Paskelbta
3 d. prieš-
Įmonės Lietuvoje artimiausioje perspektyvoje mokesčių didėjimą mato kaip didesnę riziką verslui nei karo grėsmę ar geopolitinį nestabilumą, rodo banko „OP Corporate Bank“ užsakymu tyrimų bendrovės „Rait“ atlikta apklausa „Baltijos šalių verslo pulsas“. Net 85% apklaustų įmonių Lietuvoje šią riziką vertina kaip didžiausią – daugiau nei Latvijoje (68%) ar Estijoje (81%).
Stabilumas – pagrindas investicijoms
„Prognozuojama mokestinė aplinka ir geopolitinis stabilumas yra esminės prielaidos investicijoms. Apie mokesčių reformą kalbama jau nuo rudens, o pastaruoju metu – itin aktyviai. Esminis klausimas šiuo metu – neapibrėžtumas dėl būsimų pokyčių. Naujų mokesčių įsigaliojimo terminai, tikėtina, bus pakankamai greiti, tad laiko pasiruošimui bus nedaug ir tai kelia nerimą“, – sako Leda Iržikevičienė, „OP Corporate Bank“ Lietuvos filialo vadovė.
Karo grėsmę ir geopolitinį nestabilumą Lietuvoje kaip rizikos veiksnį įvardijo daugiau nei pusė apklaustų įmonių (52%). Tuo metu Latvijoje apie tai kalba tik kiek daugiau nei trečdalis (39%), Estijoje – daugiau nei du penktadaliai verslų (42%). Verslo bankas „OP Corporate Bank“ skolina 15 mln. Eur „Hesburger“ plėtrai
Geopolitiniai iššūkiai Lietuvoje atsiduria tik šeštoje pozicijoje – jie nusileidžia mokesčiams, darbuotojų stygiui, vartotojų elgesio pokyčiams, galimoms reputacijos krizėms bei finansinio sukčiavimo baimei. Vis dėlto Lietuvoje galimo karo rizika vertinama aukščiausiai tarp Baltijos šalių.
Rūpesčiai dėl darbuotojų
Po mokesčių didėjimo, dauguma įmonių vadovų išskiria kompetentingų darbuotojų trūkumą. Lietuvoje šią problemą įvardijo 82% apklaustųjų, Latvijoje – trys ketvirtadaliai (75%), o Estijoje šį iššūkį kaip reikšmingą įvertino 65% įmonių.
„Kvalifikuotos darbo jėgos ir kompetencijų trūkumas išlieka iššūkiu verslams. Tai ypač aktualu inovacijų, technologijų, inžineriniuose, gamybos sektoriuose veikiančioms įmonėms, kurios siekia pranašumo konkurencingose rinkose, o paruošti patyrusius darbuotojus užtrunka. Dirbtinis intelektas šiek tiek padeda šį trūkumą sumažinti, bet visiškai problemos neišsprendžia“, – sako L. Iržikevičienė. „OP Corporate Bank“ suteikė 20 mln. Eur finansavimą Vilniaus šilumos tinklams
Nežino, ko tikėtis iš vartotojų
Tyrimas atskleidė, kad verslai vis daugiau nerimauja dėl vartotojų elgsenos pokyčių. Apie tai daugiausia kalba Estijos verslininkai, iš kurių trys ketvirtadaliai (75%) pritaria, jog sparčiai besikeičianti vartotojų elgsena apsunkina jų veiklą. Lietuvoje su šia rizika susiduria du trečdaliai (60%) įmonių, Latvijoje – mažiau nei pusė (43%).
Kaip atskira rizika buvo įvardyta atšaukimo kultūra (angl. cancel culture) – jos labiausiai baiminasi Lietuvos verslai. Tokią riziką išskyrė kas aštunta įmonė (12%). Latvijoje vartotojų boikotą kaip realią riziką vertina kas dvidešimta įmonė (5%), o Estijoje – dar mažiau, tik 3% verslų.
„Verslo aplinka sparčiai kinta, todėl įmonės susiduria su naujais iššūkiais. Vartotojų lūkesčiai turi didelį poveikį ekonomikai – Estijoje jie jau kelerius metus laikosi itin žemame lygyje, o tai slopina vartojimą ir ekonomiką. Nauja tendencija ta, kad vartotojų elgesys vienos ar kitos įmonės atžvilgiu gali pasikeisti labai greitai ir tai gali turėti didelį poveikį veiklos rezultatams. Todėl vartotojų elgesio prognozės tampa vis aktualesniu klausimu strateginiam planavimui“, – pažymi L. Iržikevičienė. „OP Corporate Bank“ energetikos grupei „EPSO-G“ skolina 100 mln. eurų
Reputacija ir finansiniai nusikaltimai
Tyrimas parodė, kad Lietuvos verslai labiau nei karo ir geopolitinių nestabilumų baiminasi reputacijos praradimo ar prekės ženklo krizės. Visgi šis veiksnys tarp Baltijos šalių vertinamas nevienodai – Lietuvoje ši grėsmė išskiriama labiausiai.
Kol Latvijoje dėl reputacijos baiminasi mažiau nei penktadalis įmonių (17%), daugiau nei pusė Lietuvos įmonių tam skiria didelį dėmesį (57%), nes supranta, kad neigiama viešoji nuomonė gali turėti ilgalaikių pasekmių. Estijoje kiek daugiau nei trečdalis verslų atsižvelgia į tokią riziką (37%). „OP Corporate Bank“ Baltijos šalyse augino paskolų portfelį ir uždirbo 43,5% daugiau
Dar vienas skirtumas tarp Baltijos šalių – tai finansinių nusikaltimų baimė. Lietuvoje įmonėms tokie nusikaltimai kelia didesnę riziką nei galimas karas – dėl pinigų išviliojimo nerimauja daugiau nei pusė šalies įmonių (54%). Šis rodiklis Lietuvoje smarkiai didesnis nei Latvijoje (18%) ar Estijoje (23%).
Pasak L. Iržikevičienės, verslo aplinka tampa vis dinamiškesnė, o rizikos, su kuriomis susiduria įmonės, virsta vis kompleksiškesnėmis ir greitai keičiasi. Įmonėms teks prisitaikyti prie tokios besikeičiančios aplinkos ir ieškoti naujų galimybių, kurias atveria pokyčiai.
„OP Corporate Bank“ užsakymu atliktame tyrime dalyvavo 313 įvairaus dydžio įmonių iš skirtingų sektorių Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Apklausa atlikta šių metų vasario 11-25 dienomis. Apklausos duomenys padeda geriau suprasti verslo bendruomenės iššūkius, su kuriais ji susiduria dabartinėje ekonominėje bei geopolitinėje situacijose.
„OP Corporate Bank“ yra vienas didžiausių stambių ir vidutinių įmonių finansuotojų Lietuvoje, banko verslo paskolų portfelis sudaro 1,4 mlrd. Eur. „OP Corporate Bank“ veikia Baltijos šalyse ir Suomijoje. Verslo bankas yra didžiausios Suomijos finansų grupės „OP Financial Group“ dalis.
„OP Corporate Bank“ suteikė 17,8 mln. Eur finansavimą „Adampolio“ grupei dar vieno salono ir serviso statyboms
„OP Corporate Bank“: Lietuvos ekonomika šiemet augs 3%, JAV muitai augimą lėtins ir didins neapibrėžtumą
„OP Corporate Bank“ Baltijos šalyse augino paskolų portfelį ir uždirbo 43,5% daugiau
„OP Corporate Bank“ skolina 30 mln. Eur naujam MERKO kvartalui Šnipiškėse
„OP Corporate Bank“ skolina 36 mln. Eur „LTG Cargo“ – kaip ši investicija pakeis riedmenų parką?
„OP Corporate Bank“ Lietuvos ekonomikai kitąmet žada dar greitesnį augimą
„OP Corporate Bank“ suteikė 19,3 mln. Eur „Ignitis grupės“ saulės ir vėjo parkams
„OP Corporate Bank“ Baltijos šalyse pelną augino 16%, visa grupė – 24%
„OP Corporate Bank“ suteikė 20 mln. Eur finansavimą Vilniaus šilumos tinklams
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...