Paskelbta
3 metai prieš-
Šių dienų tendencijos suformavo naujus vartotojų paieškos įpročius. Po pandemijos daugelis jų tapo labiau „digital“, o tai lėmė ir pačios paieškos pasikeitimus. Vartotojai užduoda labai konkrečius klausimus paieškos laukelyje, ieškodami dominančios informacijos, prekės ar paslaugos. Net „Google“ algoritmas nuolat atnaujinamas tam, jog kuo tiksliau galėtų pateikti reikiamą atsakymą į kiekvieną suformuluotą užklausą. O tam, kad pateiktų išsamų ir tikslų atsakymą, jam reikia rasti kuo daugiau patikimos informacijos interneto šaltiniuose. Kuo daugiau šaltinių algoritmas įvertina ir kuo jie patikimesni, tuo tikslesnį galutinį atsakymą jis pateikia vartotojui. Tai suprasti svarbu kiekvienai įmonei, norinčiai pritraukti vartotojus, kurie ieško jos prekių ar paslaugų.
Kodėl verslui svarbu neatsilikti?
Skaitmenizacijai įsibėgėjus, tam tikri dalykai skaitmeninėje erdvėje jau tapo norma, pvz., įmonės svetainės ar socialinių tinklų paskyrų turėjimas. Svetainės optimizacijos, mokamos reklamos, „Google Business Profilio“, verslo informacijos tinklalapių ir sąrašų, navigacijos sistemų naudojimo bei daugelio kitų, taip pat reikėtų nepamiršti. Juos reikia tikslingai išnaudoti verslo žinomumo didinimui ir pardavimų skatinimui. Tarkim, lext.lt – analogų Lietuvoje neturinti ir pasaulyje pripažinta platforma, kuri padeda valdyti ir optimizuoti verslo informaciją internete visame Lext tinkle. Jį sudaro paieškos ir verslo vietos informacijos tinklalapiai („Google“, „Bing“, VisaLietuva.lt, Imones.lt, 1588.lt, „TripAdvisor“, „TrustPilot“, t.t.), navigacijose bei žemėlapių programos („Apple Maps“, „TomTom“, „Waze“, „Here“, t.t.), socialiniai tinklai („Facebook“, „LinkedIn“, „Instagram“, „Twitter“, „Snapchat“, t.t.) bei kt. Toks inovatyvus sprendimas, paprastas įrankis smulkiam ir vidutiniam verslui, leidžia sutaupyti ypatingai daug laiko bei resursų. Šis ir kiti šiuolaikiški sprendimai verslui yra labiausiai orientuoti į pasikeitusius vartotojų paieškos įpročius ir nuolat kintančius paieškos sistemų algoritmus.
Verslo informacijos svarba
Kiekvienas verslas turėtų atsakyti į keletą klausimų: kaip jį randa vartotojai, kur jį randa, kokią informaciją jie randa? Ir tik tada vertinti, ar pateikiama verslo informacija atliepia šių dienų vartotojų poreikius, ar tas verslas turi potencialo būti randamas, kai ieško jo prekių ir paslaugų. Svarbu ir tai, kaip vartotojai formuluoja užklausas, tarkim: „baldų parduotuvė Klaipėdoje su privažiavimu neįgaliesiems“, „skaniausias meksikietiškas maistas išsinešti dabar dirba“, „pigiausia kirpykla vaikams arti manęs su patogiu parkavimu“ ir t.t. Visose šiose formuluotėse yra labai konkreti papildoma informacija, kurią kiekvienas verslas turėtų skelbti apie save. Kalbame ne tik apie pavadinimą, adresą ar telefono numerį. Dėmesys turi būti skiriamas papildomiems atributams, tokiems kaip klientų atsiliepimai ir vertinimai, darbo valandos, privažiavimo galimybė, aptarnavimo ar pristatymo tipas, atsiskaitymo galimybės, prekių ženklai ir kita papildoma informacija. Kuo daugiau skelbsite nuoseklaus turinio apie save, tuo labiau tikėtina, kad gavus užklausą, algoritmas pateiks atsakymą apie jūsų įmonę.
Kur tokią išsamią informaciją skelbti? Visur, kur tik galite. Ypatingai palanku, jei tai patikimi verslo informacijos šaltiniai.
Kokie tie patikimi šaltiniai?
Tai jūsų verslo svetainė, socialinių tinklų paskyros, ypač, verslo įmonių informacijos tinklalapiai ir kt. Tai visuma priemonių, kuriose gali būti atvaizduojama jūsų įmonės informacija, detalus aprašymas, logotipas, nuotraukos, prekių ženklai, atsiliepimai bei vertinimai ir t.t. Kuo daugiau ir kuo išsamesnės informacijos pateikiama, tuo geriau. Tuo tikslesnis atsakymas pateikiamas vartotojui. Dažniausiai vartotojams ieškant informacijos pagal tam tikras raktines frazes paieškoje pateikiami rezultatai iš: įmonės „Google Business Profilio“ kortelės, svetainės, verslo informacijos tinklalapių ar socialinių tinklų. Todėl į tai ir reikėtų orientuotis. Verslo informacijos svetainės, kaip antai: imones.lt ar visalietuva.lt, dar vienas būdas skelbti tik patikimą savo įmonės informaciją internete. Tokie tinklalapiai padeda būti randamam suinteresuotų vartotojų, leidžia skelbti detalią informaciją su išsamiais aprašymais, nuotraukų galerijomis, prekių ženklais, rašyti atsiliepimus ir lyginti įmonių reitingus, matyti sodros ir kitus finansinius duomenis, įsigyti papildomą įvaizdinę reklamą ir išsiskirti tarp konkurentų.
Kiekvienas verslas turi atkreipti dėmesį į šias tendencijas bei būti jų priešakyje. Tam, kad jo informaciją vartotojai rastų būtent tada, kada ieško, ir būtent ten, kur jie dažniausiai ieško.
„Google Discover“ atnaujinimas atneša pokyčius
„Google“ netrukus gali pereiti prie AI režimo paieškai – ir jums teks su tuo susitaikyti
„Google“ gali išlaikyti „Chrome“, nusprendė teisėjas paieškos antimonopolinėje byloje
„Meta“ pasirašė daugiau nei 10 mlrd. USD vertės debesų kompiuterijos sandorį su „Google“
Dirbtinio intelekto milžinai lenktyniauja dėl sunkiai prieinamos realaus pasaulio duomenų rinkimo
8 geriausios „Google Analytics“ alternatyvos (paprastumui ir privatumui) 2025 m.
Startuolių sėkmės formulė: ekspertų patarimai ir „Startup Lithuania“ akceleratoriaus pagalba
TikTok užtvindytas rasistinėmis dirbtinio intelekto vaizdo įrašais, sukurtais naudojant „Google“ Veo 3
„Kuaishou“ Kling AI pristato pirmąją pasaulyje visiškai dirbtinio intelekto sukurtą antologinę dramų seriją
Įperkamo elektromobilio vertė Lietuvoje per metus padidėjo beveik 14 procentų – kone septintadaliu. Augantys atlyginimai ir mažėjančios palūkanos šiemet lėmė...
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...