Paskelbta
1 metai prieš-
By
Raminta V.Jūrų transportas yra vienas pagrindinių tarptautinės prekybos ramsčių. Taip prieš šimtmečius į Europą atkeliavo pirmosios kavos pupelės, o šiandien milijonai žmonių visuose žemynuose gali mėgautis viso pasaulio virtuvės skoniais neišeidami iš namų. Kiekviena pramonės šaka vienodai noriai naudojasi jos teikiamomis galimybėmis. Vandens transportas – kas tai yra, kokie jo privalumai ir kada verta rinktis šią galimybę?
Kada verta prekes gabenti jūra?
Didžioji dauguma tarptautinių pervežimų atliekama jūra. Tokį pasirinkimą lemia keli veiksniai. Krovinių gabenimas jūra pasirenkamas, kai svarbiausias kriterijus yra maža kaina, o pristatymo laikas nėra prioritetinis aspektas. Jūrų transportu, įvairiomis kryptimis, pavyzdžiui, Talinas Helsinkis gabenami didelių gabaritų kroviniai. Ši jūrų transporto rūšis taip pat palankiai vertinama gabenant nedideles siuntas, kai turime galimybę naudoti bendrą konteinerį.
Vandens transporto privalumai
Vandens transportas ne veltui yra vienas iš labiausiai paplitusių ir populiariausių variantų. Kodėl? Štai pagrindiniai privalumai:
talpa – laivais gabenamų produktų kiekis praktiškai neribojamas. Tiek maksimalus svoris, tiek galimi krovinio matmenys yra daug didesni nei, pavyzdžiui, gabenant oro transportu;
krovinių rūšis – nėra jokių apribojimų, susijusių su gabenamų prekių rūšimi, tačiau kai kurias prekes galima gabenti tik specialiai tam skirtais laivais. Pavyzdžiui, biriųjų krovinių laivais dažniausiai vežamos birios medžiagos (anglis, grūdai, metalo rūdos), o konteineriniais laivais galima įvairaus tipo krovinius: kieti, skysti ir dujiniai produktai – visa tai gali būti gabenama jūrų laivais;
kaina – vidaus vandenų transporto kaina yra palyginti nedidelė. Dažniausiai tai yra pigiausias krovinių gabenimo būdas;
paskirties vieta – kelionės jūra tikslas gali būti bet koks, jei tik toje vietoje yra uostas. Laivu gabenamas krovinys gali pasiekti beveik bet kurį pasaulio kampelį, tuo tarpu kitos transporto rūšys šiuo požiūriu gali turėti daugiau apribojimų. Sunkvežimiais ar geležinkeliais į žemynus už vandenyno ribų vežti neįmanoma, o oro transportas gali būti neekonomiškas;
saugumas – vandens transporto srityje pernelyg daug žmonių yra atsakingi, kad leistų sau nukrypti nuo taisyklių. Šis krovinių gabenimo būdas suteikia vieną didžiausių saugumo garantijų, o pačiai transporto rūšiai taikoma daugybė griežtų standartų.
Pietų Ispanijos pakrantė, kurioje saulė šviečia daugiau nei 300 dienų per metus – tai ne tik rojaus kampelis atostogoms, bet...
Jensen Huang, „Nvidia“ generalinis direktorius, pardavė 100 000 akcijų už 14,4 mln. USD pagal savo 865 mln. USD vertės akcijų...
Pasaulyje, kuriame skaitmeninis gyvenimas juda braukimų ir paspaudimų greičiu, vienas Bengalūro startuolis orientuojasi į kažką žmogiškesnio: jūsų balsą. Pristatome „Ringg...
„Meta“ investuoja 14,3 mlrd. USD į „Scale AI“, pritraukdama startuolio generalinį direktorių Alexandr Wang, kad šis padėtų bendrovės dirbtinio intelekto...
Naujuoju daugiau nei 120 technologijų sektoriaus bendrovių vienijančios Lietuvos startuolių asociacijos „Unicorns Lithuania“ valdybos pirmininku išrinktas Mantas Katinas, „Wargaming Vilnius“...
Vasara – ne tik atostogų metas, bet ir iššūkių sezonas darbdaviams. Vieni darbuotojai ilsisi, kiti – priima sprendimus keisti darbą....
Įspūdingos Gizos piramidės, dirbtinės palmės formos salos Dubajuje, 828 metrų aukščio „Burj Khalifa“ dangoraižis – tūkstančius metų pasaulis žavisi inžinerijos...
Kad ir kur dirbtumėte – biure ar namuose – darbo stalas dažnai tampa tarsi magnetas, traukiantis popierius, puodelius, laidus, užrašus...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...