Paskelbta
1 metai prieš-
By
LukasLietuvos ir Ukrainos Zaporižios srities verslininkių poreikių tyrimas atskleidė, kad dauguma ukrainiečių moterų, šiuo metu gyvenančių Lietuvoje, norėtų čia pasilikti. Pusė jų ketina artimiausiais mėnesiais pradėti savo verslą. Perspektyviausi ukrainiečių moterų verslai yra susiję su paslaugomis ir prekyba.
Švedijos prekybos rūmų Lietuvoje kvietimu į mūsų šalį atvykusi „U&We Hub“ įkūrėja Maryna Saprykina, pristatydama tyrimo rezultatus konferencijoje „Šiaurės ir Baltijos šalių įvairovė ir verslumas, sakė, kad jie atskleidė įdomias tendencijas ir nedidelius skirtumus tarp ukrainiečių moterų, gyvenančių Ukrainoje ir Lietuvoje.
„Daug vyrų išėjus kariauti, 2022 metais kas antrą verslą Ukrainoje registravo moterys. Į Lietuvą atvykusios ukrainietės taip pat nenori sėdėti sudėjusios rankas ir aktyviai galvoja apie savo verslą, bet tyrimo rezultatai rodo, kad jos dar menkai įsitraukusios į verslininkių bendruomenę, moterims trūksta verslumo žinių ir finansinių išteklių. Kadangi šių moterų motyvacija yra finansinis stabilumas, matome, kad joms skubiai reikalinga verslumo mokymo programa ir informacija apie galimybę gauti finansinę paramą“, – kalbėjo M. Saprykina.
Praėjusiais metais jos įkurta programa „U&We Hub“ Ukrainoje verslumo apmokė jau daugiau nei 700 moterų.
Trūksta žinių ir finansinių išteklių
Tyrimas atskleidė, kad Ukrainos moterų motyvacija pradėti verslą yra panaši: 4 iš 5 moterų norėtų pagerinti savo finansinę padėtį, o 3 iš 5 siekia savirealizacijos.
Verslo pradžia gali kelti baimę, o pradedant kurti verslą užsienyje susiduriama ir su daugeliu kitų iššūkių – sumažėjusiu pažįstamų ratu ir šeimos parama, nauja kalba ir kultūra, kitokia įstatymų baze. Tačiau ukrainietės pažymi, kad, pradedant verslą, labiausiai koją kiša žinių bei finansinių išteklių stygius. Tik kas ketvirta moteris teigė turinti pakankamai žinių ir įgūdžių, kad galėtų pradėti savo verslą.
Pusė ukrainiečių moterų Lietuvoje ir Zaporižioje sakė neturinčios finansinių išteklių verslui plėtoti. Tačiau tik 17,4 proc. ukrainiečių Lietuvoje (palyginti su 40,4 proc. Zaporižioje) svarsto galimybę gauti finansavimą. Ir viena to priežasčių yra nepakankamas informuotumas apie subsidijas.
Neturi informacijos apie verslininkių bendruomenę
Verslą pradėti nuo nulio ypač sunku, kai šalia nėra įkvepiančio pavyzdžio ar mentoriaus. Apklausa atskleidė, kad pusė ukrainiečių moterų Lietuvoje savo regione nepažįsta nė vienos verslininkės, priešingai nei Zaporižioje, kur tik 1 iš 5 moterų neturi tokių pavyzdžių.
Atsakydamos į klausimą, kas padėtų pradėti verslą, tyrime dalyvavusios moterys teigė, kad labiausiai joms praverstų praktinė pagalba: finansinė parama (29,8 proc. ukrainiečių Lietuvoje ir 33,3 proc. moterų Zaporižioje) ir patalpos verslui (25,5 proc. ukrainiečių Lietuvoje ir 13,7 proc. Zaporižioje). Tokias ir kitas paramos verslui formas teikia vietos valdžios institucijos, bendruomenės ir organizacijos.
Tyrimo rezultatai buvo pristatyti š. m. spalio 12 d. vykusioje konferencijoje „Šiaurės ir Baltijos šalių įvairovė ir verslumas“, kurią organizavo Švedijos prekybos rūmai Lietuvoje ir rėmė Švedijos Karalystės ambasada Lietuvos Respublikoje. Tyrimą 2023 m. rugsėjo mėn. atliko plėtros centro programa „U&We Hub“ kartu su „Ukreate Hub“ bei Atviros Lietuvos fondu (ALF). Iš viso buvo apklaustos 97 moterys. Pagrindinis tyrimo tikslas – išsiaiškinti Ukrainos moterų poreikius bei poreikius būsimiems moterų verslininkių centrams Vilniuje ir Zaporižioje.
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
Geriausio Lietuvoje gyvenamosios paskirties projekto apdovanojimas šiais metais keliauja į Klaipėdą. Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos kartu su Darnios plėtros...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...