Paskelbta
10 mėnesių prieš-
Į fizines parduotuves daugumą žmonių per šventinius apsipirkimus pritraukia noras gyvai pamatyti ar paliesti produktą. Tuo metu socialiniai tinklai, tokie kaip „YouTube“, „Instagram“, „TikTok“ ir kiti, pirkėjams labiausiai pasitarnauja kaip dovanų idėjų ir įkvėpimo šaltinis. Tai rodo profesinių paslaugų bendrovės EY atliktas globalus vartotojų elgsenos per šventes tendencijų tyrimas.
Visame pasaulyje įsibėgėjant kalėdinės prekybos sezonui, tarptautinis EY tinklo tyrimas atskleidė, jog 69 proc. žmonių teigiamai vertina įvairias šventines akcijas ir planuoja nerti į išpardavimus. Kita vertus, tyrimas rodo, kad skirtingų pasaulio regionų gyventojams vis svarbesnis tampa taupymas ir atsakingas vartojimas.
Taupyti ir nešvaistyti žada daugelis
Apklausę apie 13 tūkst. žmonių iš 19 skirtingų valstybių, EY tyrėjai pastebėjo tendenciją, kad šiemet vartotojai visuose regionuose akcentuoja poreikį taupyti per ateinančias šventes.
Bendrai 78 proc. apklaustųjų teigė, kad per šventes sieks išvengti maisto švaistymo, o 58 proc. pirks mažiau dekoracijų. Kas antras (49 proc.) tvirtino, jog šiemet taupys elektros energiją, todėl per šventes neįžiebs papildomų šviesų. 2 iš 5 apklaustų asmenų nurodė, jog siekdami sutaupyti šiemet rengs mažesnę šventę negu įprastai. Be to, taupymu šiemet kur kas labiau yra susirūpinusios šeimos, turinčios vaikų.
„Pasikeitusios vartotojų nuotaikos siunčia signalą prekybininkams – prisitaikyti prie pokyčių reikia anksčiau negu prasidės didysis šventinis apsipirkimas. Tai, kas veikė pernai, šiemet gali nebeveikti, todėl verta iš naujo peržvelgti ir įvertinti savo prekybos kanalus bei aktyviausiam laikotarpiui skirtus taktinius sprendimus. Nors ir yra linkę taupyti, bet apskritai žmonės švenčių neatsisako, todėl didžiausias iššūkis mažmeninės prekybos verslams – įrodyti, kad jie gali padėti vartotojams susikurti įsimintiną šventę. O pirkėjų lūkesčius geriausiai suvokia bei gali atliepti prekybininkai, kurie jau ilgą laiką nuosekliai orientavosi į savo klientus, analizuodami jų poreikius bei prioritetus ir siekdami pasiūlyti kuo didesnę vertę ar asmeninius pasiūlymus“, – teigia Linas Dičpetris, EY Konsultacijų padalinio Baltijos šalyse vadovas.
Įprasta šventėmis rūpintis iš anksto
EY tyrimas rodo, kad pasaulyje daugiau negu trečdalis žmonių (38 proc.) dovanas ir kitus šventinius pirkinius pradeda įsigyti gerokai iki gražiausių metų pabaigos švenčių. Apie 37 proc. apsipirkimus yra suplanavę lapkritį. Į patį išpardavimų įkarštį gruodžio mėnesį įsisuka 15 proc. respondentų. Kita vertus, vienas iš dešimties tyrimo dalyvių prisipažino, kad neplanuoja jokių šventinių pirkinių.
Dažniausiai įvardijama priežastis, kodėl vartotojai laukia išpardavimų sezono, išlieka noras apsipirkti už palankiausią kainą. EY tyrimas patvirtino tendenciją, kad didžiausiu e. parduotuvių privalumu, lyginant su kitais kanalais, vartotojai laiko galimybę palyginti kainas ir rasti geriausius pasiūlymus, pasinaudoti išpardavimais.
Prekyba keliasi į socialinius tinklus
Tyrimo duomenimis, tik internetu parduodantys prekybininkai ir socialinių tinklų kanalai yra labiausiai vertinami dėl dovanų idėjų ir įkvėpimo. Taip pat atkreipiamas dėmesys į Kiniją, kurioje prekyba socialinėse platformose, tokiose kaip „TikTok“, šiuo metu siekia piką – net 50 proc. vartotojų planuoja apsipirkti žiūrėdami trumpus vaizdo siužetus ar gyvas transliacijas. Palyginti, JAV panašių planų turi 24 proc. vartotojų, o visame pasaulyje – 17 procentų.
EY analitikų teigimu, Kinijos rodiklius lemia tai, kad šioje šalyje prekybos įmonės anksčiausiai pradėjo orientuotis į socialinius tinklus ir dar per pandemiją įgyvendino verslo modelio transformacijas. L. Dičpetrio teigimu, ši tendencija ateina ir į Europą, o tai skatina prekybos sektorių aktyviau ir efektyviau išnaudoti socialinius tinklus, keisti požiūrį į rinkodarą ir į bendravimą su klientais, nes šiame kanale pirkėjų kelionė gali būti trumpa ir greita, diktuojama impulsyvaus pirkimo.
Galimybė didinti pirkėjų lojalumą
Būtent socialiniai tinklai yra vienas iš pagrindinių informacijos kanalų vadinamosios Z kartos atstovams, kurie per šventes, tikėtina, bus vieni aktyviausių pirkėjų. Jie svarbiu pasirinkimo kriterijumi laiko gamintojų ir produktų tvarumą. Tiesa, naujausias EY tyrimas rodo, kad būtent Z kartos pirkėjai planuoja didinti savo išlaidas beveik visų kategorijų pirkiniams – nuo drabužių ir išmaniųjų įrenginių iki kelionių bei kitų asmeninių patirčių.
EY analitikai atkreipia dėmesį, jog 68 proc. vartotojų pasaulyje lieka ištikimi fizinėms parduotuvėms. Pagrindinė įvardijama priežastis, kodėl jose lankosi – noras „patirti“ produktą: pamatyti, paliesti ir t. t.
O iš interneto kanalų pirkėjai tikisi gauti daugiausiai naudingos informacijos. Taigi, pasak EY Konsultacijų padalinio Baltijos šalyse vadovo L. Dičpetrio, šventinės prekybos laikotarpiu prekės ženklai turi daugiau progų didinti matomumą ir susikurti stipresnius santykius su klientais, kurių patirtis gali turėti didelę įtaką ateities sprendimams ir lojalumui.
Tvarumas yra atsparumas: kokios diskusijos dėl to kyla įmonių valdybose?
Telekomunikacijų sektoriaus rizikos – nuo povandeninių kabelių saugumo iki talentų išlaikymo
EY tyrimas: Lietuva buvo viena sparčiausiai mažinančių šešėlinę ekonomiką
Verslo entuziazmas dėl DI virsta namų darbais. Ar pavyks atlikti?
EY tyrimas atskleidžia: Z kartos atstovai žino, kaip pasinaudoti DI, bet trūksta vieno svarbaus dalyko
Gyvenimas po BRELL: kokias ambicijas atskleidžia naujieji Lietuvos energetikos tikslai?
IPO rinkos 2025-aisiais: ar laukia proveržis ir rekordinis sandorių skaičius?
EY prognozė: kitąmet Lietuvos BVP augs 1,8 proc. ir tempu lenks euro zonos vidurkį
EY Lietuvoje metines pajamas augino beveik 8 procentais
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...