Paskelbta
1 metai prieš-
Vilniaus oro uostas jau vykdo naujojo keleivių išvykimo terminalo vidaus apdailos ir įrengimo darbus. Moderniausiu oro uosto terminalu Baltijos šalyse pastatą pavers nauja įranga ir pažangių technologijų derinys. Kitąmet įdiegus ir metų pabaigoje ištestavus naujas sistemas – stipriai patobulės pagrindiniai keleivių aptarnavimo ir bagažo valdymo procesai, o didžiausias Lietuvos oro uostas 2025 metais galės aptarnauti dvigubai didesnį keleivių srautą.
„Vienas esminių iššūkių naujame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale bus užtikrinti sklandų keleivių bagažo valdymo procesą, kurį sudarys daug skirtingų sistemų. Jos visos bus suderintos tarpusavyje ir veiks kaip gyvas organizmas, kuriame svarbų vaidmenį atliks ir dirbtinis intelektas. Palyginimui – tokiais sprendimais ir įrenginiais garsėja vienas didžiausių pasaulio oro uostų Los Andžele“, – sako Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis.
Pasak G. Paulikaičio, bendrovės technologijų komanda ir tiekėjai rengiasi sumontuoti modernius įrenginius ir įdiegti programinę įrangą – sukurti ir suderinti penkias tarpusavyje susijusias technologijas: keleivių registravimo sistemą, bagažo transportavimo sistemą, savarankišką bagažo atidavimo sistemą, sprogmenų aptikimo sistemą ir bagažo sutikrinimo sistemą. Visų šių naujovių tikslas – padėti keleiviams ir jų bagažui oro uoste judėti greičiau, saugiau ir patogiau.
Skatins savitarną
Numatoma, kad Vilniaus oro uoste keleivių aptarnavimo pajėgumai išaugs du kartus, nes naujoji sistema leis suvaldyti iki 2 400 bagažo vienetų per valandą – maždaug 2,5 karto didesnį bagažo srautą negu per didžiausią piką šiemet. Be to, atsiras daugiau papildomų kontrolės taškų, dėl to sumažės bagažo pasimetimo rizika.
„Didelė dalis keleivių jau nebeprisimena, kaip vykdavo registracija skrydžiui be išmaniųjų telefonų. Akivaizdu, kad technologijos sutrumpina ir pagreitina procesus. Tuo galės įsitikinti kiekvienas keleivis, kuris naudosis savarankiška bagažo atidavimo sistema Vilniaus oro uoste nuo 2025 metų. Inovacija primins savitarnos kasas parduotuvėse – lengvai suprantamas, patogus ir intuityvus valdymas: keli paspaudimai ekrane ir sėkmingai registruotas bagažas jau juda tolyn konvejeriu“, – teigia G. Paulikaitis.
Viso bus įrengti 8 pirmojo savitarnos žingsnio terminalai, kuriuose keleiviai galės patys atsispausdinti bagažo žymą, ir 5 antrojo savitarnos žingsnio terminalai, kuriuose vyks bagažo atidavimas.
Minimali klaidų rizika
Pasak G. Paulikaičio, naujovių laukia ir oro uosto partneriai bei avialinijos, kurioms pasiūlius savarankišką bagažo atidavimo sistemą savo keleiviams, pagreitės keleivių registravimo į skrydį procesas, o bagažo sutikrinimo sistema leis užtikrinti, kad keleivių laipinimo į orlaivį ir jų bagažo pakrovimo procesas vyktų be klaidų.
Techninė įranga, programinė įranga ir skeneriai sudarys kitą svarbią – bagažo sutikrinimo – sistemą. Ja naudosis Vilniaus oro uoste dirbantys antžeminio aptarnavimo kompanijų darbuotojai. Bagažas bus sutikrinamas keliuose maršruto į orlaivį etapuose pagal tarp įvairių sistemų siunčiamas vadinamąsias bagažo žinutes – informacija apie bagažo vietą ir statusą. Bagažo sutikrinimo sistema užtikrins, kad bagažas nebūtų išskraidintas be savo savininko: jeigu keleivis nebus įlaipintas į orlaivį, nebus pakrauti ir jo lagaminai.
Naujajame terminale bus įrengtas bagažo judėjimo tinklas, kurio bendras ilgis sieks beveik vieną kilometrą. Čia bus sumontuoti net 34 registracijos stalų konvejeriai ir atskira konvejerio juosta, skirta savarankiškai bagažo atidavimo sistemai. Veiks atskira negabaritinio (nestandartinio) bagažo linija ir 5 bagažo kaupimo karuselės.
Įdarbins dirbtinį intelektą
Į Vilnių jau atkeliavo du didžiuliai, po 7,5 tonos sveriantys, kompiuterinės tomografijos principais veikiantys įrenginiai „Rapiscan RTT110“, kurie taps bagažo skenavimo sistemos kertine ašimi. Keleivių patikros ir oro uosto saugumo specialistams ši technologija leis matyti bei vertinti bagažo turinio vaizdus 3D formatu – Vilniaus oro uoste bus pritaikytas keturių saugumo lygių patikros procesas. Be to, bus įdarbintas ir dirbtinis intelektas, padėsiantis atpažinti įvairius daiktus bei chemines medžiagas keleivių lagaminuose.
„Neatsiliksime nuo naujausių technologinių tendencijų aviacijoje, ypač apimančių dirbtinį intelektą, kurio galimybės jau tikrai toli pažengusios. Svarbiausia, kad apimsime visus pagrindinius bagažo valdymo etapus oro uoste, nes saugiai ir sklandžiai gabenamas bagažas yra itin svarbi keleivių patirties dalis. Tad naujasis Vilniaus oro uosto terminalas ir jame įdiegtos technologijos bus reikšmingas žingsnis geresnės patirties link“, – sako G. Paulikaitis.
Planuojama, kad naujasis išvykimo terminalas Vilniuje pradės veikti 2025 m. pradžioje. Naujasis pastatas bus dviejų aukštų: pirmajame veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai. Antrajame aukšte bus įkurta saugumo patikros zoną ir išvykimo bei atvykimo vartai Šengeno šalių keleiviams.
Filmuotą video medžiagą iš šiuo metu statomo terminalo galite pamatyti čia: https://www.youtube.com/watch?v=jBPbsHlykVM
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai
Vilniaus oro uostas renka 1000 testuotojų – siūlo pirmiems išbandyti naująjį išvykimo terminalą
Vilniaus oro uoste bus įrengtos dvi naujos ir modernizuotos esamos keleivių laipinimo galerijos
Inovacijos Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale: planuojama moderniausia regione registruoto bagažo valdymo ir patikros sistema
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Vilniuje kylantis verslo centras „Hero“ siunčia aiškią žinutę rinkai – biurų administravimas gali būti modernus, skaidrus, patogus ir orientuotas į...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...
Artėjant Joninėms daugelis jau planuoja, kaip minės trumpiausią metų naktį. Vienas svarbiausių šios šventės akcentų – Joninių laužas, simbolizuojantis šviesą,...
Keliaujant telefonas tampa mūsų dešiniąja ranka – juo planuojame maršrutus, fiksuojame įspūdžius ir bendraujame su pasauliu. Tačiau būtent atostogų metu...