei tolerancijos dienai: kaip ją kurti ir užtikrinti kasdien darbo aplinkoje?
Nauja „Investors’ Forum“ ir partnerių „Enefit“ iniciatyva: kviečia minėti Žaliąjį penktadienį
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...