Paskelbta
6 metai prieš-
By
Raminta V.Beveik pusė 23-ose pasaulio šalyse veikiančių verslo kreditingumą vertinančių įmonių, priklausančių susivienijimui „Creditreform International“ (Vokietija), keičia ūkio subjektų reitingus. Kreditingumo reikalavimai daliai ūkio sektorių griežtinami, tačiau yra ir sektorių, kur kreditingumo reitingai gerėja.
„Kreditingumo vertinimo ir skolų išieškojimo įmonių susivienijimas „Creditreform International“ savo istoriją skaičiuoja nuo 1879 m., – pasakoja UAB „Creditreform Lietuva“ direktorius Saulius Žilinskas, – per šį laiką organizacija sėkmingai pergyveno ne vieną didelę krizę: pradedant nuo 1926-1939 m. Didžiosios depresijos, 1970-ųjų Energijos krizės, 1998 m. Rusijos krizės ir baigiant 2007-2009 m. ekonomine krize. Teko susidurti su su 1918 m. pasaulį nuniokojusia Ispaniškojo gripo epidemija. Per daugiau kaip 140 veiklos metų sukaupta patirtis naudojama ir dabar, susidūrus su nauju sunkmečiu ekonomikai ir žmonėms.
„Kaip rodo mūsų partnerių užsienio šalyse pateikti duomenys, labiausiai keičiasi tokiuose sektoriuose kaip „Apgyvendinimo veikla“, „Maitinimo ir gėrimų teikimo veikla“, „Pagaminto valgio tiekimas renginiams ir kitų maitinimo paslaugų veikla“ veikiančių kompanijų kreditingumo vertinimas. Daugumos šalių kreditingumo analitikai vietinių šių sektorių įmonių reitingavimą griežtina (Vokietijos, Lietuvos, Latvijos, Kroatijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Rusijos, Austrijos), tačiau yra ir tokių šalių, kur minėtų sektorių vertinimas lieka toks pats (Šveicarija, Bulgarija, Italija) arba net sušvelnintas (Liuksemburgas, Vengrija, Turkija, Rumunija).
Kaip pastebi „Creditreform International“ regioniniai biurai, informacijos paslaugas teikiančių verso atstovų kreditingumas išlieka tame pačiame lygyje, nes krizės akivaizdoje poreikis žinoti, kaip jaučiasi partneris, tampa dar aktualesnis. Dėl greitai besikeičiančios situacijos ekspertai pataria pastoviai stebėti verslo partnerių būklę. Beje, didėja ir kontaktinės informacijos poreikis, nes verslui tenka persiorientuoti, o tam dažnai prireikia naujų partnerių.
Kreditingumo ekspertų nuomonės apie mažmeninės prekybos ne parduotuvėse, kioskuose ar prekyvietėse įmones, kol kas gerokai varijuoja. Kai kuriose šalyse šių įmonių reitingai lieka stabilūs, kai kuriose prastinami (Ispanija, Rusija), o kai kuriose netgi gerinami (Rumunija, Turkija, Kroatija).
Iš viso 49 proc. „Creditreform“ biurų pasaulyje nurodė keičiantys kreditingumo reitingus, 19 proc. artimiausiu metu neplanuoja to daryti, o 32 proc. dar neapsisprendė dėl tolimesnių veiksmų, nes šiuo metu analizuoja informaciją. Labiausiai nuo koronaviruso nukentėjusios Italijos kreditingumo analitikai teigia, kad šiuo metu perėjo nuo individualaus reitingavimo, t.y. vertina konkretų atvejį neišskirdami veiklos, kuria užsiima vertinamoji įmonė.
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...