Paskelbta
4 mėnesiai prieš-
Nuotraukų autorystė: Linos Juciūnaitės (Viktorijos nuotrauka), Puma, Lacoste, Malbon Golf, Oakley
Sportas ir mada jau daug metų sudaro rimtą komandą ir kuo toliau, tuo labiau šis duetas tik tvirtėja. Kasmet mada vis daugiau dėmesio skiria patogumui, ši vasara – ne išimtis, tad į garderobą drąsiai galima (ir reikėtų) įsileisti sportinį stilių. „Kasdieniame stiliuje atraskite savo mylimo sporto estetiką“, – sako stilistė Viktorija Zubanova.
Nuo stadiono iki trasos
„Žinoma, nebūtina integruoti viską. Galite atsirinkti jums labiausiai patinkančias akcentines detales. Pavyzdžiui, tai galėtų būti sportbačiai, kepurės, kelnės, šortai ar akiniai nuo saulės. Leiskite savo vidinio sportininko fantazijai laimėti“, – priduria stilistė.
Turbūt nėra nei vieno, kuris savo spintoje neturėtų sportbačių, bent vienos jų poros. Jau seniai ši avalynės rūšis tapo neatsiejama visų gyvenimo dalimi. V. Zubanovos teigimu, šią vasarą kiekvienos sporto šakos mylėtojas ras ją atitinkančius sportinius batelius ir laisvalaikiui: „Jei jums patinka greitos mašinos, rinkitės „Puma Speedcat“, tai su automobilių sportu susijęs modelis, kuris puikiai įsilieja į gatvės madą. Jei žaidžiate boulingą, pasidomėkite prekės ženklo „Miista“ kurtais sportiniais bateliais. Jei norite patogiai judėti, bėgti ir išlikti madingu, išbandykite vadinamuosius „negražius sportbačius“ (angl. ugly sneakers). Tai mados tendencija, pasižyminti masyviais, griozdiškais ir dažnai ryškių spalvų sportiniais batais su storais padais, kurie iš pradžių buvo laikomi neskoningais pagal vyraujančius mados standartus. Aišku, žodis „negražūs“ vartojamas ironiškai. Šie batai išpopuliarėjo dėl savo drąsios, nestandartinės estetikos ir gebėjimo tapti stiliaus akcentu. Galima paminėti tokius prekės ženklus, kaip „Hoka“, „New Balance 1906/9060“, „Asics Gel Kayano“ ir pan.“
Į futbolo madą šią vasarą „privertė“ atsigręžti nauja socialinio tinklo „TikTok“ tendencija, žymima grotažyme „bootsonlysummer“. Jaunimas (tiek merginos, tiek vaikinai) renkasi avėti futbolo batelius, šnekamojoje kalboje geriau žinomus kaip „bucai“. Tuo susigundė ir 32-ejų Ispanijos dainininkė Rosalia. Vienam savo įvaizdžių ji pasirinko baltus marškinėlius, baltą ilgą, pūstą sijoną bei baltus „bucus“ su rožine N raide („New Balance“). Taip pat ši tendencija siūlo ir skirtingų spalvų batų derinimą.
Užtikrintą vietą mados pasaulyje turi automobilių bei motociklų sportas. Lenktynininkų batai, striukės, kombinezonai, logotipai – visa tai šiandien yra aktualu ir ant podiumo, ir gatvėje. Madingi prekės ženklai: „Puma“, „Oakley“, „Alpinestars“.
„Minėtieji „Puma“ sportiniai bateliai „Speedcat“ buvo sukurti 1998 m. Raudona spalva, žinoma, asocijuojasi su „Ferrari“ ir „Formulės-1“ lenktynėmis. Šiuos batelis daug kartų avėjo „Scuderia Ferrari“ komandų nariai. „Puma“ net išleido oficialią kolekciją bendradarbiaujant su „Ferrari“. Raudonieji „Speedcat“ – visų madisčių norimas laimikis. Nemėgstantiems raudonos, galima rinktis ir kitas populiarias šio modelio spalvas, pavyzdžiui, žydrą, juodą, baltą, smėlio spalvą“, – „Sporto madai“ pasakoja V. Zubanova.
Drąsa ir moteriškumas
Vasara kviečia prisiminti ir 2000 m., kur pagrindinio įkvėpimo šaltinio vaidmenį atlieka to laikmečio stiliaus ikona Paris Hilton ir visi jos sportiniai kostiumėliai (aksominiai, trikotažiniai, blizgūs, džemperiai su gobtuvais ir užtrauktukais, „Adidas Popper“ kelnės ir pan.): „Būtinas reikalavimas – žemas kelnių liemuo. Į šią estetiką patenka ir „Puma Speedcat“, ir „Puma Mostro“ sportbačiai.“
Madinga bus ir „techwear“ (liet. techninė apranga). Čia pagrindinis dėmesys skiriamas funkcionalumui ir aukštos kokybės medžiagoms, būdingas futuristinis arba utilitarinis stilius. Ši mada apjungia gatvės stiliaus estetiką su lauko bei karinės aprangos technologijomis ir dizainu, ypač akcentuojamos tokios savybės kaip atsparumas vandeniui, laidumas orui ir ilgaamžiškumas. Lietuvos trišuolininkė „užšoko“ tiesiai ant Paryžiaus mados savaitės podiumo
„Ši tendencija skirta drąsiems, norintiems išsiskirti, turintiems puikų stiliaus pojūtį. Vyrauja patogumas ir sportinis laisvumas: didelės kišenės, dirželiai, vandeniui ir vėjui atsparūs bei kvėpuojantys audiniai. Tiesa, šis stilius savyje neša niūresnę, agresyvesnę nuotaiką, nes įvaizdžiuose vyrauja tamsios spalvos: juoda, pilka, ruda, alyvuogių. Čia susipina reivo, miesto mados, motociklų sporto, žygių bei žvejybos aprangos. Dažnai pasirenkami šie prekės ženklai – „Nike ACG“, „Guerilla-Group“, „Puma Mostro“, – paaiškina stilistė.
Laisvalaikis mieste, sveikata ir moteriškumas – žodžiai, pasak V. Zubanovos, geriausiai apibūdinantys dar vieną šiai vasarai būdingą sporto mados tendenciją. Atostogų lagaminas
„Čia galime prisiminti princesės Dianos įvaizdžius, kai ji vilkėjo mini dviratininko/šokių šortus, „oversized“ (liet. didesnio dydžio) džemperius, mūvėjo ilgesnes kojines, avėjo sportbačius, o galvą puošė tamprios juostos. Į kasdienybę integruojamos sportinės aprangos: figūrą pabrėžiančios tamprės, patrumpinti marškinėliai (angl. crop top), kombinezonai. Juos deriname su švarkais, lietpalčiais, marškiniais ir pan. Išskirčiau šiuo metu populiarius gražių sportinių kostiumėlių prekės ženklus, pavyzdžiui, „Alo Yoga“, „Lululemon“, „My Protein“, „Set Active“, – sako stilistė.
Kortai ir aikštynas
Jau ne pirma vasara, kai galima pamatyti į kasdienybę „įžengusias“ teniso ar padelio aprangas. Dažniausiai laisvalaikiui pasirenkami mini plisuoti sijonai, figūrą pabrėžiančios suknelės, patrumpinti ir polo marškinėliai. Adidas avalynė
„Taip pat teniso estetika – skydeliai nuo saulės, riešinės, tamprios galvos juostos, ilgos kojinės, teniso bateliai. Šiuos elementus visada gražu įsileisti į vasaros garderobą. Moterišką energiją, švelnumą, švaros pojūtį ir lengvą nuotaiką perduoda ir „teniso spalvos“: balta, rožinė, žydra. Taip pat rekomenduoju išmėginti šiais metais spalvų instituto „Pantone“ paskelbtą aktualią spalvą – sviesto geltoną (angl. butter yellow). Žinoma, kalbant apie tenisą, negalima nepaminėti tokių prekės ženklų, kaip „Lacoste“, „Asics“, „Adidas“, „Jacquemus“, „Alo Yoga“, – teigia V. Zubanova.
Iš teniso kortų pereinant į golfo aikštyną, išlieka tvarkingumo, prabangos ir gražaus žaidimo pojūtis. Kiekvienais metais atsiranda vis daugiau prekės ženklų, kurie gamina aprangas golfo žaidėjams: „O visi tie siluetai patenka ir į gatvės madas: golfo bateliai, kepurės, stilingi polo marškinėliai, liemenės ir plačios kelnės, sportiniai švarkeliai. Golfo estetiką populiarina šie prekės ženklai: „Adidas“, „Ralph Lauren“, „Jacquemus“, „Nike“, „Malbon golf“ ir kt.“ Balti kedai kiekvienai progai
Sportinio įvaizdžio užbaigimui, V. Zubanovos teigimu, reikia nepamiršti aksesuarų. Puikiai tinka visi sportiniai dviratininko, bėgiko, slidininko akiniai, taip pat – lenktynininkų akiniai, įkvėpti filmo „The Matrix“.
„Renkamės kuo įdomesnius, ryškiais lęšiais (rožiniai, žydri, violetiniai, geltoni ar veidrodiniai). Nebijokite išbandyti ir neoninius variantus. Pasirinkę tokio tipo akinius ne tik atrodysite stilingai, bet ir tikrai maksimaliai apsaugosite akis nuo intensyvios saulės. Atkreipkite dėmesį į „Balenciaga“, „Nike“, „Oakley Sutro“, „PumaXF1“ modelius“, – priduria V. Zubanova. Ką daryti, kad vaikai mokyklinę uniformą norėtų vilktis kas rytą
Autorystė: Aistė Labinaitė „Sporto mada”
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...