Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
Lietuvos oro uostai (LTOU) 2024 metais aptarnavo rekordinį keleivių skaičių – 6,6 mln. keleivių, tai yra beveik 10 proc. daugiau nei 2023 metais. Šis rezultatas ne tik viršijo praėjusių metų rodiklius, bet ir pranoko iki šiol rekordiniais laikytus 2019 m., kai buvo aptarnauta 6,5 mln. keleivių.
„2024 metų rezultatai įrodo, kad Lietuvos oro uostai lanksčiai prisitaiko prie besikeičiančių aplinkybių ir užtikrina tvarų augimą, net ir reikšmingai pasikeitus skrydžių geografijai. Šiandien visos kryptys yra perorientuotos į Vakarus, Šiaurę ir Pietus, o keleivių srautai rodo, kad sprendimai pasiteisino. Išlaikoma aiški tolesnė strateginė Lietuvos oro uostų plėtra bei didinamas indėlis į šalies ekonomiką. Tuo pačiu jau planuojame ir 2025 metų srautus, kurie turėtų dar labiau paaugti – visame tinkle kitąmet bendrai turėtume fiksuoti apie 6,85 mln. keleivių“, – sako LTOU generalinis direktorius Simonas Bartkus.
Pasak jo, vienas iš svarbių praėjusių metų pasiekimų – maršrutų skaičius tarp Lietuvos oro uostų ir didžiųjų Vokietijos miestų, kuris pernai išaugo net iki dešimties ir svariai prisidėjo prie keleivių srautų augimo bei mūsų šalies pasiekiamumo. Iš viso keleivių srautai tarp Lietuvos ir Vokietijos pernai išaugo daugiau negu penktadaliu.
Pabrėžiama, kad praėjusiais metais iš esmės aktyviausiai augo būtent tradicinių (angl. „legacy”) oro bendrovių veiklos apimtys LTOU tinkle.
Augimą lėmė ir bendros tendencijos, ir naujos partnerystės
Subalansuotas augimas pernai buvo pasiektas visuose trijuose oro uostuose: lyginant su 2023 m. Vilniaus oro uoste keleivių skaičius išaugo 9 proc. iki 4,8 mln., Kauno oro uoste – beveik 10 proc. iki 1,4 mln., o Palangos oro uoste fiksuotas net 23 proc. augimas – iki 378 tūkst. keleivių.
S. Bartkaus teigimu, nuoseklų augimą lėmė keletas esminių veiksnių. Visų pirma, pasiūlą formavo didėjantis poreikis keliauti tiek globaliai, tiek Europoje ir Lietuvoje. Antra, naujas bendradarbiavimo galimybes ir veiklos plėtrą Lietuvoje atvėrė pagerėjusi didžiųjų oro bendrovių finansinė padėtis. Trečia, prie augimą aktyviai palaikė ir nauji oro vežėjai bei maršrutai, taip pat sėkmingai įgyvendinti nauji skatinimo modeliai, įskaitant rizikos pasidalinimo modelį.
Aptarnauta beveik 57 tūkst. skrydžių
Lietuvos oro uostų duomenimis, skrydžių srautas 2024 m. buvo 7 proc. didesnis negu 2023 metais. Per 2024 metus Lietuvos oro uostuose aptarnauta daugiau kaip 56,8 tūkst. skrydžių, kai 2023 m. šis skaičius siekė per 53 tūkstančius.
Vilniaus oro uoste aptarnauta didžioji dalis skrydžių – apie 41 tūkstantis (6 proc. daugiau negu 2023 m.). Palyginti, užpernai čia aptarnauta 38,6 tūkst. skrydžių. Kauno oro vartai aptarnavo beveik 11,5 tūkst. skrydžių – 7 proc. daugiau negu 2023 metais. Palangos oro uostas pasiekė dviženklį, daugiau kaip 15 proc., skrydžių srauto augimą – aptarnauta 4,3 tūkst. skrydžių.
Reikšmingai augo ir krovinių pervežimas: 2024 m. Lietuvos oro uostai pervežė daugiau nei 22 tūkst. tonų krovinių – beveik 10 proc. daugiau nei 2023 metais. Didžiausias augimas (tonomis) fiksuotas Vilniaus oro uoste, kur krovinių kiekis išaugo iki 16,3 tūkst. tonų. Kauno oro uostas taip pat demonstravo teigiamą dinamiką – čia pervežta 5,2 tūkst. tonų krovinių. Lyginant su ankstesniais metais, ypač reikšmingai krovinių apimtys išaugo ir Palangos oro uoste, per kurį gabenta 472 tonų krovinių – 44 proc. daugiau negu 2023 metais.
Istorinių projektų finišas
LTOU vadovas S. Bartkus teigia, kad augimo pagreitį šiemet teigiamai turėtų paveikti svarbių infrastruktūros plėtros projektų užbaigimas. Metų pradžioje pradės veikti naujasis Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalas, o rudenį bus baigta Kauno oro uosto plėtra – terminalo pajėgumai aptarnauti keleivius išaugs dvigubai, augs ir patogumas keleiviams ir bus daugiau erdvių kitoms paslaugoms.
„Šiandien matomas subalansuotas augimas ir sklandžiai įgyvendinami istoriniai infrastruktūros plėtros projektai rodo, kad judame teisinga kryptimi“, – pabrėžia S. Bartkus ir priduria, kad rekordiniai rezultatai pasiekti nepaisant reikšmingų iššūkių rinkoje.
Taip pat, kaip ir kiti regiono oro uostai, LTOU aktyviai investuoja į infrastruktūros atnaujinimą ir plėtrą, kartu užtikrinant, kad vykdomi darbai netrukdytų kasdienėms operacijoms.
Kauno oro uoste iškils daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė
Vilniaus oro uosto naujovė: išvykimo terminale atsirado ypatinga knygų lentyna keliautojams
Vilniaus oro uoste – didžiuliai pokyčiai: atidarytas naujas išvykimo terminalas
Lietuvos oro uostai naudoja iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą dyzeliną – ką tai reiškia mūsų ateičiai?
Stulbinanti Lietuvos oro uostų plėtra: 2025 metais – ambicingi projektai ir 58 mln. eurų investicijos
Lietuvos oro uostai ieško rangovų senųjų Vilniaus oro uosto terminalų konversijai: daugiau erdvių keleiviams ir papildomoms paslaugoms
Architektai kviečiami projektuoti Vilniaus oro uosto ateities plėtrą: planuojamas naujasis atvykimo terminalas
Į Vilniaus oro uostą žengs naujas maitinimo paslaugų operatorius – tarptautinė maitinimo paslaugų lyderė „Select Service Partner“
Lietuvos oro uostai skelbia du žemės sklypų nuomos aukcionus Vilniaus oro uoste: planuojama lėktuvų aptarnavimo angarų plėtra
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...