Paskelbta
4 mėnesiai prieš-
Į fizines parduotuves daugumą žmonių per šventinius apsipirkimus pritraukia noras gyvai pamatyti ar paliesti produktą. Tuo metu socialiniai tinklai, tokie kaip „YouTube“, „Instagram“, „TikTok“ ir kiti, pirkėjams labiausiai pasitarnauja kaip dovanų idėjų ir įkvėpimo šaltinis. Tai rodo profesinių paslaugų bendrovės EY atliktas globalus vartotojų elgsenos per šventes tendencijų tyrimas.
Visame pasaulyje įsibėgėjant kalėdinės prekybos sezonui, tarptautinis EY tinklo tyrimas atskleidė, jog 69 proc. žmonių teigiamai vertina įvairias šventines akcijas ir planuoja nerti į išpardavimus. Kita vertus, tyrimas rodo, kad skirtingų pasaulio regionų gyventojams vis svarbesnis tampa taupymas ir atsakingas vartojimas.
Taupyti ir nešvaistyti žada daugelis
Apklausę apie 13 tūkst. žmonių iš 19 skirtingų valstybių, EY tyrėjai pastebėjo tendenciją, kad šiemet vartotojai visuose regionuose akcentuoja poreikį taupyti per ateinančias šventes.
Bendrai 78 proc. apklaustųjų teigė, kad per šventes sieks išvengti maisto švaistymo, o 58 proc. pirks mažiau dekoracijų. Kas antras (49 proc.) tvirtino, jog šiemet taupys elektros energiją, todėl per šventes neįžiebs papildomų šviesų. 2 iš 5 apklaustų asmenų nurodė, jog siekdami sutaupyti šiemet rengs mažesnę šventę negu įprastai. Be to, taupymu šiemet kur kas labiau yra susirūpinusios šeimos, turinčios vaikų.
„Pasikeitusios vartotojų nuotaikos siunčia signalą prekybininkams – prisitaikyti prie pokyčių reikia anksčiau negu prasidės didysis šventinis apsipirkimas. Tai, kas veikė pernai, šiemet gali nebeveikti, todėl verta iš naujo peržvelgti ir įvertinti savo prekybos kanalus bei aktyviausiam laikotarpiui skirtus taktinius sprendimus. Nors ir yra linkę taupyti, bet apskritai žmonės švenčių neatsisako, todėl didžiausias iššūkis mažmeninės prekybos verslams – įrodyti, kad jie gali padėti vartotojams susikurti įsimintiną šventę. O pirkėjų lūkesčius geriausiai suvokia bei gali atliepti prekybininkai, kurie jau ilgą laiką nuosekliai orientavosi į savo klientus, analizuodami jų poreikius bei prioritetus ir siekdami pasiūlyti kuo didesnę vertę ar asmeninius pasiūlymus“, – teigia Linas Dičpetris, EY Konsultacijų padalinio Baltijos šalyse vadovas.
Įprasta šventėmis rūpintis iš anksto
EY tyrimas rodo, kad pasaulyje daugiau negu trečdalis žmonių (38 proc.) dovanas ir kitus šventinius pirkinius pradeda įsigyti gerokai iki gražiausių metų pabaigos švenčių. Apie 37 proc. apsipirkimus yra suplanavę lapkritį. Į patį išpardavimų įkarštį gruodžio mėnesį įsisuka 15 proc. respondentų. Kita vertus, vienas iš dešimties tyrimo dalyvių prisipažino, kad neplanuoja jokių šventinių pirkinių.
Dažniausiai įvardijama priežastis, kodėl vartotojai laukia išpardavimų sezono, išlieka noras apsipirkti už palankiausią kainą. EY tyrimas patvirtino tendenciją, kad didžiausiu e. parduotuvių privalumu, lyginant su kitais kanalais, vartotojai laiko galimybę palyginti kainas ir rasti geriausius pasiūlymus, pasinaudoti išpardavimais.
Prekyba keliasi į socialinius tinklus
Tyrimo duomenimis, tik internetu parduodantys prekybininkai ir socialinių tinklų kanalai yra labiausiai vertinami dėl dovanų idėjų ir įkvėpimo. Taip pat atkreipiamas dėmesys į Kiniją, kurioje prekyba socialinėse platformose, tokiose kaip „TikTok“, šiuo metu siekia piką – net 50 proc. vartotojų planuoja apsipirkti žiūrėdami trumpus vaizdo siužetus ar gyvas transliacijas. Palyginti, JAV panašių planų turi 24 proc. vartotojų, o visame pasaulyje – 17 procentų.
EY analitikų teigimu, Kinijos rodiklius lemia tai, kad šioje šalyje prekybos įmonės anksčiausiai pradėjo orientuotis į socialinius tinklus ir dar per pandemiją įgyvendino verslo modelio transformacijas. L. Dičpetrio teigimu, ši tendencija ateina ir į Europą, o tai skatina prekybos sektorių aktyviau ir efektyviau išnaudoti socialinius tinklus, keisti požiūrį į rinkodarą ir į bendravimą su klientais, nes šiame kanale pirkėjų kelionė gali būti trumpa ir greita, diktuojama impulsyvaus pirkimo.
Galimybė didinti pirkėjų lojalumą
Būtent socialiniai tinklai yra vienas iš pagrindinių informacijos kanalų vadinamosios Z kartos atstovams, kurie per šventes, tikėtina, bus vieni aktyviausių pirkėjų. Jie svarbiu pasirinkimo kriterijumi laiko gamintojų ir produktų tvarumą. Tiesa, naujausias EY tyrimas rodo, kad būtent Z kartos pirkėjai planuoja didinti savo išlaidas beveik visų kategorijų pirkiniams – nuo drabužių ir išmaniųjų įrenginių iki kelionių bei kitų asmeninių patirčių.
EY analitikai atkreipia dėmesį, jog 68 proc. vartotojų pasaulyje lieka ištikimi fizinėms parduotuvėms. Pagrindinė įvardijama priežastis, kodėl jose lankosi – noras „patirti“ produktą: pamatyti, paliesti ir t. t.
O iš interneto kanalų pirkėjai tikisi gauti daugiausiai naudingos informacijos. Taigi, pasak EY Konsultacijų padalinio Baltijos šalyse vadovo L. Dičpetrio, šventinės prekybos laikotarpiu prekės ženklai turi daugiau progų didinti matomumą ir susikurti stipresnius santykius su klientais, kurių patirtis gali turėti didelę įtaką ateities sprendimams ir lojalumui.
Telekomunikacijų sektoriaus rizikos – nuo povandeninių kabelių saugumo iki talentų išlaikymo
EY tyrimas: Lietuva buvo viena sparčiausiai mažinančių šešėlinę ekonomiką
Verslo entuziazmas dėl DI virsta namų darbais. Ar pavyks atlikti?
EY tyrimas atskleidžia: Z kartos atstovai žino, kaip pasinaudoti DI, bet trūksta vieno svarbaus dalyko
Gyvenimas po BRELL: kokias ambicijas atskleidžia naujieji Lietuvos energetikos tikslai?
IPO rinkos 2025-aisiais: ar laukia proveržis ir rekordinis sandorių skaičius?
EY prognozė: kitąmet Lietuvos BVP augs 1,8 proc. ir tempu lenks euro zonos vidurkį
EY Lietuvoje metines pajamas augino beveik 8 procentais
EY tyrimas: pasaulyje kas trečias darbuotojas norėtų pakeisti darbą
Draudimo bendrovė BTA naujoje komunikacijos kampanijoje kviečia apsidrausti nuo stereotipų apie amžių. Ką tai reiškia? Bendrovė atkreipia dėmesį į amžizmo...
Pirmasis šių metų ketvirtis Vilniaus nekilnojamojo turto (NT) rinkai buvo dvigubai geresnis nei pernai. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius...
Transporto kompetencijų agentūra (TKA) patvirtino, kad AB „Oro navigacija“ sistema atitinka tarptautinius skrydžių saugos standartus ir išdavė bendros informacinių paslaugų...
Audros ir stiprūs vėjai kasmet sukelia nemažai problemų sodybų ar nuosavų sklypų savininkams – nulūžusios šakos ar išvirtę medžiai gali...
Lietuvos banko duomenų analizė atskleidė išskirtinę situaciją – lietuviai neprivalomam automobilių draudimui išleidžia bene 4 kartus daugiau negu savo pačių...
Per pastaruosius metus smarkiai išaugus sukčiavimo atvejų skaičiui socialinėse platformose, finansų ekspertai įspėja vartotojus būti itin atsargius. Skaitmeninio saugumo sprendimų...
Komentuoja „Arbonics“ vadovas, miškininkystės technologijų ekspertas Kristjanas Lepikas Kiekvieną dieną mus supantis pasaulis keičiasi greičiau, nei galime tai suvokti. Keičiasi...
Orams vis labiau pavasarėjant gatvėse sutinkame vis daugiau dviratininkų. Vis tik, profesionalus dviratininkas Venantas Lašinis įspėja, kad išriedėti į gatves...
Darbe dauguma mūsų praleidžiame didžiąją dalį dienos laiko, bet kai darbo aplinka – nepatogi ir chaotiška, kyla noras pokyčiams. Būtent...