Paskelbta
14 val prieš-
Kurti naują įmonę nuo nulio yra sudėtinga – statistika rodo, kad net 90 % startuolių žlunga. Net jei turite unikalią idėją, galinčią sukrėsti jūsų pramonės šaką, įvairios klaidos gali sutrukdyti jūsų verslui pasiekti visą potencialą.
Kai kurios klaidos yra neišvengiamos, ir startuolių įkūrėjai neturėtų bijoti kartais suklysti. Tačiau didelės klaidos, tokios kaip per greitas pinigų švaistymas ar klientų poreikių ignoravimas, gali nulemti, ar jūsų įmonė prisijungs prie daugumos žlungančių startuolių, ar taps vienu iš nedaugelio, kurie ne tik išgyvena, bet ir klesti.
Norėdami geriau pasiruošti ateičiai, susipažinkite su 10 dažniausių startuolių klaidų, kurių reikėtų vengti, kad jūsų verslas eitų sėkmės keliu.
Naujo verslo kūrimas reikalauja mokymosi, ir kartais neišvengiamai padaroma klaidų. Vis dėlto kai kurios klaidos kartojasi nuolat, ir jas išanalizavus galima jų išvengti savo įmonėje. Žinodami, kokių pagrindinių klaidų vengti, galėsite sutelkti dėmesį į savo startuolio augimo kelią.
Viena didžiausių startuolių klaidų – prastas pinigų srautų valdymas. Maždaug 82 % nesėkmingų startuolių žlunga dėl netinkamo pinigų srautų valdymo. Neužtikrinus tinkamos pinigų apskaitos, startuoliai lengvai iššvaisto lėšas – per brangias biuro patalpas, per anksti samdydami per daug darbuotojų ar netinkamai valdydami atsargas, kas lemia prekių nuostolius ar perteklinius užsakymus.
Norint sumažinti šią riziką, būtina sudaryti biudžetą, kuriame būtų atsižvelgiama į numatomas pajamas ir išlaidas. Tai gali būti sudėtinga užduotis, todėl verta bendradarbiauti su kvalifikuotu buhalteriu. Taip pat svarbu stebėti atsargas, kad neliktų per daug neparduodamų prekių. Be to, verta turėti pinigų rezervą, kuris padėtų išlaikyti verslą, jei pradinis susidomėjimas jūsų startuoliu išblėstų ir prasidėtų lėtesni mėnesiai. Pavyzdžiui, jei parduodate naują gėrimų šaldytuvą, verta pasiruošti mažesniems pardavimams žiemos sezonu.
Maždaug 23 % žlungančių startuolių susiduria su komandos problemomis. Tai gali būti dėl įkūrėjų ar naujų darbuotojų patirties trūkumo arba dėl to, kad bendraįkūrėjai ar ankstyvieji darbuotojai neturi bendros vizijos ar tikslų.
Nors tam tikra trintis tarp aistringų komandos narių, siekiančių startuolio tikslų, yra normalu, neaiški ar nepagarbi komunikacija gali sukelti didesnių problemų. Be to, naujos įmonės turi kurti įtraukią, sąžiningą ir patikimą kultūrą, kuri skatintų darbuotojus likti. Tai nebūtinai reiškia žaidimų kambarius ar nemokamą picą – svarbiau laiku mokėti atlyginimus, teikti konstruktyvią grįžtamąją informaciją, spręsti darbuotojų rūpesčius, rūpintis įvairove, lygybe ir įtrauktimi (DEI) bei suteikti komandai reikalingus įrankius.
Kad ir koks nuostabus būtų jūsų produktas, per aukšta ar net per žema kaina gali pakenkti jūsų startuoliui. Per aukšta kaina gali atbaidyti potencialius pirkėjus, o tie, kurie perka, gali nusivilti, jei produkto kokybė neatitiks kainos. Laimei, jei pastebėsite, kad kaina per aukšta, ją galima lengvai pakoreguoti atlikus papildomus rinkos tyrimus.
Tačiau per žema kaina gali sumažinti pajamas. Gali būti, kad išleidžiate daugiau gamindami kokybišką produktą, nei uždirbate. Be to, auditorija gali nepasitikėti produktu, manydama, kad jis yra apgaulė ar „per geras, kad būtų tikras“. Vėliau pakėlus kainą, tai gali sukelti nepasitenkinimą tarp ankstyvųjų pirkėjų, kurie pirko už mažesnę kainą, arba potencialūs klientai gali būti atsargūs dėl produkto kokybės dėl iš pradžių nustatytos žemos kainos.
Pasak „McKinsey“, per didelė kaina dažnai nėra pagrindinė problema. Konsultacijų bendrovė nustatė, kad net 90 % netinkamos kainodaros atvejų yra susiję su per žema kaina.
Jūs ir jūsų bendraįkūrėjai galite pasitikėti vieni kitais ir sudaryti žodinius susitarimus, arba turėti puikius santykius su tiekėjais, todėl jaučiatės patogiai dirbdami pagal el. paštu suderintus susitarimus. Tačiau tuo neapsiribokite. Kiekvienas jūsų sudaromas sandoris turėtų būti apsaugotas sutartimi.
Sutartys apsaugo visas sandorio šalis, ir jos reikalingos renkantis bendraįkūrėjus, pritraukiant investuotojus, dirbant su laisvai samdomais specialistais ar sudarant bet kokius kitus verslo susitarimus. Be šių teisinių dokumentų visos šalys rizikuoja, ypač jei vėliau suyra pasitikėjimas ar komunikacija.
Kaip sako sena patarlė, neplanuoti – tai planuoti nesėkmę. Pakankamo finansavimo pritraukimas yra viena iš daugelio startuolių klaidų, dažnai susijusi su išsamaus verslo plano trūkumu.
Tik apie 33 % startuolių, gavusių pradinį finansavimą, pasiekia arba pranoksta A serijos finansavimo etapą. Kodėl tiek daug startuolių stringa šiuose etapuose? Dažnai todėl, kad net jei idėja yra unikali ar atitinka specifinį poreikį, įkūrėjai nepateikia ilgalaikio, tvaraus verslo plano.
Investuotojai ieško verslo plano, kuris parodytų, kad turite veiksmų planą iššūkiams įveikti, ir įrodytų, kad jūsų produktas ar paslauga nebus tik laikina mada. Be to, verslo planas padeda jums patiems tiesiogiai susidoroti su kliūtimis, tokiomis kaip nauji konkurentai, svyruojanti paklausa ar staigus augimas. Bėgikams metas suklusti
Galite turėti puikią idėją, bet jei bandysite ją įgyvendinti netinkamoje rinkoje ar pramonėje, ji gali žlugti. Būtina kruopščiai ištirti savo nišą, užtikrinant, kad jūsų prekės ženklas išsiskirtų iš konkurentų ir kad jūsų produktas ar paslauga būtų tokia, kurią žmonės norėtų pirkti, kad palengvintų ar pagerintų jų gyvenimą.
Rinkos tyrimams skirtas laikas padės išvengti daugelio galimų klaidų, tokių kaip netinkama produkto kaina ar neteisingai pasirinkta tikslinė auditorija.
Pradedant verslą, įkūrėjams lengva manyti, kad jie turi viską daryti patys, ypač kai lėšų trūksta. Tačiau kai įkūrėjai ir vadovai neperduoda darbų kitiems, jie rizikuoja perdegti dėl per didelio darbo krūvio. Be to, verslas kenčia dėl idėjų ir patirties įvairovės trūkumo, kai viską prižiūri tik keli žmonės. VDI raginimų užtikrinti saugias sąlygas ignoravimas lemia mirtinas nelaimes darbe
Perduodant užduotis darbuotojams, turintiems tinkamus įgūdžius specifinėms verslo reikmėms, visa įmonė gali veikti efektyviau ir produktyviau. Svarbu aiškiai komunikuoti apie lūkesčius, teikti konstruktyvią grįžtamąją informaciją ir užtikrinti, kad darbuotojai nebūtų perkrauti ar jaučiasi per daug kontroliuojami.
Nors darbų perdavimas yra svarbus, startuolių įkūrėjai turi būti atsargūs samdydami. Per greitas per daug darbuotojų samdymas yra klaida, kuri gali padidinti pinigų švaistymo tempą.
Pavyzdžiui, jei reikia pagalbos su administracinėmis užduotimis, galbūt užtektų samdyti virtualų asistentą laisvai samdomu pagrindu ar ne visai darbo dienai? O gal reikia daugiau dėmesio skirti socialinės žiniasklaidos rinkodarai? Palyginkite trečiosios šalies, pavyzdžiui, agentūros, samdymo išlaidas su darbuotojo ar komandos samdymo kaštais. Startuoliai Vilniuje
Samdant darbuotojus, nesirinkite pirmų pasitaikiusių kandidatų. Nors gali atrodyti, kad pagalba reikalinga nedelsiant, ankstyvieji darbuotojai turėtų atitikti startuolio misiją ir kultūrą. Kruopštus kandidatų tikrinimas padės išvengti didesnės darbuotojų kaitos, kuri reikalauja papildomų lėšų samdymui ir mokymams. Vidutiniškai vieno naujo darbuotojo samdymas kainuoja apie 4000 USD, todėl skubotas samdymas gali brangiai kainuoti.
Dabartinių ir būsimų finansinių poreikių nuvertinimas eina koja kojon su verslo plano trūkumu. Galbūt neįvertinote, kiek kapitalo reikia produktų kūrimui, gamybai ir pristatymui, arba neatsižvelgėte į programinės įrangos prenumeratų kainas. Kaip pradėti kebabų verslą
Maždaug 53 % įmonių neįvertina, kiek lėšų jiems reikės pirmųjų metų išlaidoms padengti. Apie 46 % verslų nustemba dėl mokesčių sumų, todėl bendradarbiavimas su buhalteriu gali padėti pasiruošti šiems kaštams. Technologijos ir pristatymo išlaidos taip pat dažnai nustebina pradedančias įmones.
Net jei sukūrėte tvirtą ilgalaikį verslo planą ir daug investavote į tikslinės auditorijos tyrimus, nepamirškite klausytis, ką iš tikrųjų sako jūsų klientai. Duomenys yra svarbūs, tačiau būtina peržiūrėti ir klientų atsiliepimus. Net jei produktas puikus, jūsų prekės ženklo bendravimo su klientais būdas ir jų patirtis gali nulemti, ar žmonės norės palaikyti jūsų prekės ženklą.
Maždaug 60 % įmonių, kurios pirmenybę teikia klientams, yra pelningesnės už konkurentus, o tai rodo, kad klientų klausymasis tiesiogiai prisideda prie finansinės sėkmės.
Kiekvienas startuolis susidurs su kliūtimis ir padarys klaidų. Tačiau kai kurios klaidos gali būti lemiamos, netgi lemti nesėkmę, jei nebūsite atsargūs. Susipažinę su dažniausiomis startuolių klaidomis, galite mokytis iš savo pirmtakų ir jų išvengti, kurdami prekės ženklą, kuris eksperimentuoja ir keičia savo pramonę be baimės suklysti. Startuolis
Turinys priklauso: hubspot.com
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...